Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_05_17-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2001_05_17-seq2 type Speech.
- 2001_05_17-seq2 number "2".
- 2001_05_17-seq2 date "2001-05-17".
- 2001_05_17-seq2 isPartOf 2001_05_17.
- 2001_05_17-seq2 spokenAs 125.
- 2001_05_17-seq2 spokenText "Godājamais Saeimas priekšsēdētāj! Godājamie Saeimas Prezidija locekļi, Saeimas deputāti! Latvijas Republikas pilsoņi! Es gribētu vērst jūsu uzmanību uz sekojošo. Sociāldemokrāti ir iesnieguši likumprojektu par stratēģiski svarīga tautsaimniecības objekta - privatizējamās valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” - privatizācijas pārtraukšanu, un likumprojekta 1. pants nosaka, ka jāpārtrauc privatizējamās valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” privatizācija un ka privatizējamās valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” manta nav sadalāma un nav privatizējama pa daļām. Un 2. pants: privatizējamo valsts akciju sabiedrību “Latvijas kuģniecība” nodot Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas pārraudzībā. Kolēģi, es gribētu uzsvērt to, ko visi jau ļoti labi zina, - trīs privatizācijas kārtas ir jau notikušas un visas ir bijušas neveiksmīgas. “Latvijas kuģniecība”, gan no amatpersonu, gan no ekspertu viedokļa, ir spēcīgs uzņēmums, kuram ir liela peļņa un kurš var attīstīties pilnīgi bez jebkāda stratēģiskā investora piesaistes. To apliecina “Latvijas kuģniecības” prezidents, un to apliecina arī eksperti. Es uzskatu, ka mums vajadzētu nevis sekot atsevišķām partiju ideoloģiskajām nostādnēm šajā svarīgajā jautājumā, bet domāt par to, kā sakārtot “Latvijas kuģniecības” vadību, lai tā būtu efektīva un nebūtu sarežģīta. Lai nebūtu tā, ko arī valdības partijas atzīst par politisko komisāru institūciju samezglojumu, un lai nevajadzētu ar diezgan lielām, nopietnām grūtībām, ar sarežģītu vadības struktūru vadīt tik lielu uzņēmumu. Ja mēs šo darbu sakārtosim, tad varēsim garantēt arī to, ka valsts budžetā pakāpeniski ieplūdīs ievērojami līdzekļi. Mums katrā ziņā tas ir jādara paralēli ar kuģošanas jaunās politikas apstiprināšanu. Tas ir ārkārtīgi nepieciešams, pastāvot šiem pašiem “Latvijas kuģniecības” privatizācijas nosacījumiem un noteikumiem, ja jau valdības partijas gribēs to darīt. Kamēr mēs neesam spēruši šādus soļus, runāt par “Latvijas kuģniecības” nākotni, par jaunas kuģošanas politikas pieņemšanu šeit, Saeimā, un vispār par “Latvijas kuģniecības” privatizāciju ir vienkārši absurdi. Tādā gadījumā privatizācija ir pašmērķis, privatizācija notiek privatizācijas pēc. Kolēģi, es domāju, ka mums šogad ir nopietni jāizvērtē arī tas viss un ka nevajadzētu sasteigti pieņemt jaunus privatizācijas nosacījumus un noteikumus bez minēto apstākļu izvērtēšanas un lietu sakārtošanas arī jautājumā par jauno kuģošanas politiku un bez attiecīgiem likuma grozījumiem, kurus Satiksmes ministrija jau sen ir sagatavojusi un iesniegusi Ministru kabinetā. Ja valdības partijas tomēr grib par katru cenu privatizēt “Latvijas kuģniecību”, tad tas tomēr būtu jādara tā, lai būtu paplašināts pretendentu loks, tā, lai būtu kapitālieguldījums “Latvijas kuģniecībā”, nevis vienkārši ūtrupe. Tā, lai process noritētu atklāti un godīgi, tā, kā to jau šobrīd pieprasa sabiedrība par atklātumu “Delna”, kas saka, ka atklātība ir absolūti nepieciešama, lai tautai nebūtu ne mazāko šaubu par to, ka šeit ir izslēgta jebkāda korupcijas iespēja. Es vēlreiz uzsveru, ka sociāldemokrāti ir pret “Latvijas kuģniecības” privatizāciju, jo lietpratēji, eksperti un arī Latvijas Jūrniecības savienība apliecina to, ka bez šīs privatizācijas vispār var lieliski iztikt. Mēs uzsveram, ka eksperti norāda, ka nav izvēlēts pats labvēlīgākais laiks “Latvijas kuģniecības” privatizācijai. Tagad nav īstais laiks! Tagad nav izdevīgi to pārdot, privatizēt, veikt šādus kapitālieguldījumus, jo pašreiz pasaulē nav šādas konjunktūras. Tāds ir Ulda Oša secinājums. Otrkārt, mums tomēr jebkurā gadījumā ir jāraugās no ilglaicīgas perspektīvas viedokļa, lai varētu būt tā, ka “Latvijas kuģniecības” nākotne tiktu saistīta ar to, ka Latvija paliktu jūras lielvalsts. Lai saglabātos tās pozīcijas, ko gadu desmitos iekarojuši jūrniecības speciālisti. Lai viss, ko jūrniecības vadība ir veikusi, netiktu zaudēts. Lai nebūtu tā, ka šeit vēl trīs gadus noritētu kaut kāda ar kuģniecību saistīta darbība un pēc tam šis kustamais īpašums - “Latvijas kuģniecības” kuģi - tiktu pārvietots pavisam citos ūdeņos un tas viss būtu ar citu pieskaņu. Es domāju, ka mums nevajadzētu veidot tādu situāciju, ka tikai “Latvijas kuģniecības” mītne, šeit esošais ofiss, sekretāre un prezidents būtu, tā teikt, tas vienīgais avots, no kā būtu maksājumi valsts budžetā. Paldies par uzmanību.".
- 2001_05_17-seq2 language "lv".
- 2001_05_17-seq2 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2001_05_17-seq2 mentions Q822919.
- 2001_05_17-seq2 mentions Q211.
- 2001_05_17-seq2 mentions Q29955809.
- 2001_05_17-seq2 mentions Q6497410.
- 2001_05_17-seq2 mentions Q4337942.
- 2001_05_17-seq2 mentions Q47282.