Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_18-seq15> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2000_05_18-seq15 type Speech.
- 2000_05_18-seq15 number "15".
- 2000_05_18-seq15 date "2000-05-18".
- 2000_05_18-seq15 isPartOf 2000_05_18.
- 2000_05_18-seq15 spokenAs 125.
- 2000_05_18-seq15 spokenText "Godājamie Saeimas deputāti! Godājamie Latvijas Republikas pilsoņi! Godājamie Latvijas Republikas iedzīvotāji! Šeit es gribētu uzsvērt vienu, kas ir minēts mūsu lēmuma projektā, kuru vienbalsīgi atbalstīja visi parlamentārās izmeklēšanas komisijas dalībnieki, izņemot Inkēna kungu, kas bija ilglaicīgā komandējumā un objektīvu iemeslu dēļ nevarēja piedalīties mūsu sēdē. Es varbūt atgādināšu galvenās šīs tēzes, un tad, protams, uzsverot arī to, ka mēs neuzskatām, ka esam nemaldīgi, tā ir mūsu pārliecība, kas šeit ir fiksēta stingri un nelokāmi, - aicināsim šo lēmuma projektu nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai papildu izvērtēšanai un, ja vajag, nelielai pielabošanai. Tātad parlamentārās izmeklēšanas komisija “Lattelekom” jautājumā visumā attiecībā uz “Tilts Communication” un Latvijas Republikas līgumu ir konstatējusi, ka šis “jumta” līgums, kuru noslēdza Latvijas valdība ar “Tilts Communication”, nepamatoti ierobežo Latvijas Republikas suverenitāti un ir pretrunā ar tās likumiem un interesēm. Atzīt, ka ievērojama daļa “jumta” līgumā paredzēto pasākumu no ārvalstu investoru puses nav izpildīta, kas Latvijas pusei nodarījis papildu zaudējumus, un ierosināt valdībai panākt “jumta” līguma grozījumus. Valdība zināmā mērā pie tā jau ir uzsākusi savu darbu, lai Latvijā noteiktu “Lattelekom” monopolstāvokļa samazināšanu līdz desmit gadiem, kā arī panāktu Latvijas Republiku diskriminējošo normu atcelšanu. Atzīt, ka SIA “Lattelekom” kopš tās dibināšanas brīža ir strādājusi pretrunā ar likumu “Par telekomunikācijām”, nesaņemot speciālu licenci par pakalpojumu sniegšanu. Komisija, izvērtējusi gan “jumta” līgumu, gan tā pielikumu un vadības līguma sagatavošanas un pieņemšanas apstākļus, kā arī noteikusi tos iespējamos zaudējumus, kas, mūsuprāt, ir radušies šāda līguma noslēgšanas rezultātā Latvijas valsts pusei, ir ierosinājusi un jau iesniegusi materiālus prokuratūrā. Arī Valsts kontrolei veikt “Lattelekom” dibināšanas vēstures un finansiālās darbības pārbaudi, lai saliktu uz “i” visus punktus un gūtu skaidrību šajos jautājumos, par kuriem ir daudz diskutēts un spriests, kā arī izvērtēt dokumentus un vērtējumus, kas saņemti gan no Ministru kabineta ekspertu grupas, gan no auditfirmām, kuras ir rūpīgi visu pārbaudījušas, gan arī no Saeimas iepriekšējās parlamentārās izmeklēšanas komisijas. Kolēģi! Viens no ierosinājumiem būtu arī Valsts kontrolei izvērtēt privatizējamajai valsts akciju sabiedrībai VEF atsavināto 18 procentu “Latvijas Mobilā telefona” akciju pārdošanu “Latelekom” par cenu, kura, iespējams, ir zemāka par šo akciju tirgus vērtību, izvērtēt to, vai šī rīcība ir likumīga un atbilstoša valsts interesēm, kā arī izskatīt iespēju vai, neatrisinot virkni jautājumu, mums nevajadzētu apturēt likumprojekta “Par telekomunikācijām” tālāku virzību Saeimā, ja mēs daudzus jautājumus spējam risināt jau šā likumprojekta izskatīšanas laikā šeit, Saeimā, bet varbūt tas arī nav obligāti. Nākamais, kā mēs šeit uzskatām, ir tas, ka jebkurā gadījumā ir jāņem vērā Satiksmes ministrijas telekomunikāciju likumprojekta izstrādes darba grupas viedoklis, kas šajā likumprojektā zināmā mērā ir piemirsts. Runājot par likumprojektu “Par telekomunikācijām”, jāteic, kas tas redakcionāli ir tik tālu uzlabots, ka to vairs nevar īsteni atpazīt. Tas ir vēl viens moments. Satiksmes ministrijā un Latvijas Privatizācijas aģentūrā ir izskatīts arī jautājums par Direktoru padomes Latvijas puses pārstāvju atbilstību ieņemamajam amatam. Arī tāds izvirzās jautājums. Arī attiecībā uz to, lai nepieļautu jauna monopola izveidošanos telekomunikāciju nozarē, ir paredzēti zināmi iegrožojumi, jo nekas nevarētu būt stiprāks par monopolu, kuram būtu pakļauts parastais telekomunikāciju tīkls un arī mobilais telekomunikāciju tīkls. Un, protams, mēs aicinām izvērtēt visus šos zaudējumus, kādi potenciāli ir uzskaitīti dažādu ekspertu darba grupu vērtējumos, tajā skaitā Ministru kabinetā iesniegtajā, un pieņemt tos zināšanai, kā arī apstiprināt tos audita ziņojumos, kas ir visnotaļ nopietni, lai mēs varētu apkopot visu šo zaudējumu apmērus, kas iesniegti arī investoru pusei, ne tikai uzklausīt investoru iebildumus pret mums. Tā rezultātā zināmā mērā varētu ieņemt labākas pozīcijas šajās sarunās un mazāk skart Latvijas valsts budžeta intereses, nodokļu maksātāju intereses un ietaupīt naudu citām vajadzībām, nemaksājot par to, par ko principā mums nemaz nav jāmaksā. Kolēģi! Es gribētu uzsvērt to, ka ar 17. aprīļa lēmumu un paziņojumu, mūsu galaziņojums un arī lēmums ir saņēmis Latvijas Telekomunikāciju asociācijas stabilu un viennozīmīgu atbalstu, un šī Latvijas Telekomunikāciju asociācija, kas apvieno ekspertus un arī attiecīgus šīs nozares uzņēmumus, uzskata, ka Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisija ir pietiekami godprātīgi un profesionāli veikusi ļoti apjomīgu darbu, ka tā ir ieklausījusies ekspertu viedokļos, iepriekšējo komisiju darba rezultātos, un atbalsta mūsu komisijas lēmumu un galaziņojumu, tā aicina neapstāties pusceļā un strādāt pie tā, lai radītu Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas lēmuma izpildes kontroles mehānismu, lai šā lēmuma izpildes gaita sabiedrībai būtu redzama, skaidri saprotama, caurskatāma un lai spraigi tiktu pilnveidots likumprojekts “Par telekomunikācijām”. Bez tam ir nepieciešams ar likuma spēku noteikt “Lattelekom” monopola termiņa samazināšanu līdz 2003. gadam. Kolēģi! Es gribētu uzsvērt to, ka arī oponenti ir atzinuši, ka galaziņojums ir bijis pietiekami nopietns. Citēšu kaut vai pašu asāko oponentu Kārli Leiškalnu, kas ir atzinis, ka ziņojums viņam patika, - tas ir ņemts no stenogrammām un ir nopietni. Un arī Panteļējeva kunga iebildumos galvenais jautājums bija tas, vai mums vajadzētu cilāt vai necilāt šo pagātni. Es domāju, ka, lai noskaidrotu situāciju un spētu virzīties uz priekšu un izteikt prognozes, bez šīs situācijas izvērtējuma nav iespējams, un tāpēc arī ir izvērtēti šie attiecīgie līguma slēgšanas apstākļi, vēlākā rīcība no starptautisko investoru puses un, protams, arī no Latvijas puses un “Lattelekom” puses. Tas viss dod iespēju salikt punktus uz “i” un varbūt vairs neatgriezties pie šīs diskusijas. Es gribētu uzsvērt arī to, ka galaziņojumā mēs neesam, kā Panteļējeva kungs uztraucās, runājuši par kaut kādiem korupcijas faktiem, mēs esam vienīgi aicinājuši kompetentas valsts institūcijas izvērtēt tās lietas, kurās Latvijas Republikai, kā Panteļējeva kungs pats atzinis, ir zināmi zaudējumi notikuši. Līdz ar to esam skaidri un gaiši parādījuši, ka mēs uzticamies šīm institūcijām un gribam dzirdēt arī viņu viedokli šajā valstij tik nozīmīgajā un, protams, arī sabiedrībai tik nopietnajā jautājumā. Protams, mēs esam arī ievērojuši priekšlikumu, ko izteica mūsu kolēģis Kārlis Leiškalns, - ka valdība varētu arī vērsties tiesā. Protams, šī vēršanās tiesā jau būtu valdības partiju ziņā. To visu var darīt. Mēs pašreiz tādu lēmuma projekta punktu neesam ierosinājuši. Katrā ziņā to visu var papildināt, ja kādam ir vēlēšanās. Es gribētu uzsvērt to, ka šis lēmuma projekts ir, manuprāt, pietiekami nopietns, to ir apstiprinājuši eksperti, tas ir balstīts uz analīzi, ko ir veikusi gan Ministru kabineta darba grupa, gan audita darba grupa, šie materiāli ir savulaik rūpīgi izvērtēti un Ministru kabinetā atzīti par nopietniem. Tā ka aicinu šo lēmuma projektu atbalstīt un virzīt uz Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju vēlreizējai rūpīgai ekspertīzei. (No zāles deputāts K. Leiškalns: “Ko mēs ar viņu darīsim?”) Paldies par uzmanību.".
- 2000_05_18-seq15 language "lv".
- 2000_05_18-seq15 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q822919.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q211.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q1092499.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q404542.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q6454285.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q1512969.
- 2000_05_18-seq15 mentions Q79875.