Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_11_30-seq607> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2000_11_30-seq607 type Speech.
- 2000_11_30-seq607 number "607".
- 2000_11_30-seq607 date "2000-11-30".
- 2000_11_30-seq607 isPartOf 2000_11_30.
- 2000_11_30-seq607 spokenAs 148.
- 2000_11_30-seq607 spokenText "Cienījamie kolēģi! Varbūt vēl dažas piezīmes, papildinot to, ko cienījamais deputāts Godmanis tikko kā minēja. Es gribētu vēl tādu piezīmi izteikt. Šeit cienījamie sociāldemokrāti pauda domu, ka ir 13 procentu pieaugums tieši aizsardzības jomā. Mēs zinām, ka no šiem 13 procentiem reāli tikai 5 procenti ir tiešas investīcijas aizsardzības jomā. Patiesībā aizsardzība nesaņems 56 miljonus, tas ir visai šai lielajai programmai. Aizsardzība saņems 48 miljonus. Līdz ar to runāt par to, ka mēs faktiski arī šajā gadā nebūtu piekāpušies daudzu dažādu valsts vajadzību priekšā, ir diezgan grūti. Dažkārt tiek pirmā minēta kultūra, medicīna, sociālā labklājība. Un, lūk, aizsardzība ir prioritāte, un šī prioritāte ir paņēmusi visu naudu. Tie ir 5 miljoni. Vai tad tiešām mūsu valsts ekonomika aizvadītajā gadā ir radījusi tikai 5 miljonus? Kur tad ir palikuši visi pārējie 70, kas ir iekšzemes kopprodukta pieaugums? Tātad tie ir aizgājuši visām tām sfērām, par kurām mēs visi šeit kopīgi arī lemjam. Man, protams, ir arī jāsaka, ka nebūt ne plānošanas process aizsardzības sistēmai ir tajā sliktākajā kvalitāte. Pat vēl vairāk. Tas jūtami tiek uzlabots un tiks uzlabots. Un tas ir tas sasniegums, ko uz mūsu pašu kaimiņvalstu, tuvāko Baltijas valstu fona tieši atzīmē Rietumu speciālisti. Tieši tas, ka mēs esam panākuši plānošanas, programmēšanas, budžetēšanas sistēmas attīstību un tās aktīvu ieviešanu. Tieši ieviešam un nākamajā gadā, es domāju, ļoti skaidri varēsim redzēt un pārskatāmi analizēt aizsardzības budžeta izlietojumu un visu pārējo. Pēdējās, varētu pat teikt, ārpolitiskās indikācijas ir tādas, ka Latvija neatpaliek no pārējām kaimiņvalstīm. Ja mēs atpaliekam finansējumā, tad kāpēc mēs neatpaliekam kopumā? Tas nozīmē, ka iekšējās kvalitātes, iekšējie procesi aizsardzības sistēmā kopumā ir pozitīvi. Pat varbūt ar lielāku izaugsmes efektu nekā mūsu kaimiņvalstīs, kurām budžeta līdzekļi ir lielāki. Līdz ar to es gribētu no savas puses deputātiem izteikt varbūt solījumu, varbūt arī apliecināt gatavību tam, ka mēs gribam panākt efektīvu budžeta izlietojumu. Un tikai ar vienu mērķi - nevis pašmērķi, ka mums tiešām šie 2 procenti būtu jāsasniedz, ka mums ir jāiekļūst šajā starptautiskajā drošības sistēmā, kas dod mums kopējās drošības garantijas. Un vai tās dod arī kādu pozitīvu efektu valsts tautsaimniecībai? Noteikti. Čehija, Ungārija un Polija kļuva par NATO dalībvalstīm. Polijā ārvalstu investīcijas pieauga trīs reizes pirmā gada laikā, kad Polija kļuva par NATO dalībvalsti. Līdzīga situācija ir Ungārijā un Čehijā - tur pieauga aptuveni divas reizes. Tas ir miljardiem ekonomisku investīciju, ekonomikas attīstības iespējas šajās valstīs, tāpēc ka investori saprata, ka šīs valstis ir iekļuvušas konkrētas drošības un atbildības zonā, kur visa Eiropa uzņemas atbildību par investētajiem līdzekļiem. Un es ceru, ka, ja mēs pēc iespējas ātrāk iekļausimies šajās starptautiskajās drošības institūcijās, līdzi nāks arī šis ekonomiskais efekts. Tiešā un varbūt arī netiešā veidā. Paldies par uzmanību.".
- 2000_11_30-seq607 language "lv".
- 2000_11_30-seq607 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q211.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q193089.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q39731.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q7184.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q36.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q28.
- 2000_11_30-seq607 mentions Q213.