Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_04_13-seq69> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2000_04_13-seq69 type Speech.
- 2000_04_13-seq69 number "69".
- 2000_04_13-seq69 date "2000-04-13".
- 2000_04_13-seq69 isPartOf 2000_04_13.
- 2000_04_13-seq69 spokenAs 22.
- 2000_04_13-seq69 spokenText "Godātie kolēģi! Cienījamo Prezidij! Laikam nav tāda cilvēka, kas nav kļūdījies savā dzīvē, un kļūdās arī valdība, un nekā briesmīga nav, ja tikai cilvēks apzinās savu kļūdu un mēģina to izlabot savlaicīgi. Ja valdība pieļauj kļūdu, bet tā vietā, lai to labotu, mēģina saglabāt mundiera godu, sekas var būt bēdīgas. Tāds bija Pensiju likuma grozījumu rezultāts, un tā tas ir arī ar akcīzes nodokli vieglajiem automobiļiem. 1999. gada aprīlī lielā steigā tika palielināta akcīze vieglo automobiļu ievešanai valstī, un palielināšanas mērķis bija papildināt budžetu. Kas sanāca? Rezultāts bija tas, ka budžetam faktiski radās zaudējumi - trīs reizes samazinājās ievesto vieglo automašīnu skaits. Piemēram, 1999. gada janvārī tika ievesti 3 tūkstoši vieglo automobiļu, bet šogad janvārī to skaits bija tikai viens tūkstotis. Samazinājies trīs reizes. Tas nenozīmē, ka ievests mazāk automašīnu, ka Latvijas iedzīvotāji iepirka mazāk automašīnu nekā iepriekšējā gadā. Faktiski viņi nopirka lielāku skaitu automašīnu, bet diemžēl ieved automašīnas ar Lietuvas numuriem. Ko zaudēja valsts budžets? Nodoklis netika maksāts par apmēram 300 tūkstošiem automašīnu, kas tika ievestas ar Lietuvas numuriem, un tas zaudējums naudas izteiksmē ir apmēram 300 tūkstoši. Nav maksāts arī par reģistrāciju un par tehnisko apskati, tie ir vēl simts tūkstoši latu. Es nerunāju jau par to, ka tādā veidā bija plānots palielināt akcīzes nodokļa iekasēšanu līdz 20 miljoniem latu gadā, bet reāli tiek savākti 4,5 miljoni latu. Valdība faktiski izgāzās ar savu projektu, un labi, ka pati to atzina. Tomēr es uzskatu, ka jārīkojas radikāli un, lai izlīdzinātu situāciju, jāatjauno iedzīvotāju uzticība valstij, jāatceļ akcīzes nodoklis vispār. Un, protams, ir vēl viens ceļš, represīvais, ar administratīviem līdzekļiem, piemēram, aizliegt mašīnām ar Lietuvas vai Igaunijas numuriem braukāt pa Latviju ilgāk par nedēļu vai pat vēl mazāku laiku. Taču tādā gadījumā mums būs jārēķinās ar līdzīgiem pasākumiem no Lietuvas vai Igaunijas puses. Un tas nepatiks arī mūsu valsts iedzīvotājiem, ne tikai lietuviešiem un igauņiem, kas biznesa vajadzībās apmeklē arī Latviju. Tas nozīmē tikai padziļināt problēmu. Kāpēc vēl vajadzīga tik radikāla rīcība kā nodokļu atcelšana? Tā ir psiholoģiskas barjeras pārvarēšana, jo cilvēki pierada: kāpēc maksāt nodokli, ja vispār var nemaksāt? Un pret cīnīties mēs varam tikai ar vienu paņēmienu, kā atcelt nodokli. Tabulā ir daudz priekšlikumu, kuros mēģina nodokļu lielumu procentuāli pielīdzināt Lietuvas likmēm. Mans skatījums - tas ir kļūdains ceļš, jo diemžēl naudas izteiksmē tas nebūs adekvāti. Lietuvas muitas vērtība... iespējams iekasēt brīvi... deklarēt brīvi... un tā ir parasti desmit reizes mazāka nekā automobilis reāli maksā. Un konkurēt ar Lietuvu mēs varēsim, tikai pilnībā atceļot akcīzes nodokli. Ceru, ka mēs protam atzīt kļūdas un ka cienījamie deputāti atbalstīs manu priekšlikumu.".
- 2000_04_13-seq69 language "lv".
- 2000_04_13-seq69 speaker Aleksandrs_Bartasevics-1965.
- 2000_04_13-seq69 mentions Q211.
- 2000_04_13-seq69 mentions Q37.
- 2000_04_13-seq69 mentions Q191.