Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_18-seq103> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2000_05_18-seq103 type Speech.
- 2000_05_18-seq103 number "103".
- 2000_05_18-seq103 date "2000-05-18".
- 2000_05_18-seq103 isPartOf 2000_05_18.
- 2000_05_18-seq103 spokenAs 22.
- 2000_05_18-seq103 spokenText "Godājamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Pēc politisko organizāciju apvienības “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas deputātu domām, 29. priekšlikums nav pieņemams, tas paredz papildināt likumu ar jaunu 17. 1 pantu “Kanclers”. Kanclers - faktiski tas ir agrākais finansu jeb saimnieciskā darba prorektors, tas ir izpilddirektors. Jā, man ir zināms, ka dažās valstīs - Rietumu valstīs - ir tāds amats universitātēs. Labi, lai nu tas tā būtu, ja mums tā patīk! Lai tas būtu kanclers! Taču šis pants paredz, ka kancleru, kas valsts dibinātā universitātē vai universitātes tipa augstskolā īsteno finansiālo un saimniecisko darbību un ir tiesīgs rīkoties ar augstskolas finansu līdzekļiem un mantu, uz astoņiem gadiem ieceļ amatā Izglītības un zinātnes ministrija. Padomājiet, - universitātes rektoru apstiprina uz trim četriem gadiem, bet kancleru - uz astoņiem gadiem! Paredzēts arī, ka kanclers par savu darbību atbild tieši izglītības un zinātnes ministram un ka kanclera prombūtnes gadījumā viņa pienākumus izpilda izglītības un zinātnes ministrs. Mums šeit sēž eksministri, arī esošais ministrs. Padomājiet, kā jūs pildīsiet kanclera pienākumu pieņemsim, Daugavpils Pedagoģiskajā universitātē, ja viņš būs atvaļinājumā! Tas nozīmē, ka no turienes galvenajam grāmatvedim vai ekonomistam būs jābrauc pie ministra, vai otrādi - ministrs brauks uz Daugavpili. Mēs uzskatām, ka priekšlikums ir noraidāms. Mūsuprāt, nav pieņemams, ka kancleru ieceltu uz daudz ilgāku laiku - uz astoņiem gadiem - nekā tas, uz kādu tiek ievēlēti augstskolu rektori. Kā es jau teicu, tie tiek ievēlēti uz trim četriem gadiem. Uz četriem gadiem! Tātad iedomājieties: kancleru darbā pieņem un amatā apstiprina Izglītības un zinātnes ministrija, bet šis likumprojekts neparedz visu augstskolu nodošanu Izglītības un zinātnes ministrijai. Gluži otrādi - pārejas noteikumu 7. punkts paredz, ka Izglītības un zinātnes ministrija kopīgi ar Zemkopības ministriju, Labklājības ministriju un Kultūras ministriju izstrādā Ministru kabineta noteikumus par augstskolu finansiālo un statistisko gada pārskatu. Tāpēc nav saprotams, kāpēc Izglītības un zinātnes ministrijai tiks piešķirtas tiesības iecelt kancleru augstskolās, kas ir citu ministriju pārziņā. Nav arī saprotams, kā izglītības un zinātnes ministrs varēs izpildīt kanclera pienākumus valsts dibinātās augstskolās, kuras atrodas ārpus Rīgas. Un vispār, ticiet man, ja jūs tagad šo priekšlikumu apstiprināsiet, augstskolās būs divvaldība. Tur gan ir atrunāts, ka kancleram sava darbība jāsaskaņo ar augstskolas senātu, bet viņš tomēr ir patstāvīga figūra... Un, ja viņi nesaskaņos - un tas ir pilnīgi iespējams - savu darbību, tad rektors, kurš atbild par augstskolas darbību kopumā, un kanclers virzīs katrs savu politiku un rektoram būs ļoti grūti... Rektoram, atbildot kopumā par universitātes darbību, faktiski gandrīz nebūs iespējams ietekmēt kanclera darbību. Tātad padomājiet, ko mēs darām un vai mums rektori pateiks par to paldies! Es lūdzu veikt balsošanu un aicinu balsot pret šo priekšlikumu. Es domāju, ka vēl būs daudz jādomā, kad mēs likumprojektu gatavosim trešajam lasījumam.".
- 2000_05_18-seq103 language "lv".
- 2000_05_18-seq103 speaker Jakovs_Pliners-1946.
- 2000_05_18-seq103 mentions Q211.
- 2000_05_18-seq103 mentions Q957126.
- 2000_05_18-seq103 mentions Q2660080.
- 2000_05_18-seq103 mentions Q1020384.
- 2000_05_18-seq103 mentions Q80021.
- 2000_05_18-seq103 mentions Q1419663.