Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_03_23-seq318> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2000_03_23-seq318 type Speech.
- 2000_03_23-seq318 number "318".
- 2000_03_23-seq318 date "2000-03-23".
- 2000_03_23-seq318 isPartOf 2000_03_23.
- 2000_03_23-seq318 spokenAs 125.
- 2000_03_23-seq318 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Godājamās deputātes! Cienījamie deputāti! Šodien darba kārtībā mums ir divi likumprojekti. Viens no tiem ir alternatīvais likumprojekts, kuru ar savu balsojumu ir apstiprinājusi viena no Saeimas pastāvīgajām komisijām, proti, tā ir Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija. Principā, pārraugot Ministru kabineta ieteikto likumprojektu un tās normas, ko Ministru kabinets ir aicinājis mainīt likumā par pašvaldībām, redzam, ka šis alternatīvais likumprojekts, ko ir izstrādājusi Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas apakškomisija, kas nodarbojas ar bērnu tiesību aizsardzības jautājumiem, ietver vēl dažas normas. Es mazliet paskaidrošu, kas tās ir par normām un kāpēc tik ļoti svarīgi šodien būtu balsot tieši par šo alternatīvo likumprojektu, līdz ar to nobalsojot arī par tiem grozījumiem, kurus ierosinājis Ministru kabinets. Proti, pašreiz likumā gan ir noteikta pašvaldību atbildība par sociālo jautājumu risināšanu, kuri skar bērnu tiesības un bērnu sociālos jautājumus, tomēr mēs zinām, ka realitātē tas viss ir atkarīgs no pašvaldību vadītāju pašiniciatīvas un no tām tradīcijām, kas konkrētajā pašvaldībā izveidojušās attiecībā uz bērnu tiesību aizsardzību. Proti, mēs zinām reģionus, mēs zinām rajonus, kur pašvaldību vadītāji ļoti aktīvi esošā budžeta apstākļos jau risina šos jautājumus, un tomēr mēs varam nosaukt arī virkni tādu pašvaldību, kur nav izveidotas institūcijas bērnu tiesību aizsardzībai un kur bērnu tiesību aizsardzībai netiek veltīti līdzekļi. Līdz ar to Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas iesniegtie labojumi, kas attiecas uz 14. panta sesto daļu, noteiktu, ka pašvaldībām būtu tiesības pieprasīt mērķdotācijas bērnu sociālo jautājumu risināšanai. Es saprotu, ka tieši šis pants varētu būt par iemeslu tam, ka trīs valdošās koalīcijas partijas nebalsos, jo pirmajā acu uzmetienā varētu likties, ka tas prasīs liekus budžeta līdzekļus. Cienījamie deputāti un godājamās deputātes! Es vēlos norādīt, ka šo izdevumu apjoms varētu būt ļoti neliels, bet līdz ar to tiktu sakārtota sistēma, kas nodrošinātu, ka tās pašvaldības, kas nepilda pašreiz spēkā esošo likumu un nerūpējas par bērnu tiesību aizsardzību savā reģionā, būtu tiesīgas sastādīt savu izdevumu apjomu un pieprasīt šo mērķdotāciju. Godātie kolēģi! Vērtējot mūsu komisijas iesniegto likumprojektu no pašreiz spēkā esošās likumdošanas viedokļa, mēs tikai nodrošināsim Bērnu tiesību aizsardzības likuma 10. pantu, kas papildina arī dzīvokļu likumdošanā iekļauto normu, proti, nodrošināt bāreņus un bez vecāku gādības palikušos bērnus ar dzīvošanai derīgām dzīvojamām telpām. Tas attiecas uz 15. panta septītās un devītās daļas papildinājumiem. Godātie kolēģi! Es vēlos vēl uzsvērt, ka tie Ministru kabineta labojumi, kuri ir ietverti Ministru kabineta iesniegtajā likumprojektā, ir redzami arī alternatīvajā likumprojektā, proti, tas ir 23. punkts, kas nosaka bērnu uzskaiti no dzimšanas brīža. Pašreizējā likumdošana, kā jūs zināt, paredz tikai skolas vecuma bērnu uzskaiti, sākot no piecu gadu vecuma. Tāpēc es komisijas vārdā, godātie kolēģi, aicinu vispirms balsot par alternatīvo likumprojektu. Es vēl nepieminēju, ka līdz ar to mēs būsim ievērojuši arī ANO konvenciju par bērnu tiesībām, šajā konvencijā paustos principus. Godātie kolēģi! Tātad es aicinu Saeimas priekšsēdētāju likt uz balsošanu vispirms alternatīvo likumprojektu, ko ir izstrādājusi Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija, un pēc tam Ministru kabineta iesniegtos grozījumus likumā “Par pašvaldībām”. Pateicos, priekšsēdētāja kungs!".
- 2000_03_23-seq318 language "lv".
- 2000_03_23-seq318 speaker Viola_Lazo-1954.
- 2000_03_23-seq318 mentions Q822919.