Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_11_30-seq679> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 2000_11_30-seq679 type Speech.
- 2000_11_30-seq679 number "679".
- 2000_11_30-seq679 date "2000-11-30".
- 2000_11_30-seq679 isPartOf 2000_11_30.
- 2000_11_30-seq679 spokenAs 125.
- 2000_11_30-seq679 spokenText "Godājamie kolēģi! Es jau atkal jūtu, ka pār mani brāžas pārmetumu vētra, bet tomēr gribu, lai valdība pildītu likumu, šoreiz likumu par dzelzceļu. Un tad man nevajadzētu klausīties simt un vienu pārmetumu par to, ka sociāldemokrāti vienmēr mēģina atrast līdzekļus tam, kam reāli ir vajadzīgs, ko pat valdība ir atzinusi, bet kam nekad nesanāk. Un šeit ir divas lietas. Netiek pildīts likums, kas paredz, ka valsts finansē dzelzceļa infrastruktūru, jo jānodrošina vienādi konkurences apstākļi autopārvadājumu un dzelzceļa pārvadājumu veicējiem attiecībā uz pasažieru pārvadājumiem. Jābūt godīgai konkurencei. Tas ir viens. Otrkārt. Jautājums skar arī tādu lietu kā pasažieru pārvadājumu dotācijas. Atkal. Valdība to visu ir ietvērusi likumā, bet līdzekļus praktiski neiedala. Tiek iedalīti jau trešo gadu 300 000, kas ir reāls finansējums tikai šaursliežu dzelzceļam Gulbene-Alūksne un viena elektrovilciena remontam un modernizācijai. Tas arī ir skaidrs. No vienas puses, mēs redzam Eiropas Savienības direktīvas. Es zinu, ka Inkēna kungs arī šinī gadījumā noteikti man piekrīt, un mums vajadzētu atkal pamanīt to, ka Latvija nonākusi vienādā stāvoklī ar Albāniju un ne Eiropas Savienībā, ne Austrumeiropā, ne NVS nav citas valstis, kas nepildītu šādus noteikumus, ka šie pārvadājumi, pasažieru pārvadājumi, būtu atdalīti no pārējās dzelzceļa struktūras. Un rezultātā būtu iespējams nodrošināt arī sociāli nepieciešamus pārvadājumus, kas ir ārkārtīgi svarīgi. Pašreiz šī iekšējā pārdale, kas notiek, nozīmē to, ka kravu pārvadājumiem aug tarifi, mēs zaudējam konkurences cīņu ar Igauniju, Somiju un Lietuvu un samazinām budžeta ienākumus. Protams, mēs varam priecāties, ka muca, kurā ir ieliets labs konjaks vai vīns, ir caura un pakāpeniski pil un pil, un pil. Bet vienu brīdi tā būs tukša un tajā brīdī, es nezinu, kas domās, kā to piepildīt. Tajā brīdī atkal būs viss jāņem no budžeta. Un tāpēc mums ir laikus jādomā par šiem jautājumiem. Es gribētu atgādināt arī to, ka Rīgas Dome tikai autobusu parkiem un Tramvaju un trolejbusu pārvaldei gada laikā dotē 9 miljonus latu. Un tā ir nepieciešama summa, kuru jūs varat pārbaudīt, uzprasot Ministru prezidentam Andrim Bērziņam. Viņš jums apliecinās, ka tā ir vajadzīga, neizbēgama un ikgadēja. Es nekādi nesaprotu, kāpēc mēs gribam radīt milzīgu spriedzi šeit, laikam uz Rīgas astoņsimtgadi vai kaut ko tamlīdzīgu, jo vienu dienu tehniskā nolietojuma dēļ elektrovilcieni - pasažieru pārvadājumiem ir zināmi drošības kritēriji - varbūt nevarēs veikt pārvadājumus Rīgas pilsētas un apkārtnes mezglā, ko parasti sauc par Rīgas aglomerāciju. Es gribētu skaidri un gaiši pateikt, ka arī tajās reizēs, kad Anatolijs Gorbunovs ir uzstājies dzelzceļnieku sabiedrības priekšā, viņš skaidri un gaiši pateicis - ja nākamā gada budžetā šī prioritāte nebūs ietverta, tad viņam kā satiksmes ministram nāksies atkāpties, jo par jokdari viņš negrib palikt. Tā ir reāla problēma, to saprot Satiksmes ministrija. Es nezinu, kāpēc to nesaprot Ministru kabinets? Vai Ministru kabinets grib panākt to, lai šajos pasažieru pārvadājumos būtu pārrāvums? Vai tas ir nepieciešams? Lai lauku cilvēki nevarētu nokļūt uz darbu pilsētās? Jo līdzīga situācija jau īstenībā ir arī ar autopārvadājumiem, par kuriem būs runa vēlāk. Arī tur 560... 50-60 procenti no dotācijas ir nogriezti. Un es vēl gribētu uzsvērt to, ka mums dažādās diskusijās arī kolēģe no “Latvijas ceļa” Aija Poča atzina, ka Rīgas Domei jau nu būtu jādomā arī par to, kā pabalstīt dzelzceļu. Bet kāpēc valsts par to nedomā? Tas nav skaidrs. Un tāpēc es gribētu jums vienkārši nocitēt pirms šī liktenīgā balsojuma Valdības deklarāciju, kas jums, valdības partijām, vienkārši jāciena kā paraugdokuments un gandrīz vai rīkojums. Un te skan šādi vārdi no Valdības deklarācijas, kuru jūs atbalstāt un pārstāvat: “Veiksim ekonomiski pamatotu un konkurenci veicinošu Latvijas dzelzceļa restrukturizāciju līdz 2001. gada 1. janvārim, nodalot dzelzceļa infrastruktūru atsevišķā uzņēmumā, paredzot valsts un pašvaldību dotācijas publiskiem pasažieru pārvadājumiem. ” Kolēģi! Pāriesim no vārdiem pie darbiem, kā mani mācīja kolēģi no Tautas partijas, darīsim to, ko jūs esat ierakstījuši Valdības deklarācijā! Nespējat izdarīt - labojiet deklarāciju! Tautai paskatieties acīs un sakiet: “Nevaram, negribam, nespējam!”".
- 2000_11_30-seq679 language "lv".
- 2000_11_30-seq679 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q211.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q3744607.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q2660080.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q37.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q191.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q193089.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q458.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q33.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q327094.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q26472964.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q222.
- 2000_11_30-seq679 mentions Q1021914.