Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_04_13-seq89> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2000_04_13-seq89 type Speech.
- 2000_04_13-seq89 number "89".
- 2000_04_13-seq89 date "2000-04-13".
- 2000_04_13-seq89 isPartOf 2000_04_13.
- 2000_04_13-seq89 spokenAs 77.
- 2000_04_13-seq89 spokenText "Cienījamie kolēģi! Debates Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā ilga divas dienas, un mēs tiešām uzklausījām absolūti visus kompetentos speciālistus, to skaitā arī Liberta kungu, kuru mēs uzaicinājām uz otro komisijas sēdi un kurš Latvijā ir pazīstams eksperts tieši transporta jomā. Mēs tiešām centāmies ļoti rūpīgi izvērtēt visus šos faktorus - gan mašīnas vecuma faktoru, gan mašīnas jaudas jeb motora tilpuma, jeb kubatūras faktoru, gan arī to, kas tieši šim nodoklim būtu jāregulē. Tātad zināmā mērā izvērtējām arī vides faktoru, iedzīvotāju pirktspējas faktoru un arī degvielas patēriņa faktoru. Bija šis viedoklis: jo lielāks, jaudīgāks būs motors, jo vairāk degvielas tas patērēs, un līdz ar to būs vairāk ieņēmumu no akcīzes nodokļa. Taču gribu norādīt, ka modernām mašīnām ar lieliem darba tilpumiem ir ļoti ekonomiski motori. Mēs analizējām arī cenu sadalījumu. Analizējām arī cenu sadalījumu atkarībā no automašīnas vecuma, atkarībā no motora tilpuma. Tad parādījās diezgan paradoksāls fakts, ka mašīnām, kuras, teiksim, ietilpa vienā vecuma grupā un kuru vecums ir apmēram no 7 līdz 11 gadiem (tiešām, kā Grīga kungs teica, tās ir mašīnas, kuru ir Latvijas tirgū visvairāk), cenas atšķīrās, kaut gan bija līdzīgs motora tilpums. Tas bija no 1,8 līdz 2,5 tūkstošiem kubikcentimetru. Cenas atšķīrās pat pieckārtīgi, kaut arī darba tilpums bija līdzīgs! Mēs centāmies šā nodokļa aprēķināšanā vadīties pēc trīs galvenajiem faktoriem. Pirmais. Mums ir jāstimulē jaunāku mašīnu ieplūšana Latvijas tirgū. Šobrīd lielākais īpatsvars ir Latvijā pirmo reizi reģistrētām mašīnām, kas tikušas ievestas no ārzemēm. Es uzsveru - pirmo reizi reģistrētām. To vecums ir desmit, vienpadsmit gadu. Taču gan no ceļu satiksmes drošības viedokļa, gan arī no tā viedokļa, lai būtu iespējas mašīnu ilgāk ekspluatēt šeit, Latvijā, mūsu mērķis būtu cilvēkus stimulēt vai motivēt, lai viņi pirktu nedaudz jaunākas mašīnas. Un tāpēc tieši to mašīnu grupai, kuru vecums ir no 5 līdz 7 gadiem, šis nodoklis ir viszemākais. Bez tam tika ņemts vērā arī pirktspējas faktors. Kāpēc lielākais nodoklis ir tieši vecām mašīnām? Tai cilvēku kategorijai, kuri nespēs nopirkt jaunu mašīnu vai kuriem neatradīsies līdzekļi, lai nopirktu mašīnu, kas tikko no ārzemēm ienākusi Latvijā un pirmo reizi reģistrēta Latvijā, ir iespējams mašīnu nopirkt otrreizējā tirgū, Latvijas otrreizējā tirgū, nemaksājot akcīzes nodokli. Tātad tā būs krietni, krietni lētāka. Bez tam šeit jau ir iestrādāts zināmā mērā taisnīguma princips. Ja cilvēks pērk jaunu mašīnu, acīmredzot viņš ir labāk situēts nekā tas, kurš pērk lietotu mašīnu. Un, ja vidējā cena par “tautas klases” mašīnu, es tā gribētu teikt, šobrīd ir apmēram 5 tūkstoši latu, tad šie 250 lati attiecībā pret 5 tūkstošiem latu ir, protams, nesalīdzināmi mazāka summa nekā 75 lati, teiksim, attiecībā pret tūkstoš latiem vai 1500 latiem. Tātad mēs mēģinājām ņemt vērā arī šo faktoru. Es gribu vēlreiz akcentēt to, ka mēs tiešām ārkārtīgi rūpīgi un detalizēti, varbūt pat pārāk detalizēti centāmies šo jautājumu izpētīt, jo mēs negribējām vēlreiz atkārtot kļūdas. Ja tiešām arī šis modelis neizrādīsies pārāk dzīvotspējīgs, tad saņemsim dūšu un grozīsim šo likumu vēlreiz.".
- 2000_04_13-seq89 language "lv".
- 2000_04_13-seq89 speaker Aija_Poca-1948.
- 2000_04_13-seq89 mentions Q211.