Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_03_16-seq668> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2000_03_16-seq668 type Speech.
- 2000_03_16-seq668 number "668".
- 2000_03_16-seq668 date "2000-03-16".
- 2000_03_16-seq668 isPartOf 2000_03_16.
- 2000_03_16-seq668 spokenAs 77.
- 2000_03_16-seq668 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Jautājums par šā panta 5. punktā paredzētām tiesībām būtu vēl diskutējams un apsverams un precizējams trešajā lasījumā. No vienas puses, protams, ir grūti iebilst pret atbildīgās komisijas lēmumu, un es neiebilstu arī pret to, ka ir izveidojusies zināma prakse. Šobrīd Latvijas Banka piemēro attiecīgas sankcijas. Tā ir reālā prakse, bet mums, pārveidojot likumdošanu, ir arī jāskatās, kur mums ir šāda prakse jāsaglabā un kur tā varbūt ir pretrunā ar attiecīgo tiesisko kārtību un varas dalīšanas principiem, un kuros gadījumos šī prakse ir nedaudz jāprecizē. Visādā ziņā jāizsver, kuras funkcijas būtu atstājamas un kuras funkcijas būtu jānodod kādām citām institūcijām. Un, ja tās jānodod kādām citām institūcijām, tad konkrēti jānosaka, kurām institūcijām sodīšanas funkcija ir jānodod. Ja ir tā, kā tas te ir ierakstīts tagad, tad sankcijas… protams, no vienas puses, mēs varam teikt, ka licences atņemšana un attiecīga normatīvu palielināšana, un tā tālāk... arī tās mēs varam vienkāršoti saukt par sankcijām, un nav šaubu, ka šādas sankcijas būtu Finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisijai jāpiemēro, un tas būtu pareizi. No otras puses, attiecībā uz administratīviem vai naudas sodiem, kuriem ir administratīvs raksturs, būtu pareizāk, ka to darītu valsts pārvaldes iestādes. Tāpēc es aicinu komisiju apsvērt to un, gatavojot trešo lasījumu, 5. punktu precizēt, attiecīgi sadalot tādā veidā, ka šajā likumā noteiktās… nu, vai mēs tās sauktu par sankcijām vai par ietekmēšanas līdzekļiem attiecīgajos pantos, kas ir paredzēti… licenču izsniegšana, anulēšana un tā tālāk… vajadzētu šīs sankcijas, ja tās var tā saukt, saglabāt, savukārt tādas tīri administratīvi sodošas sankcijas vajadzētu nodot valsts pārvaldes iestādēm. Jo, ja šī institūcija, ko mēs šeit iedibinām, tas ir, Finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisija, sāks nodarboties ar valsts pārvaldes jautājumiem, tad var rasties jautājums, vai tā ir valsts pārvaldes iestāde. Ja tā ir valsts pārvaldes iestāde, tad tai ir jābūt pakļautai Ministru kabinetam. Ja tā ir pakļauta Ministru kabinetam, tad faktiski šī koncepcija, kas tiek piedāvāta šajā jomā, sagrūst. Tādēļ es tomēr ieteiktu saglabāt šo pareizo, kā es uzskatu, pieeju, ka tā ir neatkarīga valsts iestāde, nav padota Ministru kabinetam, tiek formēta likumā noteiktā kārtībā - tā teikt, caur Saeimu un citām institūcijām, ar aktīvu Latvijas Bankas un tās prezidenta un finansu ministra dalību šajā procesā. No otras puses, nevajadzētu ar šādām sankcijām un dažiem tādiem pārvaldes elementiem apdraudēt šīs institūcijas vietu valsts institūciju sistēmā. Jo nākotnē iespējamas kaut kādas diskusijas vai kritika, kad sāksies kaut kādi konkrēti šīs institūcijas lēmumi un tiks aizskartas kādas konkrētas finansu un kapitāla tirgus dalībnieku intereses, kuri savukārt, iespējams, sāks apšaubīt šīs institūcijas vietu un novietojumu juridiskajā valsts institūciju sistēmā. Tāpēc Juridiskā komisija, tagad piekrītot atbildīgās komisijas lēmumam, aicina precizēt trešajā lasījumā… Faktiski šis ir vienīgais diskutējamais konceptuālais jautājums, kas mums šā likuma sakarā ir palicis un ko vajadzētu trešajā lasījumā precizēt.".
- 2000_03_16-seq668 language "lv".
- 2000_03_16-seq668 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2000_03_16-seq668 mentions Q822919.
- 2000_03_16-seq668 mentions Q211.
- 2000_03_16-seq668 mentions Q687709.