Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_03_30-seq163> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_03_30-seq163 type Speech.
- 2000_03_30-seq163 number "163".
- 2000_03_30-seq163 date "2000-03-30".
- 2000_03_30-seq163 isPartOf 2000_03_30.
- 2000_03_30-seq163 spokenAs 125.
- 2000_03_30-seq163 spokenText "Cienījamie deputāti! Katrā ziņā, ja deputātiem un ministrijām varbūt arī bija domstarpības jautājumā par valsts regulatoru, tad attiecībā uz pašvaldību regulatoru es mēģināšu izkliedēt šīs domstarpības jautājumā par pasažieru pārvadājumiem. Tā kā vairākus gadus, strādājot rajona padomē, nācās nodarboties ar šiem jautājumiem, varu teikt, ka šos jautājumus reglamentē likums “Par valsts autoceļu fondu” un pakārtotie Ministru kabineta noteikumi. Pamatojoties uz šo likumu, ceļu fonda nerentablo reisu dotācijas nauda ienāca rajona padomē un šo procesu attiecīgi administrēja viens ierēdnis, dabīgi, ar lēmējinstitūcijas - ar rajona padomes starpniecību. Viņš administrēja procesu attiecībā uz nerentablo reisu naudas dotācijas sadali. Jautājumā par licencēšanu un jautājumā par tarifu noteikšanu ir vēl interesantāk, it sevišķi runājot par tarifu noteikšanu. Jelgavas rajona padome likumā noteikto kompetenci pēdējo reizi realizēja 1994. gadā, nosakot tarifu sabiedriskajiem pārvadājumiem Jelgavas rajonā. Šis tarifs nav mainījies sešus gadus. Taču likumdevējs šodien paredz, ka ir jāveido komisija, kas strādās ik dienas, ka ir jābūt padomei, kas sastāv no pieciem cilvēkiem, ka ir jābūt izpildinstitūcijai, kas administrē šo procesu. Ko tad viņi darīs sešus gadus? Saņems algu un dzīvos uz pārvadātāju rēķina? Vai tam ir vajadzīga šāda veida komisija? Es domāju, ir ļoti patīkami, ka no Tautas partijas Zalāna kungs, kas arī ir strādājis pašvaldībās un pārzina šo procesu, ir ierosinājis līdzīgu priekšlikumu. Kam ir vajadzīga šāda institūcija, ja tarifs tiek apstiprināts reizi sešos gados un ja tas turpina darboties līdz šodienai? Turklāt nerentablo reisu naudas administrēšana nav šīs komisijas kompetences jautājums, kas būtu tās ikdienas darbs. Attiecībā uz licencēšanu. Licencēšana tiešām ir mazliet biežāk darbināms process, bet, runājot par autopārvadājumu kompānijām un to saņemamajām licencēm, ir jānorāda, ka šo licenci vispirms izsniedz ministrija. Licence parasti ir uz pieciem gadiem. Pēc tam attiecīga licence tiek izsniegta konkrētajam maršrutam uz vietas, bet tas ir formālas dabas jautājums, kas jāatrisina, vienkārši parakstot dokumentu. Es to esmu parakstījis simtiem reižu. Tātad tas ir formāls akts, kas neregulē procesu, bet gan izdod licenci pārvadātājam, lai viņš pa noteiktu maršrutu var pārvadāt iedzīvotājus. Vai būtu vērts šā formālā akta dēļ izveidot institūciju, kura savu finansējumu nodrošina tikai no pārvadātājiem? Turklāt šajā institūcijā radikāli pieaug darbinieku skaits, salīdzinot ar vienu cilvēku, kā jau es teicu, kas šodien strādā rajonu padomēs un republikas pilsētu domēs. Izņēmums, protams, ir lielākās padomes un domes. Kam tas viss ir vajadzīgs?".
- 2000_03_30-seq163 language "lv".
- 2000_03_30-seq163 speaker Peteris_Salkazanovs-1956.
- 2000_03_30-seq163 mentions Q179830.
- 2000_03_30-seq163 mentions Q1250133.