Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_12_21-seq465> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_12_21-seq465 type Speech.
- 2000_12_21-seq465 number "465".
- 2000_12_21-seq465 date "2000-12-21".
- 2000_12_21-seq465 isPartOf 2000_12_21.
- 2000_12_21-seq465 spokenAs 77.
- 2000_12_21-seq465 spokenText "Cienījamie deputāti! Tā ir absolūta taisnība, ko teica labklājības ministrs Požarnova kungs, ka minētais likumprojekts Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā kā atbildīgajā komisijā izskatīšanā bija pietiekami ilgu laiku. Taču jāsaka, ka otra līdzatbildīgā komisija - Sociālo un darba lietu komisija -, sniedzot savu atzinumu par šo likumprojektu, to konceptuāli noraidīja. Tādējādi Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai bija divas iespējas: vai nu šo jautājumu konceptuāli noraidīt un atgriezt to atpakaļ Ministru kabinetā, vai arī, zinot, ka tas ir ļoti būtisks likumprojekts mūsu saistībām, iestājoties Eiropas Savienībā, mēģināt atrast tādu alternatīvu modeli, kas noteiktu, kādā veidā šis garantiju fonds uzņēmuma maksātnespējas gadījumā darbinieku aizsardzības nolūkā būtu veidojams. Jāteic, ka viens no galvenajiem iebildumiem bija tas, ka paredzētais šā garantiju fonda veidošanas mehānisms noteica jaunu papildmaksājumu ieviešanu darba devējam par katru darba ņēmēju. Un jāteic, ka visi skaitļi, visi argumenti, kuri šeit parādījās, mūsuprāt, nebija atbalstāmi, jo piedāvātais mehānisms bija ļoti dārgs no administrēšanas viedokļa un, jāsaka, arī ļoti sarežģīts. Nebija nekādas pārliecības, ka izdosies šos maksājumus no visiem darba devējiem iekasēt, un tad atkal varētu izveidoties situācija, ka vieni maksā, bet otri nemaksā. Un tieši tāpēc Budžeta un finansu (nodokļu) komisija meklēja iespējamo vēlamo variantu, kas būtiski nesadārdzinātu darba devēja izmaksas šobrīd un nepalielinātu darba devēja izdevumus. Mēs centāmies atrast mehānismu, kas jau darbojas un kas, izmantojot šā fonda veidošanas un administrēšanas izmaksas, prasītu pietiekami mazus... salīdzinoši mazus līdzekļus. Mēs visi zinām, ka šobrīd tiek samazinātas sociālās apdrošināšanas iemaksas par vienu procentu gadā, lai tās sasniegtu 33 procentus. Mūsuprāt, būtu ērti iestrādāt tādu mehānismu, ka nepieciešamās minimālās iemaksas veidotos no šo sociālās apdrošināšanas iemaksu samazināšanas palēninājuma, nosakot, ka, teiksim, nākamajā gadā tās varētu arī nesamazināt par vienu procentu, bet tikai, piemēram, par 0,7 procentiem. Un 0,3 procentus tad varētu novirzīt šo garantiju fonda veidošanai Līdz ar to visi darba devēji, kas šobrīd maksā sociālas apdrošināšanas iemaksas, papildus šajā deklarācijā iestrādātu vienu šādu sadaļu un veiktu šīs iemaksas. Protams, šeit sākas diskusijas, jo tiem, kuriem ir liels darba algas fonds, ir jāmaksā lielākas summas, bet tie, kam tas ir mazs, maksās mazāk, jo tas ir relatīvs rādītājs. Mēs varētu diskutēt arī vēl par kādiem citiem koeficientiem, bet tas varētu būt jau otrā lasījuma jautājums, taču šobrīd mums, likumdevējiem ir vienkārši jāparāda, ka mēs atbalstām šādas normas, Eiropas Savienības prasītas normas, par garantiju fonda izveidošanu darbinieku aizsardzībai darba devēja maksātnespējas gadījumā. Jāteic, ka sadarbība ar Labklājības ministriju mums nebija visai produktīva, un tieši tas bija priekšnoteikums tam, ka šo alternatīvo likumprojektu izveidoja Budžeta un finansu (nodokļu) komisija. Paldies. Un es aicinu atbalstīt šo alternatīvo likumprojektu.".
- 2000_12_21-seq465 language "lv".
- 2000_12_21-seq465 speaker Aija_Poca-1948.
- 2000_12_21-seq465 mentions Q193089.
- 2000_12_21-seq465 mentions Q458.