Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_12_21-seq311> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2000_12_21-seq311 type Speech.
- 2000_12_21-seq311 number "311".
- 2000_12_21-seq311 date "2000-12-21".
- 2000_12_21-seq311 isPartOf 2000_12_21.
- 2000_12_21-seq311 spokenAs 100.
- 2000_12_21-seq311 spokenText "Priekšsēdētāja kungs, cienījamie deputāti! Tātad šis jautājums par to, vai vajag atdalīt politikas ieviešanu konkrētās sfērās no tās veidošanas un uzraudzības, ir ietverts ļoti svarīgā sadaļā - “Likuma mērķis”. Tad jautājums ir tāds: “Vai var formulēt likumā nepareizu mērķi vai tomēr, rakstot par mērķiem, vajadzētu formulēt pareizus mērķus?” Pie tam vajadzētu tomēr uzskatīt, ka mērķis ir nepareizs, ja vismaz daži gadījumi ir tādi. Un tādu gadījumu ir ļoti daudz mūsu valsts praksē, ka šis mērķis ir pilnīgi nepamatots. Tātad, ja mēs politikas vārdu lietojam nevis kaut kāda nicināma vārda, bet gan parastā izpratnē - un par valsts politiku parasti uzskata valdības dokumentus, nacionālās attīstības plānus jeb koncepcijas -, tad parasti šos plānus izstrādā pilnīgi noteiktas izpildinstitūcijas. Politikas ieviešana nebūt nenozīmē likuma pildīšanu. Politikas ieviešana nozīmē to, ka atbilstoši šīm koncepcijām, programmām vai citiem dokumentiem tiek tālāk strādāts, tiek veidotas institūcijas vai tiek gatavoti normatīvie akti. Tātad vismaz tajos gadījumos, kad par šo lietu mēs runājam ministriju līmenī, varētu rasties tāda problēma, ka viens departaments, teiksim, drīkstētu izstrādāt koncepciju, bet citam departamentam vai iestādei noteikti būtu tā jāievieš, sagatavojot normatīvos aktus. Šāds mērķis ir vienkārši nepareizs, dārgs un nevajadzīgs. Manuprāt, šinī gadījumā nav īpaši domāts par to, kas tieši šajā tekstā ir uzrakstīts, un patiesībā tiek izvirzīts mērķis, kuram nav īsta pamatojuma.".
- 2000_12_21-seq311 language "lv".
- 2000_12_21-seq311 speaker Maris_Pukis.