Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_06_01-seq104> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2000_06_01-seq104 type Speech.
- 2000_06_01-seq104 number "104".
- 2000_06_01-seq104 date "2000-06-01".
- 2000_06_01-seq104 isPartOf 2000_06_01.
- 2000_06_01-seq104 spokenAs 77.
- 2000_06_01-seq104 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Kāda tad šodien ir situācija mūsu farmācijā, un uz ko ir virzīts šis priekšlikums? Situācija mūsu farmācijā no juridiskā viedokļa (es ceru, ka ne no farmaceitiskā un veselības aprūpes viedokļa) neatbilst nekādiem kritērijiem. Šis priekšlikums ir pirmais solis mēģināt to sakārtot atbilstoši civilizētās Eiropas valstu lielākajā daļā pastāvošajai praksei, kāda ir tajās valstīs, kuras ir atstājušas iespaidu uz mūsu tiesību sistēmu, - Vācijā, Francijā un citās Centrāleiropas vāciski runājošajās valstīs. Godātie deputāti! Farmācija nav komercija. Farmācija nav tikai bizness. Farmācija nav joma, kur kā celtniecībā vai rūpniecībā, vai citur galvenais ir gūt peļņu, ieguldīt kapitālu un veikt citas aktīvas, ar biznesu saistītas darbības. Tā pirmām kārtām ir iedzīvotāju veselības aprūpe. Tā teiktu mediķi un farmaceiti. Kas būtu jāsaka juristiem? Juristiem jāsaka, ka tā ir prakse. Tā ir prakse, tāda pati kā arhitektu, advokātu, notāru un citu brīvo, speciāli reglamentēto profesiju prakse. Diemžēl, pieņemot Farmācijas likumu, mēs bijām par slinku ieskatīties Farmācijas likumā, kas bija spēkā līdz 1940. gadam, un, paļaujoties dažādiem spiedieniem - diemžēl līdz pat šai dienai turpina izdarīt stipru spiedienu uz mums -, mēs esam gājuši šādu uzņēmējdarbības ceļu. Uzņēmējdarbības ceļš šajā jomā diemžēl nav pareizākais, un tādēļ šobrīd visnotaļ ir atbalstāms priekšlikums, kas šeit tiek piedāvāts. Kaut gan man kā juristam saka, ka arī tas, protams, līdz galam neatrisina visas problēmas, jo noteicošais apstāklis šajā profesijā, tāpat kā citās šajās līdzīgajās profesijās, kas nav bizness, ir pirmām kārtām tas, ka farmaceitiskā darbība ir privātprakse, ka ar farmaceitisko praksi nodarbojas pats farmaceits un ka aptieka pieder pašam farmaceitam. Tādēļ šādas it kā neliberālas, bet tanī pašā laikā, es gribētu teikt, liberālas prasības... Parādiet man, kur tad ir tas vai cits kodekss, kurā tad ir noteikts, kas ir liberāli un kas nav liberāli! Es uzskatu, ka neliberāli būtu tas, ka šie farmaceiti ietu pēc licencēm uz Labklājības ministriju. Tas būtu neliberāli. Taču šinī gadījumā mēs ļaujam atvērt aptieku. Mēs ļaujam atvērt aptieku, tikai sakām... lai tie cilvēki, kuri potenciāli var ciest no šādas farmaceitu darbības, tāpat kā potenciāli var ciest no advokāta darbības, notāra darbības, zvērināta revidenta darbības, no visu šo reglamentēto profesiju darbības... Ir jābūt zināmai sistēmai. Sistēma ir ar divām pakāpēm. Pirmā pakāpe ir tā, ka pats šīs prakses sniedzējs strādā šajā prakses vietā, tātad pats veic šo darbību. Otrām kārtām, viņš ir šīs profesijas pārstāvis. Tātad šis farmaceits var izveidot aptieku. Un trešais un galvenais jautājums, kas jurisprudencē ir svarīgs, ir atbildības jautājums. Šie prakses veicēji, brīvo profesiju pārstāvji, šinī gadījumā tas ir farmaceits, ir pilnībā atbildīgi par savu darbību. Šis ir pilnīgi pretējs princips tam, kāds ir uzņēmējdarbībā, veidojot SIA un akciju sabiedrības. Tur, ņemot vērā tirdzniecības un rūpniecības riskanto raksturu, atbildība tiek ierobežota. Tiek nākts pretī uzņēmējam, un viņš nav pilnībā atbildīgs par šo darbību. Viņš ir atbildīgs tikai sava kapitāla robežās, ko viņš ir ieguldījis. Tas ir izņēmums. Šī ierobežotā atbildība ir izņēmums, nevis pamatprincips. Mēs esam visu konstrukciju savā desmit gadu vēsturē uzbūvējuši otrādi. Mēs visu ļaujam ierobežot un tikai tad rakstām likumā, ka nes pilnu atbildību. Nē. Tātad ir divas lietas, kurām ir jābūt (uz to ir vērsts arī šis priekšlikums), - ka tikai pats farmaceits veido aptieku, ka viņam ir par savas aptiekas nodarīto kaitējumu pilnībā jāatbild ar savu personisko īpašumu un ka viņa īpašumam ir obligāti jābūt apdrošinātam. Jo, ja viņam nekā mājās nav, ko tad mēs no viņa saņemsim? Tā ka es aicinu tālāk pilnveidot šo likumu un atbalstīt šo priekšlikumu. Un šeit ietverto vēl ir par maz. Ir jāiet vēl tālāk!".
- 2000_06_01-seq104 language "lv".
- 2000_06_01-seq104 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2000_06_01-seq104 mentions Q193089.
- 2000_06_01-seq104 mentions Q142.
- 2000_06_01-seq104 mentions Q183.