Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_05_11-seq279> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_05_11-seq279 type Speech.
- 2000_05_11-seq279 number "279".
- 2000_05_11-seq279 date "2000-05-11".
- 2000_05_11-seq279 isPartOf 2000_05_11.
- 2000_05_11-seq279 spokenAs 100.
- 2000_05_11-seq279 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Cienījamie deputāti! 15. priekšlikumā ir piedāvāts otrajā lasījumā pieņemto redakciju papildināt - iespējamo ostas maksu skaitu papildināt ar trim ostas maksām: kravas maksu, loču maksu un pasažieru maksu. Ņemot vērā šā likumprojekta nozīmīgumu, principā Ministru kabinets skatīja attiecībā uz šo lasījumu sagatavotos priekšlikumus par pantiem, un šis ir viens no priekšlikumiem, kurus Ministru kabinets neatbalstīja. Un arī tagad Satiksmes ministrija uzskata, ka šinī gadījumā ir vērts padomāt, vai atbalstīt komisijas viedokli vai ne. Satiksmes ministrija to neatbalsta. Galvenie iemesli. Kravas maksa zināmā mērā dublējas ar tonnāžas maksu. Tonnāžas maksas ieviešanas gadījumā kuģis, kas ir ar noteiktu tonnāžu, tiek aplikts ar attiecīgo maksājumu. Iznāk, ka, jo vairāk kravas tiek ievests ostā, jo vairāk ir jāmaksā. No ekonomiskā viedokļa, situācija ir pretēja: ja kuģis iebrauc ar kravu, tad rodas gan dažādi papildu ienākumi ostai, gan arī dažādi papildu labumi Latvijas iedzīvotājiem. Attiecībā uz loču maksu Ministru kabineta koncepcija bija tāda, ka loču maksa vairs nav organizējama šādā administratīvā veidā, bet ka ir pienācis laiks, kad ir iespēja pāriet uz brīvo tirgu un loču pakalpojumus var pirkt pēc vajadzības. Attiecībā uz pasažieru maksu situācija ir analoģiska. Pasažieri jau tāpat maksā par biļeti. Ja vajadzīgas kaut kādas attiecības ar tām firmām, kas nodarbojas ar pasažieru kuģu apkalpošanu, tās ir regulējamas no citiem maksājumiem. Šinī gadījumā atkal ir analoģiska situācija: jo vairāk pasažieru iebrauks ar kuģi, jo labāk Latvijai. Jo tukšāks iebrauks kuģis, jo sliktāk. Priekšlikums netika atbalstīts šo iemeslu dēļ, kurus es izklāstīju visai konspektīvi. Un jāņem vērā, ka papildu maksas ieviešana, kaut vai ieviešana varbūtības izteiksmē, var provocēt ostas sadārdzināt savus pakalpojumus. Taču visām mūsu ostām ir jārēķinās ar to, ka tās ir vissīvākās konkurences apstākļos ar visām pārējām Baltijas jūras ostām, it sevišķi ar ostām kaimiņzemēs. Tātad būtu lūgums šo priekšlikumu neatbalstīt.".
- 2000_05_11-seq279 language "lv".
- 2000_05_11-seq279 speaker Maris_Pukis.
- 2000_05_11-seq279 mentions Q211.
- 2000_05_11-seq279 mentions Q39731.