Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_01_25-seq66> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2001_01_25-seq66 type Speech.
- 2001_01_25-seq66 number "66".
- 2001_01_25-seq66 date "2001-01-25".
- 2001_01_25-seq66 isPartOf 2001_01_25.
- 2001_01_25-seq66 spokenAs 77.
- 2001_01_25-seq66 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Izskatāmā dokumenta numurs ir 2622 un likumprojekta reģistrācijas numurs ir 772. Arī šo likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” sagatavojusi un iesniegusi Saeimā valdība. Šie grozījumi ir saistīti ar attiecīgas kārtības nodrošināšanu alkoholisko dzērienu un spirta tirdzniecībā, kā arī tirdzniecībā ar benzīnu un dīzeļdegvielu. Attiecīgi ir paredzēts grozīt 155. 3. un 155. 6. pantu. Šeit novitāte ir tāda, ka benzīns un alkohols, un tabakas izstrādājumi ir akcīzes preces, un loģiski, ka valsts ir ieinteresēta par šādu preču tirdzniecību saņemt likumā noteiktās nodevas un nodokļus, kā arī akcīzes nodokli, un līdz ar to, protams, šeit ir liela nodokļu masa. Tas, protams, dažādus likuma pārkāpējus ieinteresē tās tirgot, apejot šo nodokļu maksāšanu vai citādā veidā izvairoties no likumā noteiktās kārtības un kontroles. Tādēļ valdība ierosināja pastiprināt atbildību par šiem pārkāpumiem. Šeit parādās arī administratīvais arests - 15 diennaktis. Par šiem jautājumiem Iekšlietu ministrija un policija, man liekas, jau ir diskutējusi - ja ne pēdējos septiņus gadus, tad pēdējā laikā jau nu noteikti. Šis priekšlikums tagad ir iemiesojies valdības priekšlikumā, un šeit paralēli naudas sodam tiek piedāvāts administratīvais arests, jo bieži alkoholu vai tabaku tirgo personas, kuras, protams, nav spējīgas samaksāt nekādu sodu un kurām būtu piemērojams administratīvais arests. Komisija abus priekšlikumus atbalstīja. Vēl ir piedāvāts papildināt šo kodeksu ar 202. 1. pantu - “Notikuma vietā uzstādīto norobežojumu patvaļīga šķērsošana, pārvietošana, bojāšana un iznīcināšana”. Šeit mums bija diskusija par šo jautājumu. Ir nepieciešama dziļāka analīze, ko mēs varam veikt otrajā lasījumā. Principiāli piekrītot, ka šādi labojumi ir jāizdara, mēs tomēr uzskatām, ka šo priekšlikumu īstenošana ir saistīta ar valsts policijas vai pašvaldības policijas darbinieku attiecīgo rīkojumu izpildīšanu. Šeit, piemēram, pašvaldības policija nav minēta. Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekiem vajadzētu būt attiecīgām tiesībām ne tikai uzstādīt barjeras un novilkt lentes, bet arī dot citus rīkojumus, kuri gan braucējiem, gan kājāmgājējiem ir saistoši notikuma vietā. Šis jautājums ir daudz plašāks nekā iesniegtais likumprojekts. Konceptuālā ziņā mēs aicinām šobrīd atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā un tad strādāt pie šā panta precizēšanas, likumprojektu gatavojot izskatīšanai otrajā lasījumā.".
- 2001_01_25-seq66 language "lv".
- 2001_01_25-seq66 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2001_01_25-seq66 mentions Q822919.
- 2001_01_25-seq66 mentions Q211.
- 2001_01_25-seq66 mentions Q4294315.
- 2001_01_25-seq66 mentions Q25494217.