Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_11_32-seq152> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_11_32-seq152 type Speech.
- 2000_11_32-seq152 number "152".
- 2000_11_32-seq152 date "2000-11-23".
- 2000_11_32-seq152 isPartOf 2000_11_23.
- 2000_11_32-seq152 spokenAs 125.
- 2000_11_32-seq152 spokenText "Godājamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Tātad es runāšu par 11. priekšlikumu. Mūsu priekšlikums paredz izslēgt šo ceturto daļu. Un kāpēc? Vispirms es gribētu izteikt komentārus par projektā jaunieviesto terminu par atbalstītiem projektiem vai atbalstāmiem projektiem. Šo priekšlikumu, kas arī iepriekš te pavīdēja, iesaku apsvērt un atteikties no tā, ko ierosinājusi valdība, lai nesarežģītu vienkāršas lietas, jo ko tad nozīmē “atbalstāmie”? Es domāju, ka ir jāļauj saimnieciskās darbības tirgum sašķirot projektus un uzņēmējus, un viņi paši tad izlems, ko ražot un kādus pakalpojumus sniegt. Otrkārt. Ja būs šāda atbalstāmo projektu kategorija, tad tas nozīmē, ka valsts veidos institūciju, kas šādus projektus šķiros atbalstāmos vai neatbalstāmos. Treškārt. Tā ir laba augsne iespējamajai korupcijai. Un man arī liekas, ka Ekonomikas ministrija vēl šobrīd cīnās ar rūpniecības stratēģijas izstrādi un pieņemšanu, tāpēc diez vai šajā gadījumā, manuprāt, bija domāts Ekonomikas ministrijai uzkraut šo pienākumu - šķirot projektus atbalstāmajos vai neatbalstāmajos. Bet ir vēl otra lieta. Tātad šī norma paredz, ka atlaidi saņems tikai tie investīciju projekti, kuri tiek apgūti trīs gadu laikā un kuri ir mazāki par desmit miljoniem latu. Domāju, ka šim viedoklim nekādā ziņā nevar piekrist. Tas nozīmē Latvijas uzņēmējus nolikt nevienādos saimniekošanas apstākļos. Tā nebūs godīga attieksme pret visiem uzņēmējiem, tā neveicinās konkurētspēju. Varbūt pat, pieņemu… es gan negribētu tā teikt, ka tas varbūt tiek veidots kaut kādas šauras ekonomiskās grupas interesēs… Otrkārt, mēs liekam šķēršļus mazo un vidējo uzņēmumu attīstībai. Kā zināms, tā ir pati labākā augsne, lai mums veidotos sabiedrības vidusslānis - sabiedrības “mugurkauls”. Treškārt, šī norma neveicina arī racionālo kooperēšanos starp mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, no vienas puses, un lieluzņēmumiem, no otras puses, lai gan sadarbības rezultātā pirmie, mazie, daudz ko var saražot lieluzņēmuma vajadzībām. Ne Latvijas Uzņēmēju asociācijā, ne Latvijas rūpniecības konfederācijā, ne arī Tautsaimniecības padomē, kas darbojas pie Ekonomikas ministrijas, es par šādu projektu neko neesmu dzirdējis, ka tās būtu apspriedušas un apsvērušas šādu dokumentu. Man beigās rodas tāds paskarbs secinājums: balsojot par šo normu, mēs balsosim par sava veida valsts reketu pret vidējiem un mazajiem uzņēmējiem. Es varētu teikt, ka nosacīti viena trešdaļa ir šie lielie uzņēmēji, kas pretendē uz investīcijām virs 10 miljoniem latu, bet divas trešdaļas ir šie mazie un vidējie uzņēmēji, un pat jaunas instrumentu rūpnīcas uzbūvēšana prasa tikai kādus 3 miljonus dolāru, tāpēc es domāju, ka šādas normas ieviešana likumdošanā par atbalstu vienai kategorijai un neatbalstu citiem, varbūt pat pamatā Latvijas uzņēmējiem, kas pārstāv šos mazos un vidējos uzņēmējus, nebūtu pieņemama. Es lūdzu balsot par manu priekšlikumu un izslēgt šo ceturto daļu. Tā nav loģiska.".
- 2000_11_32-seq152 language "lv".
- 2000_11_32-seq152 speaker Arnis_Kalnins-1935.
- 2000_11_32-seq152 mentions Q211.
- 2000_11_32-seq152 mentions Q21625222.