Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_25-seq67> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_05_25-seq67 type Speech.
- 2000_05_25-seq67 number "67".
- 2000_05_25-seq67 date "2000-05-25".
- 2000_05_25-seq67 isPartOf 2000_05_25.
- 2000_05_25-seq67 spokenAs 37.
- 2000_05_25-seq67 spokenText "Godātie kolēģi! Jums ir izsniegts dokuments nr. 1665 - likumprojekts “Valsts pārvaldes iekārtas likums”- izskatīšanai pirmajā lasījumā. Likuma uzdevums - noteikt demokrātiskās pārvaldes uzbūves un darbības pamatprincipus, paturot pie tam prātā, ka vairākās pretdiktatoriskās valstīs šie pamatprincipi ir iekļauti pat konstitūcijā. Otrkārt, noteikt pārvaldes attiecības ar politisko vadību - Ministru kabinetu un ministriem. Pašreiz šie momenti darbojas samērā neskaidri, un daudzi momenti, kas agrāk nebija nofiksēti normās, ir atrodami šinī likumā. Vēl ir nepieciešams arī tas, kas ir definēts Satversmes 58. pantā, kur ir noteikts, ka Ministru kabinetam ir padotas valsts pārvaldes iestādes. Tātad šā likuma uzdevums ir precīzi noteikt arī tos apjomus un tās fineses, kādā veidā tiek realizēta šī Satversmes 58. panta norma. Man šķiet, ka viens no pamatnosacījumiem ir radīt tiesiskos nosacījumus, lai pārvarētu resorismu un nostiprinātu pārvaldes vienotību. Pārvaldes vienotība ir viens no pamatakcentiem, kas ir jāiestrādā šinī likumā, un es domāju, ka šis pirmajam lasījumam iesniegtais likumprojekta variants principā realizē šīs funkcijas. Tālāk būtu jārunā par to, ka likums iezīmē mehānismu valsts pārvaldes funkciju deleģēšanai pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un privātajiem uzņēmumiem. Tie ir daži no principiem, kuri ir atrodami šinī likumprojektā, kas jums iesniegts pirmajam lasījumam. Domāju, ka ietvert sazaroto un daudzveidīgo valsts pārvaldi vienotā likumā ir samērā sarežģīts uzdevums, taču tas lielā mērā ir veikts, tomēr vairāki likuma mezgli prasīs vēl nopietnu piestrādi laikaposmā starp pirmo un otro lasījumu. Par dažiem mezglapunktiem es gribētu informēt arī deputātus. Valsts pārvaldes iekārtā, pirmkārt, ietilpst Ministru kabinets. Tātad acīm redzami problēma pašreiz ir saistīta ar to, cik tālu Ministru kabineta iekārtas likums integrēsies šinī jaunajā likumā. Ja ne, tad katrā ziņā aktuāls kļūs jautājums par abu šo likumprojektu saskaņošanu. Ir virkne normu, kas būs saskaņojamas arī ar Civildienesta likumu, kuru jūs izskatīsiet šodien otrajā lasījumā, un arī šis darbs būs veicams tālākā nākotnē. Ņemot vērā to, ka valsts pārvaldes darbā nepieciešama augsta un nepārprotama atbildība, acīmredzot laikā starp pirmo un otro lasījumu būs precīzi jādefinē arī vairāki termini, kas pašreiz vēl nav tik precīzi izstrādāti pirmajā lasījumā. Varbūt likumprojektā nepietiekami skaidri ir iezīmētas arī tās normas, kas nosaka otrās varas decentralizāciju un dekoncentrāciju. Acīmredzot runa ir ne tikai par šo funkciju samazināšanu, bet runa ir arī par to mehānismu, kādā veidā šīs funkcijas deleģēt gan pašvaldībām, gan nevalstiskajai sfērai, gan arī privātajiem uzņēmumiem. Valsts pārvaldes iekārtas likums, likums par civildienestu un likums par valsts aģentūrām būtībā ir vienota likumu pakete, un tāpēc pašreizējais darbs ir jānovirza uz to, lai saskaņotu vismaz šos trīs likumus. Acīmredzot pēc tam būs nepieciešama saskaņošana arī ar vēl citiem likumiem, rūpīgs saskaņošanas darbs. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, iesniedzot minēto likumprojektu izskatīšanai Saeimas sēdē, ierosina to pieņemt pirmajā lasījumā. Ar tādu pašu priekšlikumu ir nākusi klajā arī Juridiskā komisija un Valsts pārvaldes reformu apakškomisija. Paldies.".
- 2000_05_25-seq67 language "lv".
- 2000_05_25-seq67 speaker Janis_Skapars-1927.
- 2000_05_25-seq67 mentions Q822919.
- 2000_05_25-seq67 mentions Q79820.