Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_11_30-seq725> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2000_11_30-seq725 type Speech.
- 2000_11_30-seq725 number "725".
- 2000_11_30-seq725 date "2000-11-30".
- 2000_11_30-seq725 isPartOf 2000_11_30.
- 2000_11_30-seq725 spokenAs 77.
- 2000_11_30-seq725 spokenText "Kolēģi! Priekšsēdētāj! Mēs kaut kā aizejam pa apli drusku. Es gribētu teikt par to dzelzceļa jautājumu. Nu vienkārši sekojošo. Pirmkārt. Ja mēs skatāmies uz autoceļu dotāciju, tad tur ir interesanta situācija. Tur ir valsts līdzfinansējums no Ceļu fonda un arī pašvaldību līdzfinansējums, ja ir runa par autobusu pārvadājumiem. Ja mēs runājam par dzelzceļu, tas nav izdevies un tas ir uzdevums. Es esmu par to runājis ar satiksmes ministru, un es domāju, ka pie tā tika strādāts vistiešākā veidā. Problēma ir vienā apstāklī, vai tikai valsts maksās tur. Jo redziet, ir pašvaldības, kas nelieto dzelzceļu. Un ir pašvaldības, kas intensīvi to lieto. Ja mēs runājam kaut vai par izveidoto dzelzceļa struktūru, ko sauc par elektrovilcienu. Kas vispār ir ļoti svarīga lieta Latvijai, bet Rīgai un Rīgas apkārtējiem rajoniem it sevišķi. Nav diskusijas par to, ka dzelzceļu varētu apturēt, ka šis dzelzceļš kaut kādā veidā varētu pārstāt funkcionēt. Tad būtu problēmas daudz lielākas, nekā risinot atsevišķus jautājumus. Problēma: ir precīzi jāizdomā shēma, kā pašvaldības piedalās līdzfinansējumā. Sevišķas aktivitātes nav, es saprotu, no budžeta viedokļa, bet, raugoties no vispārēja godīguma principa, ir jāatrod sabalansēta situācija starp valsti un pašvaldībām. Tikai tad, kad tas mehānisms ir skaidrs, var ķerties pie dotācijām. Tas ir viens. Otrs. Dzelzceļa bilance parāda: ja ņem vērā amortizāciju, tad dotācija ir 15,6 miljoni gadā, ja bez amortizācijas - tad 5,6 miljoni gadā, tie ir lieli cipari katru gadu. Un es nedomāju, ka mēs vienā gadā varam to izdarīt. Jā, tiesa, jāsaka godīgi, ka vairāk par vieniem 200-300 tūkstošiem, ja neskaita, teiksim, invalīdus, mēs neesam no valdības nekad to naudu devuši. Valdības deklarācijā cipari nav precīzi ierakstīti, ir ierakstīts tas, ka ir jāveic restrukturizācija un jāsāk šis process. Tā problēma, kāpēc to nevaram uzsākt, ir tā, ka nav skaidrs, kā līdzdalībnieki... kāda būtu līdzdalība no Ogres rajona, no Tukuma rajona, no Jelgavas rajona, no Rīgas rajona un no Rīgas pilsētas. Neapšaubāmi, ka no tiem ir jābūt daudz lielākai līdzdalībai dotācijā nekā, teiksim, no Talsu rajona vai, piemēram, Saldus rajona. Un tas nav izdomāts līdz galam. Godīgi sakot, es ceru, ka tas tiks izdarīts, un tad nelolosim ilūzijas, ka mēs vienā gadā varēsim šo jautājumu vienkārši atvērt. Tas ir ļoti nepatīkams, ilgu gadu pakāpenisks jautājums. Ja mēs iebalsosim šo summu, kas ir tagad (mēs viņu varam iebalsot), bet tā jau absolūti neko neatrisinās. Tāpēc es personīgi domāju, ka šoreiz mēs nevaram iet šo ceļu, bet tas, ka satiksmes ministrs šo jautājumu ir stādījis asi, ja nu tā tas ir… un ja mēs ejam vēl tālāk… Es vienkārši izmantošu laiku un pateikšu, lai nenāktu divreiz. Tas ir tikai viens jautājums par dzelzceļu. Otrs jautājums, protams, ir Autoceļu fonda izlietojums. Protams, no 50 procentiem mums būs jāiet uz 100 procentiem. Bet rēķiniet. 10 procenti maksā 12 miljonus. Ja ir 50 procenti - tie ir 60 miljoni latu. Parēķinām, cik budžets var atļauties, lai no 50 procentiem aizietu uz 100 procentiem un apmierinātu tos šoferus, kas maksā par to ceļu lietošanu. Tas nav piecu gadu jautājums. Es baidos, ka tas pat nav septiņu gadu jautājums. Tā tomēr ir gara procedūra, kas ir jāuzsāk. Bet vienkārši tā pateikt, ka tūlīt pat izmainīt… Nu, cilvēki mīļie, mēs taču zinām tos budžeta ciparus, nav tādu līdzekļu. Tad vienīgais avots momentā ir budžeta deficīts. Budžeta deficīts, uz kuru iet mēs nevaram. Paldies.".
- 2000_11_30-seq725 language "lv".
- 2000_11_30-seq725 speaker Ivars_Godmanis-1951.
- 2000_11_30-seq725 mentions Q211.
- 2000_11_30-seq725 mentions Q2660080.
- 2000_11_30-seq725 mentions Q179830.
- 2000_11_30-seq725 mentions Q6111970.
- 2000_11_30-seq725 mentions Q6112588.
- 2000_11_30-seq725 mentions Q44989.