Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_10_19-seq88> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2000_10_19-seq88 type Speech.
- 2000_10_19-seq88 number "88".
- 2000_10_19-seq88 date "2000-10-19".
- 2000_10_19-seq88 isPartOf 2000_10_19.
- 2000_10_19-seq88 spokenAs 125.
- 2000_10_19-seq88 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Godātie deputāti! Pagājušajā reizē trešajā lasījumā sociāldemokrāti šo likumprojektu neatbalstīja tikai viena iemesla dēļ - viņi uzskatīja, ka pie tās lielās atbildības un tām lielajām pilnvarām, kas ir deleģētas šim regulatoram, kontrole ir nepietiekoša. Mēs palikām mazākumā, bet, saņemot Valsts prezidentes vēstuli parlamentam, redzam, ka arī viņa šoreiz pasaka sekojošo - to, ka ir jānodrošina regulatora darbības kontrole un uzraudzība atbilstoši tam piešķirto pilnvaru apmēriem. Tālāk jau izlasot šo ieteikumu, mēs sapratām, ka tas pēc būtības ir tuvs mūsu nostādnēm, un tāpēc mēs iesniedzām daudzus priekšlikumus, jau balstoties uz atsevišķiem Valsts prezidentes norādītiem pantiem un uz atsevišķiem ieteikumiem, kuri bija noformēti ieteikuma formā. Vispirms es gribētu drusku atgriezties pie jautājuma, ka jūs pēc būtības neatbalstījāt manu un Arņa Kalniņa piedāvāto priekšlikumu, ko ieteica arī Valsts prezidente, par sabiedrisko organizāciju klātbūtni pie tarifu noteikšanas. Un šeit es gribētu arī padiskutēt ar Leiškalna kungu par to, ka šeit ir objektīvs iemesls sabiedrisko organizāciju klātbūtnei pie tarifu noteikšanas, par ko liecina atsevišķu gudru pašvaldību vadītāju piemērs, kuri savā praksē, apstiprinot tarifus, pieaicina šajā laikā arī tās sabiedriskās organizācijas, tos patērētājus, kurus tie patiešām skar. Un šīs apspriedes rezultātā patērētāji saņem ļoti konkrētu aģitāciju no tiem, kas pārstāv viņu intereses. Vēl gudrāks piemērs nevar būt, ja mēs runājam par politiķi. Taču diemžēl šis piemērs, šī darba forma nav īpaši aktuāla valdībai, un līdz ar to varbūt arī nevajag brīnīties, ka daudzreiz gudrus, kā valdība uzskata, lēmumus sabiedrība joprojām nesaprot un neuztver. Regulatoram rodas iespēja diskutēt ar sabiedrību, ir iespēja mierīgi savu lēmumu pieņemšanas brīžos pieaicināt sabiedriskās organizācijas, un tad viss būtu kārtībā. Tagad, runājot par šo priekšlikumu, jāteic, ka šoreiz arī Valsts prezidentei ir ļoti konkrēts ieteikums, kurā viņa pasaka, ka 43. pantā ir nepieciešams nodrošināt vienošanos starp visiem padomes locekļiem, jo tas ir būtiski, lai panāktu saskaņotu politiku atsevišķu nozaru regulēšanā. Runājot par iepriekšējo priekšlikumu, kurā tika piedāvāts konsensa princips, mēs uzskatām... Jā, tā ir ļoti nopietna norma, kura var apgrūtināt lēmuma pieņemšanu, tāpēc mēs ar Kalniņa kungu iesakām šo pieeju nedaudz diferencēt. Ir patiešām arī jautājumi, kuri ikdienā padomei ir nevis par cilvēkiem jāpieņem. Taču, lai palielinātu atbildību par šiem pieņemtajiem lēmumiem, lai vēlreiz un vēlreiz to visu izsvērtu, mēs uzskatām, ka vienkārša vairākuma jēdziens nav pats labākais, ka kvalitatīva vairākuma jēdziens būtu tas, kas nodrošinātu tātad dziļāku šo sarunas analīzi un jautājumu izvērtēšanu. Un tas - tālāk es pie tā vairs neatgriezīšos, būs ļoti tuvs 25. priekšlikumam, kurš arī, protams, netika atbalstīts, bet tur, ja mēs runājam tieši par tarifu noteikšanu, mēs varam jau atgriezties un pievērsties tieši konsensa principam. Tur jau nekas traģisks nebūs, ja jautājumu, kur skar ļoti konkrēti... kur retos gadījumos regulators izskata tarifu jautājumus, ka tur būs lēmums jāpieņem visiem kopā. Un, ja kāds no regulatora padomes locekļiem tātad tik stipri iespītēsies, ka traucēs darbu, arī tas nebūs īpaši traģiski, jo parlamentam pēc Ministru kabineta ieteikuma, protams, ir iespēja iestrādāt rotācijas principu un pēc gada viņu atsaukt. Līdz ar to pat tad, ja būtu radusies nenormāla situācija kāda viena cilvēka absolūti subjektīva iemesla dēļ, patērētāji no tā nekādā gadījumā neciestu. Paldies.".
- 2000_10_19-seq88 language "lv".
- 2000_10_19-seq88 speaker Valdis_Lauskis-1957.
- 2000_10_19-seq88 mentions Q16351757.