Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_18-seq406> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2000_05_18-seq406 type Speech.
- 2000_05_18-seq406 number "406".
- 2000_05_18-seq406 date "2000-05-18".
- 2000_05_18-seq406 isPartOf 2000_05_18.
- 2000_05_18-seq406 spokenAs 77.
- 2000_05_18-seq406 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Likumprojekts tika nodots arī Juridiskajai komisijai kā otrajai komisijai. Arī Juridiskā komisija iepazinās ar šo likumprojektu, izanalizēja to un kopumā atzina, ka tas būtu atbalstāms pirmajā lasījumā. Likumprojekts, protams, ir mērķēts uz to, lai valstī sakārtotu situāciju attiecībā uz tām valsts funkcijām, kuras nevar nosaukt par tiešām valsts pārvaldes funkcijām. Šeit ir mēģināts 4. pantā tās definēt, kaut kā konkrēti tās aprakstīt, taču tiesību teorijā šīs funkcijas mēs pazīstam kā publisko pakalpojumu sniegšanas funkcijas. Tādām vajadzībām valsts aģentūras jeb autonomas valsts vai publiskās iestādes saskaņā ar valsts tiesību teoriju tiek radītas, un tā tās arī funkcionē. Jo pārvaldes vajadzībām mēs dibinām valsts pārvaldes iestādes vai - attiecīgi plašākā nozīmē - valsts varas iestādes. Šoreiz tātad ir runa par vienkāršām publiskām iestādēm, valsts iestādēm. Apkopojot 4. pantā teikto, var sacīt, ka tās tiek radītas, lai sniegtu publiskos pakalpojumus plašā nozīmē. Un šeit ir tā īpatnība, ka pakalpojums netiek sniegts saskaņā ar civilu līgumu, uz Civillikumu balstītu līgumu, brīvu nolīgšanu, bet ka pakalpojums tiek publiski determinēts. Līdz ar to, protams, ir visi tie atvieglojumi, kas ir šajā likumā paredzēti. Tātad tiek regulēta tikai “no augšas” direktora alga, tiek noteikti vispārējie mērķi. Un tajā pašā laikā direktoram, vadībai ir tātad plaša iespēja sasniegt attiecīgus rezultātus šādā iestādē. Nav arī paredzēts, ka šādā iestādē būtu jādarbojas civildienestam. Šādi principi būtu atbalstāmi. Tie precīzi nošķir šā tipa iestādes no pārvaldes iestādēm, kur viss notiek nedaudz savādāk. Tātad gan civildienests funkcionējis vairāk vai mazāk... gan arī tiek daudz sīkāk noteikts finansējums, un tā tālāk. Taču, kopumā atbalstot šo likumprojektu, tomēr būtu nepieciešams, gatavojot otro lasījumu, likumprojektā veikt veselu rindu precizējumu, jo, tikai ņemot vērā šādus iespējamus precizējumus, Juridiskā komisija piekrita atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Faktiski šādu iestāžu darbības joma ir jāpaplašina, jo šādas publiskās iestādes, kuras sniedz attiecīgus pakalpojumus, ir nepieciešamas ne tikai valsts institūcijām, bet arī pašvaldībām. Arī pašvaldībām. Tātad ir jāatšķir pašvaldību pārvaldes institūcijas no šādām vienkāršām pašvaldību institūcijām, kuras sniedz attiecīgus pakalpojumus. Tātad ir jārunā ne tikai par valsts aģentūrām, bet arī par publiskām aģentūrām. Arī pašvaldībām ir tiesības veidot tādas pašas aģentūras. Tātad tiek precīzi noteiktas pašvaldību un šo aģentūru attiecības - tāpat kā šeit precīzi ir aprakstītas ministrijas un valsts iestādes attiecības. Es domāju, ka šis likums ir papildināms ar tādu nodaļu, bet vispārīgie noteikumi būtu paplašināmi. Ir jārunā ne tikai par valsts, bet arī par publiskajām iestādēm. Šādas iestādes, aģentūras varētu būt ne tikai valsts vai pašvaldības, bet arī citu publisko institūciju pakļautībā. Šodien mēs šeit izskatījām likumprojektu par augstskolām... Tieši šādas aģentūras var darboties, tā teikt, zem augstskolām, ja tās ir attiecīgas publisko tiesību institūcijas. Jo šī publiskā vara izpaužas ne tikai valstij un ne tikai pašvaldībām, bet arī pēc cita principa organizētām pašpārvaldes institūcijām. Teritoriālā ziņā tās ir pašvaldības institūcijas. Taču tās ir arī citas publisko funkciju veicošas institūcijas. Tādā ziņā šis likums būtu precizējams, izmantojot tās iestrādes, kas šajā likumā ir pareizi sakārtotas. Šis likums tad aptvertu ne tikai valsts problēmas, bet arī citas publisko tiesību subjektu problēmas. Tas jāveic, izmantojot šos principus, kas ir šajā likumā iestrādāti saistībā ar attiecībām starp valsti un šādu aģentūru. Tādā veidā mēs varētu sakārtot veselu rindu institūciju mūsu valstī, un tad neviena šāda tipa institūcija nepaliktu bez regulēšanas. Jo mums ir nepieciešams sakārtot ne tikai valsts iestādes, bet arī pašvaldību un citu publisko tiesību subjektu iestādes. Aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.".
- 2000_05_18-seq406 language "lv".
- 2000_05_18-seq406 speaker Linards_Mucins-1951.