Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_03_30-seq209> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_03_30-seq209 type Speech.
- 2000_03_30-seq209 number "209".
- 2000_03_30-seq209 date "2000-03-30".
- 2000_03_30-seq209 isPartOf 2000_03_30.
- 2000_03_30-seq209 spokenAs 77.
- 2000_03_30-seq209 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Jautājums, protams, ir svarīgs un konceptuāls. Protams, ņemot vērā to, kā valdība pieiet šim jautājumam, un to, kā Saeimas atbildīgā komisija ir piegājusi šim jautājumam, var būt divas dažādas pieejas. Taču, es domāju, mums jātiek pašiem skaidrībā par to, kādā veidā būvējamas vienas vai otras institūcijas šajā valstī, un, ja tās ir attiecīgi būvējamas, tad izvēlamies vienu vai otru metodi, nevis metodes sakrustojam šķērsām, teiksim, vienā institūcijā ievietojam otras institūcijas metodes - un pretēji. Ja reiz mēs varam piekrist valdībai un Jirgena kungam, kurš teica, ka valdībai jārealizē ar savu ministriju starpniecību valsts politika šajos regulatoros, tad ir skaidrs, ka tās ir valsts pārvaldes iestādes, ka tās darbojas, kā šinī gadījumā, balstoties uz likumu. Un neatkarīgi no tā, vai mēs šeit rakstām iekšā vai nerakstām iekšā vārdu “neatkarība”, šis pants neizslēdz vai pat prasa, lai šī institūcija rīkotos saskaņā ar šo likumu un citiem likumiem. Tātad tai jāievēro valsts un patērētāju intereses, jāievēro ražotāju intereses, jāņem vērā monopolsituācija un tā jāsamēro ar reālo maksātspēju. Tāpēc, no tā viedokļa, man personīgi nerada šaubas tas, ka pēc būtības, ievērojot likumu, šī institūcija ir un būs neatkarīga. Bet ko tas nozīmē - neatkarīga? Ne jau absolūta neatkarība, bet neatkarība likuma robežās un balstoties uz likumu. Tajā pašā laikā, protams, jāņem vērā valsts politika. Šeit arī Jirgena kungs pieminēja, ka ministrijas realizē savu ietekmi. Taču, no otras puses, protams, ir jautājums: ko nozīmē tas piedāvājums, ka Saeima ieceļ? Arī likumā “Par fizisko personu datu aizsardzību”, ko mēs pieņēmām pirms kāda laiciņa un kas ir tik svarīgs mūsu virzībā uz Eiropu... Es piedalījos vairākās ārvalstu speciālistu rīkotās konferencēs, un arī tur tika norādīts, ka datu valsts inspekcija ir jāizveido, savādāk mēs nevaram iestāties Eiropas Savienībā un nevaram pievienoties attiecīgiem starptautiskajiem līgumiem. Bija diskusija, kas būs šī datu valsts inspekcija. Ārzemju konsultanti saka, ka šis galvenais datu inspektors jāieceļ Saeimai. Taču, kad uzdeva jautājumu, vai tā būs valsts pārvaldes iestāde un atradīsies ministrijas pakļautībā vai pārraudzībā, atbilde bija: “Jā!” Tātad Saeimas lēmums, ieceļot vienu vai otru amatpersonu, nenozīmē, ka šī institūcija pēkšņi iziet no Ministru kabineta vai attiecīgās ministrijas pārraudzības, politiskās un juridiskās atbildības zonas. Tādēļ, kompleksi skatot šo likumu, es domāju, mums pirms trešā lasījuma šī problēma ir vēlreiz jāpārdomā. Ja mēs atbalstām to ceļu, ko mums pirmajā lasījumā ir piedāvājis Ministru kabinets un ko līdz ar otrā lasījuma priekšlikumiem mums uztur spēkā Ministru kabinets, tad, es domāju, pirms trešā lasījuma mums ir jādomā, kā šīs problēmas sakārtot. No vienas puses jācenšas, lai būtu līdzsvarots un pamatots likums, bet tajā pašā laikā attiecīgi jādiskutē par vienu vai otru momentu, it sevišķi par to, kas ieceļ šīs komisijas locekļus un kādā veidā tas tiek darīts.".
- 2000_03_30-seq209 language "lv".
- 2000_03_30-seq209 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2000_03_30-seq209 mentions Q822919.
- 2000_03_30-seq209 mentions Q193089.