Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_18-seq113> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_05_18-seq113 type Speech.
- 2000_05_18-seq113 number "113".
- 2000_05_18-seq113 date "2000-05-18".
- 2000_05_18-seq113 isPartOf 2000_05_18.
- 2000_05_18-seq113 spokenAs 22.
- 2000_05_18-seq113 spokenText "Cienījamie kolēģi! Man ir zināmas bažas par šo priekšlikumu. Piemēram, šā panta sestā daļa nosaka, ka kanclera prombūtnes gadījumā viņa pienākumus pilda izglītības un zinātnes ministrs. Cik var saprast, kancleram tomēr ir paraksta tiesības attiecībā uz diezgan svarīgiem dokumentiem. Taču cilvēks var saslimt un var būt, protams, arī zināmas brīvdienas vai komandējumi. Ko darīt tādā gadījumā? Vai, piemēram, no Daugavpils būtu jāved katrs papīrs uz Rīgu, lai ministrs to paraksta? Īsti skaidrs tas nav. Panta astotās daļas beigas. Īsti nav arī skaidrs, kāpēc kanclers ir atbildīgs par savu amata pienākumu pildīšanas laikā veikto finansiālo un saimniecisko darbību vēl trīs gadus pēc darba līguma termiņa izbeigšanās. Ko tas īsti nozīmē? Ja tur bija kaut kādas problēmas ar mantu un tā tālāk, tad pēc trim gadiem ir noilgums un neko vairāk vairs nevar izdarīt šajā gadījumā. Tas arī īsti nav skaidrs. Panta devītā daļa. Tas ir, protams, ļoti labi, ka arī augstskolas senāts var ierosināt kanclera atbrīvošanu no amata pirms darba līguma termiņa izbeigšanās, ja šādam ierosinājumam ir “likumīgs pamats”. Kāds ir “likumīgs pamats”? Likums par to neko nesaka. Tātad ir šāds deklarējums, bet īsti nav skaidrs, par ko ir runa. Un, godīgi sakot, ir bažas arī par visu šo principu. Jo, cik var saprast, doma ir tāda, ka kanclers savā ziņā spēlētu tādu kā valsts pilnvarnieka lomu. Taču, kā mēs zinām, ir ļoti daudz pretrunu, ir ļoti daudz problēmu ar šo jautājumu, kā valsts piedalās to uzņēmumu un iestāžu vadīšanā un kontrolē, kuri pieder valstij. Tas ir ļoti labi, ka parādījās Valsts aģentūru likums, arī tas ir saistīts ar šo lietu. Manuprāt, lēmums šajā jautājumā diez vai ir veiksmīgs. Diez vai šis kanclers, kas ir valsts pilnvarnieks, uz šādu normu bāzes var efektīvi strādāt. Jo, redziet, augstskolas - tas ir diezgan trausls mehānisms. Mums visu laiku notiek kaut kāda transformācija. Nu varbūt saudzēsim mūsu universitātes un neieviesīsim tik sasteigti tik radikālus grozījumus! Protams, var būt arī tā, ka šis priekšlikums ir saistīts ar tīri mantiskiem jautājumiem. Kā mēs zinām, dažām augstskolām pieder diezgan labas mantas, un var būt, ka šā priekšlikuma autori vienkārši negrib ļaut universitātei un citām augstskolām pašām rīkoties ar savu mantu un grib to visu kontrolēt un varbūt kaut kādā veidā izmantot šādas iespējas. Taču var arī būt, ka tā tas nav. Protams, ir diezgan bezcerīgi cīnīties pret to, ja mantiskās intereses ir iesaistītas. Man tomēr negribas tā domāt. Gribas cerēt, ka varbūt ir nepamatotas šīs kārtējo reizi radušās aizdomas par kaut kādiem līdzīgiem apsvērumiem. Tā ka, manuprāt, šis priekšlikums ir sasteigts un es aicinu to neatbalstīt. Paldies.".
- 2000_05_18-seq113 language "lv".
- 2000_05_18-seq113 speaker Boriss_Cilevics-1956.
- 2000_05_18-seq113 mentions Q2660080.
- 2000_05_18-seq113 mentions Q80021.