Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_05_10-seq114> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2001_05_10-seq114 type Speech.
- 2001_05_10-seq114 number "114".
- 2001_05_10-seq114 date "2001-05-10".
- 2001_05_10-seq114 isPartOf 2001_05_10.
- 2001_05_10-seq114 spokenAs 22.
- 2001_05_10-seq114 spokenText "Dobeļa kungs tik laipni aicināja, ka es nevarēju nenākt. Godātie deputāti! Jūs visi dzirdējāt, ka Tabūna kungs dažreiz atkārtoja, ka mēs esam gudri. Paldies, mēs to zinām un būsim ļoti priecīgi, ja mēs to pašu varēsim teikt par jums. Tabūna kungs arī teica, ka mēs mānot tautu. Piedošanu, jūs esat pie varas jau ilgus gadus, jūs krāpjat tautu, par to liecina nemieri un lauksaimniecības darbinieku, medicīnas darbinieku, skolotāju un studentu neapmierinātība. Būtu labi, ja jūs parādītu un pierādītu, ko labu jūs izdarījāt savai tautai. Taču runa ir atkal par kaut ko citu. Izglītības likuma 41. pantā ir runa par mazākumtautību izglītības programmām. Tā trešajā daļā ir teikts, ka Izglītības un zinātnes ministrija nosaka mazākumtautību izglītības programmas mācību priekšmetus, kuri apgūstami valsts valodā. Tas ir neloģiski kaut vai tāpēc, ka ministrija nezina un nevar zināt stāvokli skolās Maltā, Daugavpilī vai Valmierā. Nezina, vai Rēzeknes 2. vidusskolas fiziķis var vai nevar pasniegt šo priekšmetu valsts valodā. Mēs piedāvājam šādu redakciju: “Mazākumtautību izglītību programmu izpildē izglītojamajiem jānodrošina pilnvērtīga valsts valodas, Latvijas ģeogrāfijas un vēstures, latviešu tautas kultūras un tradīciju pamatu apguve. ” Nu, es ļoti jūtu līdzi, ja Dobeļa kungs nezina terminu “pilnvērtīgs”. Kad es strādāju par skolotāju, es šo terminu skaidroju 5. -7. klases skolēniem. Man ir zināms, ka Dobeļa kungs bija padomju laikos ķīmijas zinātņu kandidāts, tā ka viņam it kā vajadzētu zināt šo terminu. Ja jūs gribat, laipni lūdzu uz bezmaksas individuālo konsultāciju, es jums varu stundas laikā iestāstīt, ko tas nozīmē - “pilnvērtīgs”. Šī norma, ja jūs to pieņemtu, uzliks lielāku atbildību direktoriem un skolām kopumā un kalpos īstai integrācijai, bet ne asimilācijai. Tāpēc lūdzu to atbalstīt. Paldies par uzmanību.".
- 2001_05_10-seq114 language "lv".
- 2001_05_10-seq114 speaker Jakovs_Pliners-1946.
- 2001_05_10-seq114 mentions Q211.
- 2001_05_10-seq114 mentions Q957126.
- 2001_05_10-seq114 mentions Q4102950.
- 2001_05_10-seq114 mentions Q80021.
- 2001_05_10-seq114 mentions Q1773319.
- 2001_05_10-seq114 mentions Q233.