Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_11-seq75> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2000_05_11-seq75 type Speech.
- 2000_05_11-seq75 number "75".
- 2000_05_11-seq75 date "2000-05-11".
- 2000_05_11-seq75 isPartOf 2000_05_11.
- 2000_05_11-seq75 spokenAs 125.
- 2000_05_11-seq75 spokenText "Paldies... . no tā sastādīja 2,5 miljonus latu, pat nedaudz vairāk. Tātad, raugoties no komisijas viedokļa, no ekspertu viedokļa, šie skaitļi, iespējams, norāda uz nesamērīgi zemu “Latvijas Mobilā telefona” akciju novērtējumu to pārdošanas brīdī akciju sabiedrībai “Lattelekom” un rada šaubas par novērtējuma precizitāti un objektivitāti. Godājamie kolēģi! Šī situācija, mūsuprāt, radījusi zaudējumus Latvijas valstij, vismaz iespējamus zaudējumus. 1996. gada 27. septembrī pēc Latvijas Privatizācijas aģentūras ieteikuma ar Latvijas Republikas Ministru kabineta rīkojumu nr. 540 šie 18% tika atsavināti. 1999. gadā no SIA “Latvijas Mobilais telefons” atsavināto 18% daļas tirgus vērtība, pēc Latvijas Privatizācijas aģentūras datiem, sastādīja aptuveni 63 miljonus latu. Tātad šis pieaugums vērtības ziņā ir milzīgs, un, iespējams, mūsu komisijas bažas ir pamatotas. Godājamie kolēģi! Ar Ministru kabineta rīkojuma nr. 678 izveidotā komisija 1995. gada novembrī tika izstrādājusi priekšlikumus par izmaiņām “jumta” līgumā un tā pielikumos, taču jāatzīst, ka šīs izmaiņas nav veiktas. Tarifu politika un Telekomunikāciju tarifu padome. Mēs varam redzēt arī to, ka tarifu paaugstināšana kā galvenais “Lattelekom” modernizācijai domātais ienākumu avots bija paredzēts jau dokumentos, ko “Tilts Communication” iesniedza konkursā. Daudz izdevīgāks toreiz bija “Hanzatel” piedāvājums, kas neparedzēja tik augstus tarifus par telefona sarunu minūti. Finansu plānā teikts, ka īpaši tiks pasargāti biznesa klienti, tātad aprēķini par “Lattelekom” peļņu un modernizācijai iegūstamajiem līdzekļiem pamatā tiek balstīti uz ierindas klientu maksātajiem rēķiniem. Godājamie kolēģi! Finansu plāns paredz, ka, salīdzinot ar 1994. gadu, “Lattelekom” ienākumi gandrīz desmitkāršojās: 69 miljoni latu - 1994. gadā un 605 miljoni latu - 2003. gadā. Tādējādi mēs varam arī izprast “Lattelekom” tarifu dinamiku pēdējos gados. Modernizācijas līgumā ietverta norma, kas ir pretrunā ar likumu “Par telekomunikācijām”. Likums prasa veicināt pamatpakalpojumu izmaksu samazināšanu un valsts ekonomikas stāvokļa ievērošanu, turpretī līgums paredz paaugstināt tarifus. Tā, kolēģi, ir kārtējā pretruna! Godājamie kolēģi, jau pati vienošanās ir pretrunā ar likumu “Par telekomunikācijām” un Telekomunikāciju tarifu padomes nolikumu. Par to mēs runājām jau starpziņojumā. Telekomunikāciju tarifi pamatpakalpojumu veidiem netika apstiprināti, pamatojoties uz faktisko izmaksu analīzi, jo šāda uzskaite “Lattelekom” diemžēl netika veikta, bet ir sākta tikai 1998. gadā. Kolēģi, bažas rada arī tas, ka vēl aizvien nav atrisināts jautājums par to, lai Telekomunikāciju tarifu padome būtu neatkarīga institūcija. Mūsu komisijas ziņojumā ir uzskaitīti visi atkarības nosacījumi, un pie šā jautājuma vajadzētu nopietni piestrādāt, jo arī pati Telekomunikāciju tarifu padome ir ieinteresēta būt neatkarīga institūcija. Tieši tāpēc Telekomunikāciju tarifu padome nav varējusi izmantot visus līgumā minētos regulēšanas mehānismus, un, saskaņā ar “Lattelekom” finansu vadītāju apgalvojumiem, tikai 1998. gadā tika ieviesta izmaksu uzskaite pa pakalpojumu veidiem. Tikai 1998. gada 12. martā ar Satiksmes ministrijas rīkojumu tika izveidots Telekomunikāciju kvalitātes kontroles centrs, kura sastāvā ir pārstāvji no lielākajiem sakaru pakalpojumu sniedzējiem, kas praktiski tomēr var būt arī ieinteresēti un var neveikt objektīvu pakalpojumu kvalitātes pārbaudi, jo viņi paši veic šos pakalpojumus. Arī šis jautājums nav atrisināts. Es gribētu uzsvērt, ka tikai 1999. gada 3. martā Ekonomikas ministrija ir apstiprinājusi telekomunikāciju standartus, kas attiecināmi uz telekomunikāciju iekārtu kvalitātes noteikšanu. Tikai tā paša gada 21. maijā ir stājusies spēkā Telekomunikāciju tarifu padomes izstrādātā kārtība, kādā telekomunikāciju lietotājs ir tiesīgs pieprasīt telekomunikāciju pamatapkalpojumu maksas pārrēķinu vai kompensāciju, ja pakalpojumi neatbilst tehniskajiem noteikumiem vai līgumā noteiktajām pakalpojumu kvalitātes prasībām. Kolēģi, telekomunikāciju pakalpojumu tarifi ir mākslīgi paaugstināti par 60-80% tikai modernizācijas dēļ, pretī nesaņemot attiecīgas kvalitātes pakalpojumus, kas rada klientu ieinteresētību izmantot “Call back” firmu pakalpojumus.".
- 2000_05_11-seq75 language "lv".
- 2000_05_11-seq75 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2000_05_11-seq75 mentions Q211.
- 2000_05_11-seq75 mentions Q21625222.
- 2000_05_11-seq75 mentions Q404542.
- 2000_05_11-seq75 mentions Q2502537.
- 2000_05_11-seq75 mentions Q79875.