Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_05_10-seq43> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 2001_05_10-seq43 type Speech.
- 2001_05_10-seq43 number "43".
- 2001_05_10-seq43 date "2001-05-10".
- 2001_05_10-seq43 isPartOf 2001_05_10.
- 2001_05_10-seq43 spokenAs 125.
- 2001_05_10-seq43 spokenText "Godājamie Saeimas deputāti! Godājamais Saeimas priekšsēdētāja vietniek! Latvijas Republikas pilsoņi, iedzīvotāji! Šodien būtu skatāms ļoti nopietns jautājums par privatizējamo valsts akciju sabiedrību “Latvijas kuģniecība”. Sociāldemokrātu frakcija piedāvā šo privatizāciju pārtraukt. Mūsu likumprojekta galvenie punkti ir šādi: 1. pants. Pārtraukt privatizējamās valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” privatizāciju. 2. punkts. Privatizējamās valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” manta nav sadalāma un privatizējama pa daļām. Un atsevišķs pants vēl nosaka to, ka privatizējamo valsts akciju sabiedrību “Latvijas kuģniecība” vajag nodot Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas pārraudzībā. Kolēģi! Es gribētu teikt, ka visiem šeit, Latvijā, un arī Saeimas deputātiem ir skaidrs, ka “Latvijas kuģniecības” privatizācija ir nonākusi nopietnā strupceļā. Mūsu rīcību diktē gan Saeimas deputātu priekšlikumi, kas šeit ir izskanējuši, gan arī virkne ieteikumu, kas ir izskanējuši Ministru kabineta sēdēs un arī priekšlikumos presei, jo, kā mēs zinām, Latvijas Privatizācijas aģentūras ģenerāldirektors Jānis Naglis un arī BDO, tātad privatizācijas konsultants, ir izteikuši priekšlikumu, ka būtu nepieciešams pagarināt 5 miljonu ASV dolāru lielo drošības naudas iemaksas termiņu par divām nedēļām. Ministru kabinets pašreiz aizvien svārstās - tas šo lēmumu nav noraidījis un šo jautājumu reāli izskatīs tikai pēc nedēļas. Un Saeimai tomēr vajadzētu teikt savu vārdu, lai visas šīs lietas varētu zināmā mērā sakārtot un lai viss kļūtu skaidrs ne tikai mums šeit, Saeimā, bet arī tautai, kāda ir Saeimas deputātu nostāja. Sociāldemokrāti kategoriski nostājas pret to, ka pretēji privatizācijas noteikumiem, ko apstiprinājusi Latvijas Privatizācijas aģentūra un ko parakstījis Kalvīša kungs, un attiecīgi pretēji arī privatizācijas nosacījumiem, ko pieņēmis Ministru kabinets... tātad pretēji šiem noteikumiem un nosacījumiem varētu zināmā mērā virzīt šo privatizācijas procesu uz priekšu, kā to piedāvā Latvijas Privatizācijas aģentūras ģenerāldirektors Jānis Naglis un BDO konsultants privatizācijas jautājumā. Katrā ziņā mums ir skaidrs, kāpēc BDO privatizācijas konsultants steidzas. Viņa peļņa ir atkarīga no tā, cik ātri šī privatizācija notikusi, un līdz ar to viņš darbu grib ātrāk pabeigt un tamlīdzīgi. Turpretī mūs, Saeimas deputātus, neapšaubāmi, interesē arī šī likumības puse. Godājamie kolēģi! Šis mūsu piedāvājums ir arī zināms pretimsolis Saeimas deputātam no frakcijas “Latvijas ceļš” - Ivaram Godmanim, kas jūsu klātbūtnē šeit skaidri un gaiši pateica to, ka ļoti nopietni būtu apsverams priekšlikums - noteikt “Latvijas kuģniecībai” trīs gadus ilgu šādu te, teiksim, moratoriju, lai šī privatizācija nevirzītos uz priekšu. Es domāju, ka mūsu likumprojekta ietvaros mēs varam apspriest arī Ivara Godmaņa kā “Latvijas ceļa” pārstāvja un pieredzējuša cilvēka priekšlikumu. Kā mēs zinām, arī Tautas partijas priekšsēdētājs Andris Šķēle vienmēr ir izteicies, ka ir jābūt tolerancei un nopietniem apsvērumiem tajā brīdī, kad mēs uzklausām Ivaru Godmani un viņa viedokli, un es Šķēles kungam šinī ziņā arī piekrītu. Tā ka vajadzētu zināmā mērā atbalstīt Sociāldemokrātu frakcijas priekšlikumu un šo privatizāciju vismaz pārtraukt, un tad mēs varētu veikt arī radikālākus pasākumus, lai atliktu šo privatizāciju uz trim gadiem vai vispār neprivatizētu “Latvijas kuģniecību”. Tas būtu ļoti nopietni. Es gribētu šeit uzsvērt arī to, ka apvienība “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK ir pieņēmusi nopietnu paziņojumu, kurā teikts, ka kādam tomēr vajadzētu uzņemties politisko atbildību. Tas varētu būt Aigars Kalvītis vai kāds cits no Ministru kabineta locekļiem, kas šo jautājumu ir ļoti nopietni tomēr virzījis un izskatījis. Tā ka, es domāju, jautājums par to, ka bez šīs politiskās atbildības izskatīšanas mēs varētu turpināt “Latvijas kuģniecības” privatizāciju, ir pilnīgs absurds. Es gribētu uzsvērt to, ka arī pašreiz pretendentu loks, ja mēs runājam par privatizāciju, vēl aizvien nav paplašināts, šis jautājums karājas gaisā. Ja būtu skaidrība šajā jautājumā, tad būtu jau arī kaut kas vairāk zināms. Līdz ar to, ka nav mainīti privatizācijas noteikumi un privatizācijas nosacījumi, taps pieteikts arī kāds jauns - garāks privatizācijas pretendentu pieteikšanās termiņš. Un, galu galā, mums ir jāsaprot tas, ka trīs privatizācijas mēģinājumi jau ir izgāzušies, un šeit, neapšaubāmi, vajadzētu panākt atklātību, nevis saglabāt slepenību, kura īstenībā ir prettiesiski pieņemta, ko mēs varam pierādīt un parādīt ar dažādu likumu un normatīvo aktu analīzi. Gribētu uzsvērt arī to, ka sabiedrība par atklātumu “Delna” ir aicinājusi Ministru kabinetu to visu tagad darīt atklāti zināmu - to, kāda ir šī situācija, lai varētu analizēt arī šīs pieļautās kļūdas. Es domāju, ka Ministru kabinetam šoreiz vajadzētu šo sabiedrību, neapšaubāmi, uzklausīt un izdarīt vajadzīgos secinājumus - tātad sabiedrībai, opozīcijai, arī Saeimas deputātiem un “Latvijas kuģniecības” privatizācijas izmeklēšanas komisijai darīt zināmus visus šos jautājumus, kas...".
- 2001_05_10-seq43 language "lv".
- 2001_05_10-seq43 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q822919.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q211.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q6867614.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q1250133.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q3899540.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q511905.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q210715.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q29955809.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q210822.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q701027.
- 2001_05_10-seq43 mentions Q6497410.