Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_04_26-seq313> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2001_04_26-seq313 type Speech.
- 2001_04_26-seq313 number "313".
- 2001_04_26-seq313 date "2001-04-26".
- 2001_04_26-seq313 isPartOf 2001_04_26.
- 2001_04_26-seq313 spokenAs 125.
- 2001_04_26-seq313 spokenText "Godājamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Mans priekšlikums ir saistīts ar 65. - nākamo priekšlikumu, kur ir izteikta šī doma, kas ir 63. un 64. priekšlikumā. Tātad šeit ir tā principiālā atšķirība, ka šajā Iepirkuma komisijā saskaņā ar atbildīgās komisijas redakciju var būt viens speciālists, kas pārzina būvniecības lietas, pamatā būvniecības lietas. Pārējie komisijas locekļi var nebūt speciālisti šajā Iepirkuma komisijā. Mūsu priekšlikumā ir noteikts, ka tad, ja ir pieci cilvēki šajā Iepirkuma komisijā, vismaz 51% no šiem komisijas locekļiem ir jābūt profesionāļiem no attiecīgajām sabiedriskajām organizācijām, un tie varētu būt celtnieki, arhitekti, elektriķi, ceļinieki vai citu profesiju pārstāvji. Kāpēc ir šāds priekšlikums? Protams, mīnuss ir tas, un to mums pārmet arī pašvaldību vadītāji, ka, lūk, ir iesaistīti daudzi speciālisti šajā Iepirkuma komisijā, kura izšķirs to, kam dot pasūtījumu, un ka būs maza ietekme tieši pašvaldību vadītājiem, pašvaldību speciālistiem vai struktūrvienību vadītājiem. Otrs mīnuss, ko mums pārmet, ir tas, ka varbūt būs jāapmaksā vairāku šo speciālistu darbs un šajā ziņā tas sadārdzinās šīs Iepirkuma komisijas darbu un visu šo procesu. Taču, manuprāt, - un prakse to spilgti apliecina - mēs, ietverot šajā Iepirkuma komisijā vairāk par pusi tiešām speciālistu attiecīgo iepirkumu jautājumos, šo procesu varēsim izvērtēt kvalitatīvāk un atrast vislabākos risinājumus, kā apmierināt valsts vai pašvaldības pasūtījumus. Ja ir tikai viens speciālists vai tikai būvju speciālists, tad reizēm to vai citu pretendentu izdodas lobēt šā pasūtījuma izpildei. Otrkārt, panākot to, ka šajā Iepirkumu komisijā ir vairāki profesionāļi - speciālisti, mums ir prognozes, ka mēs varam šo pasūtījumu izpildi pat palētināt un padarīt to kvalitatīvāku. Trešais un galvenais. Ja mēs virzāmies uz to, ka Iepirkuma komisijā tās locekļu lielāko daļu - 51% - sastāda speciālisti, mēs uzņēmējdarbībā, tā teikt, veicinām caurspīdīgumu un tā tālāk, jo galu galā pašvaldību un valsts pasūtījumi vērtības izteiksmē arī būvniecības jomā ir visai ievērojami, tāpēc uzņēmēji vēlas, lai šo darbu izpildei izraudzīti tiktu tiešām paši labākie, kvalitatīvākie, kaut arī mazie būvuzņēmēji. Tādējādi mans priekšlikums konkrēti ir šāds: atbalstīt 65. priekšlikumu un neatbalstīt 63. un 64. priekšlikumu. Un vēl pēdējā piebilde par 64. - Razminoviča kunga priekšlikumu, kas paredz, ka, izšķirot jautājumu par informācijas sistēmu izstrādāšanu, šāds speciālists šajā komisijā nemaz nebūtu vajadzīgs. Es domāju, ka tas ir pavisam bīstami, jo tā ir ļoti smalka lieta, kā iegādāties šo datortehniku, kā veidot tīklus un tā tālāk, tāpēc šīs jomas speciālisti noteikti būtu vajadzīgi, un tāpēc manā 65. priekšlikumā pēdējā teikumā ir ietverta arī šī norma par informācijas sistēmu izstrādāšanu. Tādējādi šajā Iepirkuma komisijā ne mazāk kā 51% locekļu vajadzētu būt tādiem speciālistiem, kas sertificēti informācijas sistēmu laukā. Paldies par uzmanību!".
- 2001_04_26-seq313 language "lv".
- 2001_04_26-seq313 speaker Arnis_Kalnins-1935.