Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_11_02-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2000_11_02-seq2 type Speech.
- 2000_11_02-seq2 number "2".
- 2000_11_02-seq2 date "2000-11-02".
- 2000_11_02-seq2 isPartOf 2000_11_02.
- 2000_11_02-seq2 spokenAs 125.
- 2000_11_02-seq2 spokenText "Godājamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Pieņemot piedāvāto likumprojektu “Iedzīvotāju ienākuma nodokļa amnestijas likums”, ko sagatavoja sociāldemokrātu frakcija kopā ar konsultantiem, mēs valstī varētu veidot pamatu pārejai uz Latvijas Republikas pastāvīgo iedzīvotāju ikgadējas īpašumu un ienākumu deklarācijas ieviešanu. Vienlaicīgi šis likums šobrīd aizvietotu tā saucamo Nulles deklarācijas likumu, dodot iespēju fiziskajām personām ierobežotā laika sprīdī brīvprātīgi legalizēt savus iepriekš nedeklarētos apliekamos ienākumus, nomaksājot iedzīvotāju ienākuma nodokli 25% apmērā. Tā būtu vienreizēja procedūra. Tagad īsumā pastāstīšu par šā likuma piemērošanu, darbību, iespējamo procedūru atsevišķiem realizācijas soļiem. Pirmajā solī fiksēsim, ka likums attiecas uz personām, kuras līdz šā gada 31. decembrim ir guvušas ienākumus par visiem iepriekšējiem gadiem, bet nav pilnībā deklarējušas visus ar nodokli apliekamos ienākumus un nav nomaksājušas budžetā nodokli saskaņā ar likumu “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” vai citiem likumiem. Otrais solis būtu tas, ka šie nodokļu maksātāji varētu brīvprātīgi pusgada laikā, tas ir, no nākamā gada 1. janvāra līdz 30. jūnijam, iesniegt paziņojumus par saviem iepriekš nedeklarētajiem ienākumiem, to skaitā arī par īpašumā vai pārvaldījumā saņemtām lietām, ķermeniskām vai bezķermeniskām. Ja tāda lieta notikusi, tad līdz ar to šīs fiziskās personas tiktu atbrīvotas no jebkādas nokavējuma vai soda naudas nomaksas, kā arī no citas atbildības. (No tā izriet arī tas, kāpēc lietojam šā likuma nosaukumā vārdus “amnestijas likums”.) Taču ar to vien nepietiek, kaut kas arī valstij jāsaņem par šo ne visai godīgo rīcību. Tāpēc trešajā solī Valsts ieņēmumu dienests pārbaudītu šos paziņojumus un tiktu nomaksāts 25% apmērā nodoklis, kā tas ir šobrīd, - iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes līmenī. Atliktais maksājums iespējams arī ar Valsts ieņēmumu dienesta ziņu, maksājot par to atlikušo summu refinansēšanas likmi, kura ir šobrīd 3,5%. Nu, un visbeidzot ir tīri tehniskie, metodiskie jautājumi. Ministru kabinets varētu izstrādāt un pieņemt attiecīgus noteikumus šā likuma piemērošanai. Jāpiebilst, ka, ja pieņemsim šo likumu, būs vēl arī tāds moments, ka, ja pēc nākamā gada 30. jūnija “nodokļu maksātāja izdevumi ir lielāki nekā Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāja ienākumiem”, tad, iesniedzot papildu deklarāciju saskaņā ar likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 22. pantu, pamatojot savus ienākumus, nevarēs vairs “atsaukties uz nedeklarētiem ienākumiem līdz 2000. gada 31. decembrim”. Pēc šā likumprojekta realizācijas paliktu tālāk darbs pie nulles deklarācijas ieviešanas, kura, piemēram, efektīvi darbojas visās Ziemeļvalstīs. Varbūt sākumā šādas deklarācijas nebūtu jāizpilda visiem iedzīvotājiem. Maznodrošinātos nevajadzētu papildus apgrūtināt. Šis darbs varētu tikt realizēts etapveidīgi. Tātad šā likuma pieņemšana un tai sekojošā nulles deklarācijas ieviešana veicinātu trīs mērķu sasniegšanu. Pirmkārt, pilnīgāk, pareizāk tiktu aplikti iedzīvotāju ienākumi ar nodokli. Otrkārt, būtu zināms papildinājums - to ir, protams, grūti prognozēt - pašvaldību budžetos un valsts budžetā. Un, treškārt, tas būtu ietekmīgs līdzeklis cīņā pret korupciju, kā tas ir pierādījies citu valstu praksē. Paldies par uzmanību.".
- 2000_11_02-seq2 language "lv".
- 2000_11_02-seq2 speaker Arnis_Kalnins-1935.
- 2000_11_02-seq2 mentions Q211.