Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_04_04_a-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 2001_04_04_a-seq8 type Speech.
- 2001_04_04_a-seq8 number "8".
- 2001_04_04_a-seq8 date "2001-04-04".
- 2001_04_04_a-seq8 isPartOf 2001_04_04_a.
- 2001_04_04_a-seq8 spokenAs 125.
- 2001_04_04_a-seq8 spokenText "Cienījamais Prezidij, cienījamie kolēģi, cienījamie Latvijas iedzīvotāji, jūrnieki, zvejnieki! Latvijai kā jūras valstij vienmēr ir piederējuši kuģi un notikusi kuģošana. Visam tam ir sena un slavena vēsture. Latvieši un līvi ir, bija un būs vieni no labākajiem jūrniekiem Eiropā. Gods un slava šiem drosmīgajiem jūrniekiem. Un pie viena pieminēsim arī tos, kuri diemžēl neatgriezās mājās. Kā vienmēr Latvijā, ja kaut ko vajag iznīcināt, notiek visdažādākā nomelnošana. Tas, protams, attiecas arī uz “Latvijas kuģniecību”. Metodiski desmit gadu laikā visdažādākajā veidā tika iestāstīts, ka “Latvijas kuģniecība” Latvijai nav vajadzīga. Taču apskatīsim “Latvijas kuģniecības” novērtējumu, ko veikusi Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka ar savu pilnvaroto banku “Hambruss” 1995. gadā. Un viņu novērtējums ir šāds: ““Latvijas kuģniecība” strādā normālā, aktīvā ritmā, finansiāli stabila kuģošanas kompānija, ļoti labi nokomplektētas komandas un labs virsnieku korpuss, kuģi pilnīgi noslogoti ar darbu, “Latvijas kuģniecībai” ir pozitīva bilance, “Latvijas kuģniecība” atzīta par vienu no lielākajām Eiropā un pasaulē, laba kompānijas vadība, “Latvijas kuģniecībā” nav bijis smagu avāriju un nav nogrimuši kuģi. ” Un viņu izteikums vēl ir tāds, ka “Latvijas kuģniecība” ir svarīga un ir viena no galvenajām Latvijas nacionālā īpašuma sastāvdaļām. Tā dod stabilu, ievērojamu peļņu konvertējamā valūtā, veic sociālo ieguldījumu, kā arī ir lielākā nodokļu maksātāja Latvijas Republikas budžetā. Tātad novērtējums ļoti pozitīvs, un to deva ne jau kas cits, bet Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, ar kuru mēs tā sadarbojamies. Un kuģi vien tika novērtēti apmēram pusmiljarda dolāru apmērā. Un tobrīd “Latvijas kuģniecībā” bija 44 tankeri, 24 refrižeratorkuģi, 8 ģenerālkravas kuģi, 7 ro-ro tipa kuģi, 3 konteinerpārvadājumu kuģi un vēl 3, kas bija daļēji nobēdzināti. Taču diemžēl laikā no 1991. līdz 1992. gadam no “Latvijas kuģniecības” nozuda “Sigulda” un gāzesvedēji “Jūrmala”, “Dzintari”, “Lielupe”. Operatīvajā rīcībā tika nodoti vēl desmit kuģi. Tātad “Latvijas kuģniecība” šo divu gadu laikā zaudēja 14 kuģus. Un apzināti! Vai kaut kas tika darīts, lai tos atgrieztu atpakaļ, jo tas bija Latvijas nacionālais īpašums? Nē, diemžēl nekas netika darīts! Paskatīsimies vēl uz divām negatīvām lietām. 1993. gada februārī ar pavēli nr. 23 no “Latvijas kuģniecības” bilances tika norakstīti trīs tankkuģi: “Bulduri”, “Asari” un “Pumpuri”. Tie bija ļoti jauni un labi kuģi, bet pēc pāris mēnešiem - aprīlī - ar pavēli nr. 80 no “Latvijas kuģniecības” bilances tāpat tika norakstīti 4 konteinervedēji - “Bolivārs”, “Pujāts”, “Tomsons” un “Jakovļevs”. Tā bija tieša nelikumība! Un ko darīja valdība, Satiksmes ministrija un Saeima? Diemžēl neko nedarīja! Un, ja mēs runājam par to, ka kuģniecība ekonomiski labi nestrādā, tad es minēšu dažus rādītājus. Teiksim, 1992. gadā apgrozījums bija 172 miljoni, peļņa - 57 miljoni. Tas ir latos. 1993. gadā - apgrozījums 127 miljoni, peļņa - 11 miljoni, 1994. gadā - apgrozījums 102 miljoni, peļņa - mīnus 15 miljoni, 1995. gadā - apgrozījums 42 miljoni, peļņa - mīnuss 6 miljoni. Kas tad bija noticis? Un noticis bija tas, ka mūsu “Latvijas kuģniecību” sāka sadalīt kaut kādās kompānijās. Un kāpēc Latvijai neparādījās brīvais karogs, kuru, starp citu, gaidīja arī citas valstis? Mēs nedomājām, kā tālāk attīstīt mūsu kuģniecību. Vai nu negribējām, vai bija citi nodomi. Un vēl es gribu pateikt par pāris lietām, kas negatīvi ietekmēja kuģniecību. 1995. gadā īsi pirms tam, kad banka “Baltija” “aizlidoja” bankrotā, no kuģniecības uz depozītu tika pārvietoti 47 miljoni dolāru. 47 miljoni dolāru! Protams, tā nauda nozuda un tagad kuģniecībā tā nekad vairs neatgriezīsies. Līdz šim bija arī parādi. Bija Krievijas parādi, bet tie Krievijas parādi tika atmaksāti, jo Krievija nodeva Latvijai 0,45 miljardus kubikmetru gāzes, 300 tūkstošus tonnu naftas produktu un 54 tūkstošus tonnu dīzeļdegvielas, kas kopā sastādīja apmēram 38 miljonus dolāru. Diemžēl arī šī nauda neatgriezās “Latvijas kuģniecības” apgrozījumā. Es domāju, ka vēl vairāk brīnumu varētu pastāstīt tie daudzie darbinieki, kuri darbojas “Latvijas kuģniecībā” un kuri ir tepat zālē, arī Šķēles kungs kā “Latvijas kuģniecības” padomes priekšsēdētājs. Cienījamie kolēģi! Protams, nav arī saprotams, kāpēc “Latvijas kuģniecība” sadalījās 25 visdažādākajās ofšoru kompānijās, bet, pēc citiem datiem, to ir 33. Tur ir valsts pilnvarnieki, Latvijas pilsoņi, un, ja kuģi darbojas ofšoru zonās, tad tie, protams, nenes peļņu Latvijas budžetā. Ja mēs paskatāmies arī tālāk, tad redzam, cik tad “Latvijas kuģniecība” maksāja, un, ja vēl paņemam to, ka tīrā kuģu cena kopā ar visu šo Kuģu remonta rūpnīcu un pārējām celtnēm, kas bija krastā… Taču pats galvenais ir tas, ka tās ir jau iestrādātas nišas… “Latvijas kuģniecība” maksāja 1995. gadā apmēram 920 miljonus latu. Mēs, kā vienmēr, to novērtējām ļoti mazā apmērā. Taču tagad, ja vajadzētu atjaunot “Latvijas kuģniecību”, mums būtu jāiztērē vismaz 1 miljards. Kādēļ Latvijas kuģi nebrauc ar sarkanbaltsarkaniem karogiem un kāpēc Latvijas kuģi nenāk, lai tiktu remontēti Latvijas kuģu remonta rūpnīcās? Ja tas tā būtu, tad taču būtu darbs mūsu dokeriem, mūsu strādniekiem, kas strādā šinīs rūpnīcās, un, protams, visa tā nauda, kuru par remonta darbiem mēs atstājam jeb, pareizāk sakot, “Latvijas kuģniecība” atstāj citās valstīs, paliktu Latvijā. Tāpēc, protams, visa tā problēma ir jāizskata. “Latvijas kuģniecībai” ir jāstrādā Latvijas labā. Paldies par uzmanību.".
- 2001_04_04_a-seq8 language "lv".
- 2001_04_04_a-seq8 speaker Leons_Bojars-1939.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q822919.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q211.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q193089.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q39731.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q159.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q2600136.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q465698.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q488981.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q28195295.
- 2001_04_04_a-seq8 mentions Q6497410.