Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_03_01-seq175> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2001_03_01-seq175 type Speech.
- 2001_03_01-seq175 number "175".
- 2001_03_01-seq175 date "2001-03-01".
- 2001_03_01-seq175 isPartOf 2001_03_01.
- 2001_03_01-seq175 spokenAs 148.
- 2001_03_01-seq175 spokenText "Cienījamo sēdes vadītāj! Cienījamie deputāti! Es no savas puses pateicos ikvienam, kurš vēlas ar saviem priekšlikumiem stiprināt mūsu valsts aizsardzību un drošību. Ikviens priekšlikums ir vērā ņemams, ikviens debatēs izteiktais viedoklis ir uzklausāms. Un ne tikai šeit, šajā zālē, bet arī valdībā. Un arī tiem cilvēkiem, kuri pārstāv mūsu valsti un kuri domā par šiem jautājumiem... Un tas paņem man, aizsardzības ministram, diezgan daudz no ikdienas darba un laika, lai visus šos aspektus izvērtētu, visus viedokļus uzklausītu, uz visiem jautājumiem atbildētu un paskatītos, kā tas viss izskatās vienā vienotā veselumā, vienā vienotā kontekstā. Protams, visu šo piedāvājumu priekšā man ir svarīgi redzēt kopējo ainu, lietu pareizo secību un savstarpējo kārtību. Un ir arī jādomā, kā to kārtību izmainīt vai ietekmēt ar piedāvājumiem, kā noteikt jaunas prioritātes. Es gribētu teikt, ka šis likums mums ir ļoti vajadzīgs, arī šie divi panti un arī tās izmaiņas, kas jau bija iepriekš veiktas, ir ļoti svarīgas, un varētu pat teikt, ka tās izmaiņas jau ietver diezgan daudz no tā, ko cienījamais deputāts Leons Bojārs ir ielicis savā priekšlikumā. Es domāju, diezgan daudz no tā jau tajās ir. Par to runāja arī cienījamais deputāts Pliners, kurš teica, ka 1,31% ir fiksētā summa programmai, bet valsts aizsardzība reāli saņem mazāk. Taču tā kopumā nesaņem mazāk, tāpēc ka šajā programmā ir ietverts jau daudz kas no tā, ko ierosina Leons Bojārs. Šajā programmā valdība ir iekļāvusi citu ministriju saistītos līdzekļus, integrētos līdzekļus un tamlīdzīgas lietas. Tā ka būtībā šeit nav pretruna. Varētu pat teikt, ka opozīcija nāk ar saviem priekšlikumiem, ko pozīcija jau faktiski ir ņēmusi vērā un iestrādājusi un, arī audzējot budžetu, ņems vērā. Es gribu teikt, ka Aizsardzības ministrija un ministrs personīgi apzinās šo nepieciešamību ne tikai paņemt naudu un iztērēt tikai tāpēc, lai sasniegtu 2%, bet arī tieši investēt valsts aizsardzībā un ar valsts aizsardzību saistītajos projektos, arī tautsaimnieciskajos projektos. Projektos, kuri dod darba vietas, un projektos, kuru pasūtītājs ir valsts - Aizsardzības ministrija. Tā ka es ceru, ka Bojāra kungs, ja vēlēsies, uz trešo lasījumu vai nu atradīs piemērotāku likumu nekā šo, vai arī savus priekšlikumus neapkopos vienā, kurā ir vairāk nekā 20, laikam 24 apakšpunkti, bet nodalīs katru atsevišķi. Tad mēs par katru atsevišķi varēsim arī diskutēt. Šim likumam ir arī no plānošanas aspekta viena ļoti svarīga iezīme - tas dod Aizsardzības ministrijai iespēju vairākus gadus uz priekšu paredzēt aptuvenu mērķi, "griestus", līdz kuriem tad Aizsardzības ministrija var plānot, nopietni un efektīvi plānot, līdzekļus attiecībā uz programmu sastādīšanu valsts aizsardzībai, valsts aizsardzības attīstībai, lai panāktu šo līdzekļu efektīvu izmantošanu. Es domāju, ka tas dod mums iespēju demonstrēt arī to, ka jauna valstiska plānošanas, programmēšanas un budžeta izmantošanas kontroles sistēma ir ienākusi mūsu valsts valdības līmenī, tātad arī aizsardzības sektorā. Tas dod mums iespēju demonstrēt, ka mēs izmantojam NATO pieredzi. Tur jau ir ilgstoši, gadu desmitiem ilgi, attīstījusies konkrēta plānošana ilgam un vidējam termiņam. Tātad šis likums mums dod pirmo iespēju izmēģināt to visu, un šādā ziņā ļoti svarīgs ir deputātu atbalsts. Es domāju, ka tas dod mums iespēju šodien teikt, ka mēs savu uzmanību vēršam ne tikai uz līdzekļu iztērēšanu, bet arī uz tās efektivitāti. Mums ir jārunā par efektivitāti, un ne par ko citu nevar būt runa. Šeit viens no deputātiem jau aicināja, ka ir pašreiz jāstrādā. Tā kā es pats personīgi tagad piedalos 2002. gada budžeta gatavošanā, es gribu teikt, ka tas process jau notiek. Bruņotajos spēkos tas sākās jau pagājušajā gadā. Nākamnedēļ mēs ministrijā skatīsim šīs programmas. Virzīsim tikai tās programmas, kuras Bruņotie spēki būs spējuši precīzi pamatot, izvērtējuši visus faktorus, lai būtu caurskatāma šo līdzekļu plūsma, lai būtu šo līdzekļu efektīva izmantošana. Tas viss ir jāņem vērā, raugoties no problēmas praktiskās puses, no finansu plūsmas un plānošanas puses. Taču es gribu teikt, ka šim likumam ir arī ievērojama politiska nozīme - un ne tikai iekšpolitiska nozīme. Jūs piedalāties šajās debatēs, un būtu dīvaini, ja šīs debates nenotiktu...".
- 2001_03_01-seq175 language "lv".
- 2001_03_01-seq175 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 2001_03_01-seq175 mentions Q4294480.
- 2001_03_01-seq175 mentions Q7184.
- 2001_03_01-seq175 mentions Q16362302.