Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_06_08-seq147> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2000_06_08-seq147 type Speech.
- 2000_06_08-seq147 number "147".
- 2000_06_08-seq147 date "2000-06-08".
- 2000_06_08-seq147 isPartOf 2000_06_08.
- 2000_06_08-seq147 spokenAs 84.
- 2000_06_08-seq147 spokenText "Cienījamie kolēģi! Īsa informācija par Latvijā darbojošamies apsardzes firmām. Laikā uz 2000. gada 30. maiju mums Latvijā darbojas 168 licencētas apsardzes firmas, kam ir izdotas trīs kategoriju licences. Apsardzes darbinieka sertifikātu ir ieguvušas 16 426 personas. Es domāju, tas ir ievērojams skaits. Apsardzes uzņēmumu operatīvā autotransporta skaits, kas ir aprīkots ar bākugunīm un trafaretām automašīnām, ir 127 vienības. Visāda veida šaujamieroči apsardzes firmām ir 585, to skaitā triecienšautenes, arī tādas kā Izraēlas “Uzi”, automāti, daudzlādiņu pumpju bises un tamlīdzīgi. Un vēl. Neskaitot tos ieročus, kuru nēsāšanas atļauja ir šiem 16 tūkstošiem vairāku apsardzes firmu darbiniekiem, ir arī iegādātie ieroči pašaizsardzībai. Gandrīz vairāk nekā mūsu Bruņotajos spēkos ir apbruņoti cilvēki, kuri nav saistīti ar Bruņotajiem spēkiem. Bet tagad nedaudz par šiem četriem pantiem, kurus ierosinājis izmainīt Ministru kabinets. Ko tad 4. pantā ierosina mainīt Ministru kabinets? Ko tad saka esošā likumdošana, kas ir spēkā, un kādas ir tās izmaiņas, ko piedāvā Ministru kabinets? Iepriekšējā likuma trijās daļās faktiski neizmainās itin nekas, izņemot to, ka trešajā daļā tiek izslēgts 3. punkts, kur runāts par operatīvo autotransportu. Tas tiek izņemts ārā. Un šeit jau Ādamsona kungs minēja, kāpēc operatīvo transportu nebūtu atļauts lietot pārējām apsardzes firmām, izņemot firmu “Apsardze”, kas ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā… pārraudzībā. Tas tik tiešām izkropļo tirgu un vienādas konkurences apstākļus. Nākamais ir 5. pants, kurā runāts par to, kādā kārtībā ir izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) apsardzes darbības veikšanai. Un arī šeit nav notikušas nekādas īpašas izmaiņas. Tas ir tikai papildināts no Ministru kabineta puses ar vienu teikumu - “kā arī īpašās prasības speciālās atļaujas (licences) saņemšanai reglamentē Ministru kabineta noteikumi”. Kas tad ir tās īpašās prasības speciālo atļauju (licenču) iegādei? Tā ir tā pati trešā kategorija, kura atļauj apsardzes firmām lietot operatīvo autotransportu, varbūt dažāda veida ieročus un tamlīdzīgi. Ko tad nosaka 6. pants un ko Ministru kabinets piedāvā mainīt 6. pantā? Šeit ir runa par kapitāla daļu uzņēmējdarbībā. Ministru kabineta pārstāvji, kas aizstāvēja šo likumprojektu mūsu komisijā, to nevarēja argumentēt absolūti ne ar kādiem argumentiem. Uz mūsu jautājumiem Ministru kabineta pārstāvis praktiski neatbildēja absolūti neko. Izņemot to, ka mēs ejam uz Eiropas Savienību. Attiecībā uz operatīvo transportu viens no argumentiem varētu būt tāds, ka tas sadārdzinātu apsardzes pakalpojumu izmaksas. Būtu nepieciešams vairāk automašīnu, lai izpildītu līgumsaistības ar klientiem. Un galīgi absurdi ir runāt par to, ka, teiksim, diendienā braukā ar ieslēgtām bākugunīm. Komisijas prasība un lūgums Iekšlietu ministrijai bija ik pa laikam pārbaudīt un prasīt no apsardzes firmām, lai tās ieviestu žurnālu par katru, teiksim, braucienu ar ieslēgtām bākugunīm un sniegtu atskaiti par lietoto operatīvo transportu, par došanos uz notikuma vietu. Tad mēs redzētu rezultātus. Ir vēl daudzi un dažādi citi argumenti, uz kuriem nespēj atbildēt Ministru kabineta pārstāvis, un tādēļ es vairs tālāk nepieskaršos Ministru kabineta ierosinātajiem priekšlikumiem šajā Apsardzes darbības likumā. Es ierosinu noraidīt pirmajā lasījumā grozījumus Apsardzes darbības likumā.".
- 2000_06_08-seq147 language "lv".
- 2000_06_08-seq147 speaker Oskars_Grigs-1943.
- 2000_06_08-seq147 mentions Q211.
- 2000_06_08-seq147 mentions Q4294315.
- 2000_06_08-seq147 mentions Q193089.
- 2000_06_08-seq147 mentions Q458.
- 2000_06_08-seq147 mentions Q801.