Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_03_22-seq830> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2001_03_22-seq830 type Speech.
- 2001_03_22-seq830 number "830".
- 2001_03_22-seq830 date "2001-03-22".
- 2001_03_22-seq830 isPartOf 2001_03_22.
- 2001_03_22-seq830 spokenAs 77.
- 2001_03_22-seq830 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamie deputāti! Jūsu uzmanībai tiek piedāvāts likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”. Juridiskā komisija izstrādāja likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, kura reģistra numurs ir 848. Šis likumprojekts ir alternatīva diviem citiem likumprojektiem. Viens likumprojekts ir ar tādu pašu nosaukumu - “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” (nr. 795), ko ir iesniedzis Ministru kabinets, un otrs likumprojekts, kam Juridiskās komisijas likumprojekts ir alternatīvs, ir “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” (nr. 665), ko izstrādājusi un iesniegusi Tautas partija. Juridiskā komisija savā alternatīvajā likumprojektā ir apkopojusi gan Ministru kabineta, gan Tautas partijas frakcijas iesniegto likumprojektu labākās iezīmes un piedāvā jums savu redzējumu uz šo problēmu. Problēma ir smaga un sāpīga, un tā ir saistīta ar transporta līdzekļu vadīšanu, atrodoties alkoholisko dzērienu vai narkotisko vielu iespaidā. Tiek piedāvāti grozījumi vismaz četros pantos, kuri visi skar šo problēmu. Tomēr pirms tam, balstoties uz Tautas partijas izstrādāto priekšlikumu, mēs, Juridiskā komisija, piedāvājam izdarīt divus grozījumus arī Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa vispārīgajā daļā, ko jūs redzat likumprojekta 1. un 2. pantā. Tātad 24. pantā, kur ir runa par papildsodiem, mēs piedāvājam to papildināt ar vēl vienu papildsodu veidu, tas ir, ar personai piešķirto speciālo tiesību atņemšanu. Kādēļ šāds papildinājums tiek piedāvāts? Tādēļ, lai varētu noteikt ne tikai kā pamatsodu šo vadīšanas tiesību atņemšanu, bet noteikt arī kā papildsodu kopā ar naudas sodu. Un 2. priekšlikums - Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 26. pantā 250 latus aizstāt ar 500 latiem. Tātad tas ir soda naudas maksimālais lielums, ko uzliek fiziskajām personām saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu. Ir priekšlikums to palielināt līdz 500 latiem, kas dotu iespēju gan uzlikt lielākus sodus par šādiem smagiem pārkāpumiem, gan arī ļautu vairāk diferencēt uzliekamos sodus. Pašu pantu jaunās redakcijas. 124. pants. Preambula saskan ar Ministru kabineta piedāvāto redakciju, kur tātad tiek piedāvāts nošķirt transporta līdzekļu vadīšanu, atrodoties alkoholisko dzērienu iespaidā, pēc tā, kādus rādītājus uzrāda pārbaude, kas tiek izdarīta, lai noteiktu transporta līdzekļa vadītāja izelpojamajā gaisā vai attiecīgi asinīs, vai kādā citā bioloģiskajā vidē esošo alkohola koncentrāciju. Un tad attiecīgi, vadoties pēc šīs koncentrācijas pakāpes, ko mums piedāvāja Ministru kabinets - te mēs neko negrozījām,- varētu noteikt diferencētus sodus. Toties attiecībā uz pašiem sodiem mēs piedāvājam nedaudz sekot Tautas partijas frakcijas priekšlikumiem, kur mēs tātad pastiprinājām, no vienas puses, sodus, bet, no otras puses, atteicāmies no Ministru kabineta piedāvātā viena soda principa nosaukšanas jeb vienas naudas summas principa nosaukšanas. Mēs saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 36. pantu, kurš ir spēkā un kura principi ir jāievēro, dodam iespēju tātad gan tiem, kuri soda, gan arī tiem, kuri pārskata šos sodus, tomēr diferencēt soda naudas lielumu un transporta līdzekļa vadīšanas tiesību atņemšanas ilgumu atkarībā no visiem tiem aspektiem, kuri minēti likumdošanas aktos. 124. panta pirmajā daļā akcents tiek likts uz to, ka tiek uzlikts naudas sods vai tiek atņemtas vai arī neatņemtas vadīšanas tiesības, bet gadījumā, ja alkohols pārsniedz 1,0 promili, tad atbilstoši otrajā un trešajā daļā reglamentētajam pārkāpumam jau paredz obligātu ne tikai soda naudas uzlikšanu, bet arī vadīšanas tiesību atņemšanu, un trešajā daļā to paredz izdarīt pat līdz 36 mēnešiem. Tātad šajā gadījumā mums nevajadzēja izdarīt grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa vispārīgajā daļā, jo vispārīgajā daļā jau ir paredzēts šāds termiņš - 36 mēneši, bet attiecībā uz braukšanu dzērumā likumdevējs līdz šim savu soda bargumu bija ierobežojis tikai līdz 24 mēnešiem. Šādā veidā mēs vairākkārt Juridiskajā komisijā apspriedām šo likumprojektu, uzklausījām gan Ceļu satiksmes drošības departamenta, gan Ceļu policijas, gan Iekšlietu ministrijas viedokli, arī Satiksmes ministrijas, Labklājības ministrijas un Narkoloģijas centra viedokli. Mēs visādā ziņā centāmies apkopot visus šos viedokļus savā alternatīvajā likumprojektā. Līdz ar to saistībā ar šo grozījumu 124. pantā attiecīgi mainījās arī 124. 1. pants, kas reglamentē transporta līdzekļa vadīšanu, atrodoties narkotisko vai citu apreibinošu vielu iespaidā. Šajā gadījumā tiek piedāvāts maksimālais sods par braukšanu, atrodoties narkotiku iespaidā. Tātad attiecīgi ir mainījies arī 126. 1. pants, kas paredz sodīšanu, ja dara to pašu, bet jau bez vadīšanas tiesībām. Šajā gadījumā sods attiecīgi pirmajā, otrajā un trešajā daļā ir paredzēts par 50 latiem augstāks nekā 124. pantā noteiktais. Līdz ar to attiecīgi mainās 126. 2. un 126. 3. pantā noteiktās sankcijas. Aicinu jūs atbalstīt šo alternatīvo likumprojektu un balsot par to pirmajā lasījumā. Paldies.".
- 2001_03_22-seq830 language "lv".
- 2001_03_22-seq830 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2001_03_22-seq830 mentions Q211.
- 2001_03_22-seq830 mentions Q4294315.
- 2001_03_22-seq830 mentions Q1250133.