Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2000_02_03-seq33> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2000_02_03-seq33 type Speech.
- 2000_02_03-seq33 number "33".
- 2000_02_03-seq33 date "2000-02-03".
- 2000_02_03-seq33 isPartOf 2000_02_03.
- 2000_02_03-seq33 spokenAs 77.
- 2000_02_03-seq33 spokenText "Cienījamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Mums jāstrādā ar diviem dokumentiem - ar dokumentu nr. 1343, kas ir Ministru kabineta sagatavotais un iesniegtais likumprojekts, un ar Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas izstrādāto alternatīvo likumprojektu, kas ir dokuments nr. 1517. Par motīviem, kāpēc Budžeta un finansu (nodokļu) komisija izstrādāja alternatīvo likumprojektu. Ministru kabineta sagatavotais paredzēja ieviest jaunu ar dabas resursu nodokli apliekamo objektu - fosilo kurināmo. Tie visi ir kurināmā veidi, kas iegūti no izrokamajiem dabas resursiem - oglēm, naftas un naftas produktiem, dabas gāzes un kūdras. Šā jaunā, ar nodokli apliekamā objekta ieviešanas mērķis bija veicināt un atbalstīt vietējo energoresursu lietošanu. Šā nodokļa ieviešanai bija arī otrs mērķis. Tika ņemts vērā, ka naftas produkti, konkrēti, mazuts, kuru izmanto kurināšanai, izplata gaisā ļoti daudz kaitīgo izmešu (konkrēti, tie ir sēra dioksīds un, protams, arī oglekļa dioksīds). Tātad īstenībā tā būtu maksa par gaisa piesārņošanu. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā, analizējot šāda jauna, ar nodokli apliekama objekta ieviešanas lietderību, mēs konstatējām sekojošo. Šobrīd, balstoties uz Eiropas Savienības direktīvām, ar tieši šādu pašu mērķi - ierobežot kaitīgo izmešu ieplūšanu gaisā - regulāciju veic akcīzes nodoklis. Jau šobrīd mums, ņemot vērā Eiropas Savienības direktīvas, ir noteikta kāpjoša likme mazuta aplikšanai ar akcīzes nodokli. Taču šobrīd tas akcīzes nodoklis, kas tiek iekasēts par mazutu - par to mazuta daļu, kas tiek izmantota kurināšanai -, tiek atmaksāts. Ja mēs akceptētu ierosināto konceptuālo pieeju, tad veidotos paralēla sistēma: no vienas puses, akcīzes nodokli par mazutu mēs iekasētu un atmaksātu, bet pēc tam otrs būtu dabas resursu nodoklis, jo tomēr šo pašu mazutu apliktu arī ar dabas resursu nodokli. Pie tam summa - 2 lati par tonnu - nebūt nav maza (ņemot vēl vērā, ka mūsu pašvaldībās tiešām kurina pārsvarā ar mazutu). Tad mēs uzskatām, ka bez papildu diskusijas, bez papildu analīzes mēs šāda jauna apliekamā objekta ieviešanu nevarētu atbalstīt. Taču šajā likumprojektā ir arī jaunas normas, kuras, kā mēs uzskatām, ir jāveicina un tātad jāpieņem likuma jaunā redakcija pēc iespējas ātrāk. Tie ir nodokļu atvieglojumi tiem uzņēmējiem, kas brīvprātīgi ir pievienojušies izlietotā iepakojuma apsaimniekošanas programmai jeb tā saucamajai “zaļo punktu” sistēmai. Tie ir uzņēmēji, kas utilizē dažādu iepakojumu pārstrādi un tādējādi veicina dabai, videi draudzīgu saimniecisko darbību. Mēs uzskatām, ka šāda norma mums būtu jāpieņem un tādējādi šī programma jāveicina. Uzskatām, ka šobrīd plaši izplatītā prakse lietot vienreiz lietojamos plastmasas traukus un galda piederumus, no vienas puses, protams, ļoti atvieglo sadzīvi daudziem no mums, īpaši mājsaimniecēm, bet, tā kā tie netiek utilizēti pietiekamā apjomā, arī šajā ziņā tomēr būs jāievieš šis nodoklis. Tātad šie bija divi galvenie motīvi, kuru dēļ mēs nolēmām izstrādāt alternatīvo likumprojektu. Tās normas, kuras, kā mēs uzskatām, būtu jāpieņem pēc iespējas ātrāk, mēs esam iekļāvuši alternatīvajā likumprojektā, bet jauno nodokli - dabas resursu nodokli par fosilo kurināmo - mēs šobrīd neizskatīsim. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas vārdā es jūs lūdzu balsot par dokumentu nr. 1517, atbalstīt to pirmajā lasījumā.".
- 2000_02_03-seq33 language "lv".
- 2000_02_03-seq33 speaker Aija_Poca-1948.
- 2000_02_03-seq33 mentions Q193089.
- 2000_02_03-seq33 mentions Q458.
- 2000_02_03-seq33 mentions Q4459436.