Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_03_16-seq872> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2000_03_16-seq872 type Speech.
- 2000_03_16-seq872 number "872".
- 2000_03_16-seq872 date "2000-03-16".
- 2000_03_16-seq872 isPartOf 2000_03_16.
- 2000_03_16-seq872 spokenAs 77.
- 2000_03_16-seq872 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Juridiskā komisija piedāvāja savu formulējumu, un gandrīz tādu pašu, nedaudz atšķirīgu formulējumu piedāvāja Juridiskais birojs, un Budžeta un finansu (nodokļu) komisija šos formulējumus konceptuāli pieņēma savā redakcijā. Ja mēs runājam par šo konceptuālo pieeju, tad, atbalstot šo Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas pieeju, es vēlos teikt, ka tiešām tagad norisinās diskusija par tādu neatkarīgu institūciju kā Latvijas Bankas un Finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisijas vietu un lomu valsts iestāžu sistēmā. Ir skaidrs, ka tās ir neatkarīgas valsts iestādes, neatkarīgas valsts institūcijas. Taču es vēlos pasvītrot, ka nevar tās jaukt ar tādām kā Valsts kontrole vai kādām citām. Tās ir valsts varas konstitucionālās institūcijas, kas noteiktas Satversmē, un tās realizē valsts varu. Tāpēc ir skaidrs, ka Valsts kontrole lieto lielo valsts ģerboni gan savos zīmogos, gan vizītkartēs, gan visos pārējos attiecīgajos gadījumos, jo lielais valsts ģerbonis - tāpat kā jebkuras valsts ģerbonis - ataino un pauž pirmām kārtām to, ka šī institūcija rīkojas valsts vārdā, tiesības un pienākumus un saistības uzņemas valsts vārdā. Lielais valsts ģerbonis rāda arī to, ka tā ir valsts kā juridiskas personas sastāvdaļa, valsts orgāns. Atšķirībā no tās Latvijas Banka... un arī iepriekšējā pieņemtajā likumā, par ko mēs diezgan vienprātīgi nobalsojām, ir skaidri un gaiši redzams, ka šīs institūcijas ir neatkarīgas valsts iestādes un tās nerealizē varu un nerealizēs varu. Arī likumprojektā “Grozījumi likumā “Par Latvijas Banku”” mēs redzam, ka arī Latvijas Banka attīrās no šiem varas elementiem, kuri, tā sacīt, traucē tai tuvoties tam teorētiskajam modelim, kāds, protams, dabā reti kad pastāv. Teorija ir teorija, bet praktiskajā dzīvē ir vienmēr savādāk. Un tādēļ Juridiskās komisijas priekšlikums, kurš... Te gan ir rakstīts, ka tas ir daļēji pieņemts, bet es tomēr pieprasu veikt balsošanu. Vienīgā atšķirība ir tā, ka Juridiskās komisijas priekšlikumā - atšķirībā no Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšlikuma - nav iekļauti vārdi “lielā valsts ģerboņa attēlu”. Es vienkārši no tīri praktiskā viedokļa atgādināšu, ka šeit mēs regulāri mēs saņemam gan Latvijas Bankas monetāros apskatus, gan gada atskaites, gan citus dokumentus. Mēs nekur, nedz Latvijas Bankas fasādē, nedz uz ieejas durvīm, nedz uz tās izdalītajiem dokumentiem, neredzam Latvijas valsts ģerboni, jo Latvijas Bankai ir sava attiecīgā atribūtika un tā šo atribūtiku izmanto. Tā ir šī uzlecošā saule, ko Latvijas Banka, es domāju, ir ļoti labi izvēlējusies, un visādā ziņā tā sasaistās... zināmā mērā, ļoti nosacīti, tā saistās ar ģerboni. Taču, tā kā šai institūcijai nav varas funkcijas, ir nepieciešams no likuma izņemt ārā šo lielo valsts ģerboni. Latvijas Banka pēc būtības ir atteikusies lietot visās vietās un lietās šo valsts ģerboni, un, kā paskaidroja tās speciālisti, lielais ģerbonis tai ir palicis tikai vienā vietā. Tas ir palicis lielajā zīmogā, ko Latvijas Banka izmanto. Turklāt jāņem vērā, ka mums ir šis likums jāsaskaņo ar likumu par Finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisiju, kurā netiek piedāvāts... Komisija piekrita izņemt ģerboni ārā. Atcerieties - pirmajā lasījumā likumprojektā par Finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisiju bija ielikts iekšā valsts ģerbonis. Komisija to izņēma ārā. Šī ir tāda pati situācija, ka valsts ģerbonim nevajadzētu būt pieminētam šajā likumā, un, ņemot vērā...".
- 2000_03_16-seq872 language "lv".
- 2000_03_16-seq872 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2000_03_16-seq872 mentions Q211.
- 2000_03_16-seq872 mentions Q687709.