Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_12_21-seq463> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2000_12_21-seq463 type Speech.
- 2000_12_21-seq463 number "463".
- 2000_12_21-seq463 date "2000-12-21".
- 2000_12_21-seq463 isPartOf 2000_12_21.
- 2000_12_21-seq463 spokenAs 98.
- 2000_12_21-seq463 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Cienītie Saeimas deputāti! Man ir liels prieks, ka šodien beidzot Saeima pirmajā lasījumā skata šo likumprojektu, jo tas ir ļoti sen gaidīts un ir ļoti nepieciešams. Problēma ir tāda: līdz šim šo darbinieku sociālās intereses aizsargāja tādā veidā, ka gadījumā, ja reiz darba devēji nebija maksājuši šo nodokli, tad šos naudas līdzekļus atrada no Privatizācijas aģentūras līdzekļiem. Taču, ņemot vērā to, ka Privatizācijas aģentūra drīz apvienosies ar Attīstības aģentūru vai kaut ko citu, tādā gadījumā šo naudas līdzekļu nebūs, un līdz ar to būs nepieciešama atsevišķu garantiju institūcija, un tādēļ šis likums arī ir izstrādāts un sagatavots. Iepriekšējās valdības laikā šis likums tika skatīts un ļoti ilgi saskaņots ar mūsu sociālajiem partneriem, un tādā veidā tas arī nonāca Saeimā. Tātad ir jāizveido šī te garantiju institūcija, taču, ja mēs paskatāmies uz šā likuma nosaukumu, tad redzam, ka tur ir rakstīts par darbinieku interešu aizsardzību. Šajos abos likumos - gan valdības piedāvātajā, gan alternatīvajā - ir savi plusi un savi mīnusi. Ja mēs runājam par Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā izstrādāto jeb alternatīvo variantu, tad, protams, tajā paredzētā administrēšanas metode ir daudz vienkāršāka, ja gadījumā garantiju fondā šie naudas līdzekļi nāk no sociālās apdrošināšanas iemaksas procenta daļas. Administrēt, protams, ir daudz vieglāk. Turpretī valdības sagatavotajā projektā pozitīvais ir saistīts ar tā saucamo galvasnaudu, ka gadījumā, ja reiz uzņēmēji maksā šo iemaksu atkarībā no tā, cik strādājošo ir uzņēmumā, tad pastāv zināms atbildības princips. Tātad no visiem uzņēmumiem atkarībā no darbinieku skaita tiek proporcionāli iemaksāts un izmaksāts par tiem, kuriem nav maksāta sociālās apdrošināšanas iemaksa. Gadījumā, ja Saeimā tiek apstiprināts Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas sagatavotais šis alternatīvais projekts, tad zudīs šīs līdzīgās atbildības princips un visvairāk maksās tieši tie uzņēmumi, kuri būs vislabāk maksājuši nodokļus, kuros būs vispareizāk deklarētas oficiālās algas un kuri, kā lai saka, būs bijuši visgodīgākie. Tādā gadījumā tie uzņemsies visu atbildību par tiem uzņēmumiem, kuri nav maksājuši nodokļus. Tātad abos likumos ir savi plusi un savi mīnusi, taču es gribu runāt šobrīd nevis konkrēti par abu likumprojektu tekstu, bet par procedūru. Manā skatījumā, šī procedūra ir ārkārtīgi svarīga, ja valdība ir deklarējusi, ka viens no mūsu galvenajiem jautājumiem ir sociālais dialogs. Tātad šis projekts, kuru iepriekšējā valdība tika sagatavojusi, tika skatīts nacionālajā trīspusējā sadarbības padomē un šo redakciju ir atbalstījusi gan arodbiedrība, gan Darba devēju konfederācija. Šo jauno projektu šīs organizācijas nav skatījušas, taču šis jautājums atkārtoti tika skatīts nacionālajā trīspusējā sadarbības padomē pēc Darba devēju konfederācijas iniciatīvas un tika ierosināts rast iespēju, lai ar šo alternatīvo projektu varētu iepazīties arī šīs organizācijas un paust savu viedokli. Es pieļauju domu, ka Darba devēju konfederācija varbūt arī varētu piekrist šim alternatīvajam variantam, taču šobrīd tās reakcija ir pilnīgi negatīva. Taču, ja mēs runājam par to, ka šis likums regulē tieši darba devēja un darba ņēmēja attiecības, tad, manā skatījumā, mums ir ļoti svarīgi tomēr ieklausīties šo organizāciju viedoklī. Kā jau es teicu, ja mēs pieņemsim šo alternatīvo likumprojektu, tad valdībai jau, protams, būs vieglāk strādāt, jo administrēšana būs daudz vieglāka, taču šajā gadījumā nebūs ievērotas mūsu sociālo partneru intereses. Otrs jautājums. Tātad valdība ir skatījusi vienu un valdība ir paudusi savu viedokli, aicinot atbalstīt valdības piedāvāto likumprojektu, un tāpēc mans pienākums ir aicināt Saeimu atbalstīt valdības iesniegto likumprojektu.".
- 2000_12_21-seq463 language "lv".
- 2000_12_21-seq463 speaker Andrejs_Pozarnovs-1962.
- 2000_12_21-seq463 mentions Q822919.