Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_12_16-seq905> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1999_12_16-seq905 type Speech.
- 1999_12_16-seq905 number "905".
- 1999_12_16-seq905 date "1999-12-16".
- 1999_12_16-seq905 isPartOf 1999_12_16.
- 1999_12_16-seq905 spokenAs 40.
- 1999_12_16-seq905 spokenText "Cienījamo Saeimas priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Es tomēr aicinu pieņemt Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijas viedokli un pilnā mērā deputāta Dalbiņa priekšlikumu neatbalstīt. Kāpēc? Manuprāt, Satversmes aizsardzības biroja direktors, ministri, Valsts prezidents, Saeimas priekšsēdētājs un Ministru prezidents nav vienas un tās pašas pārstāvības institūcijas. Jo, ja mēs paskatāmies, tad redzam, ka Satversmes aizsardzības birojs vistiešākajā veidā ir izpildvaras pārstāvis, to institūciju pārstāvis, kuras vistiešākajā veidā veic informācijas apkopošanu un analīzi. Satversmes aizsardzības biroja rīcībā ir visi esošie faili, informācija un tamlīdzīgi, kas kvalitatīvi nostāda šo amatpersonu citādā stāvoklī, nekā tas ir ar politiskas atbildības personām, kuras ir valdības līmenī vai Valsts prezidenta līmenī, vai Saeimas priekšsēdētāja līmenī. Cienījamais Panteļējeva kungs teica, ka Satversmes aizsardzības birojam trūkst pārstāvības. Tā gluži nav, jo, kā mēs zinām, likumprojekts paredz to, ka Satversmes aizsardzības birojs turpmāk tiks uzraudzīts no Saeimas puses. Tātad Saeimas Nacionālās drošības komisijas priekšsēdētājs visciešākajā veidā ir šis pārstāvis. Ja mēs paskatāmies vēsturē, kā tas ir bijis, tad redzam, ka šis Satversmes aizsardzības biroja cilvēks atrodas Nacionālās drošības padomē. Nacionālās drošības padome līdz šim visu laiku izvirzīja šo amatpersonu Saeimai apspriešanai un apstiprināšanai amatā. Tātad faktiski, no vienas puses, arī no šāda viedokļa šis jautājums ir neētisks, ka vienu locekli, vienu komisijas pārstāvi šī komisija tad nu apspriedīs, vai viņu izvirzīt vai neizvirzīt kārtējā amatā. Beigu beigās ir vēl viena lieta. Satversmes aizsardzības birojam ir konkrēts budžets un konkrēta atbildība, ko izskata Nacionālās drošības padome. Tā izskata budžetu, izskata arī atsevišķās funkcijas. Jāsaka, ka Nacionālās drošības padome nekad nepieprasa, teiksim, tiešā veidā kāda ministra atskaiti vai ministra ziņojumu par budžetu. Ja ministrs vēlas Nacionālās drošības padomē izskaidrot ar budžetu saistītās lietas, viņš var ierosināt šo jautājumu, bet Satversmes aizsardzības birojam un pārējām drošības iestādēm līdz šim ir bijis jānāk un jāziņo. Un atkal rodas secinājums: tātad viens no šiem locekļiem ir atbildīgais vistiešākajā veidā ar visiem tiešajiem izpildvaras instrumentiem, bet tajā pašā laikā ir arī viens no šiem locekļiem. Tā ka es tomēr aicinu padomāt par to, kas tad īsti ir Nacionālās drošības padomes sastāva izveides pamatā. Vai tā ir kaut kāds konglomerāts, kuru varbūt tādu vai citādu interešu dēļ izveido politiķi, vai tomēr kāds arī skatās uz šīm lietām, vai tā ir politiska vai izpildvaras institūcija. Pasaules valstu pieredze rāda, ka tā ir vai nu izpildvaras institūcija, vai arī tā ir politiskās pārstāvības institūcija. Protams, ir arī pārejas laiks. Mēs šodien varam izšķirties par to, vai mēs atrodamies pārejas laikā, vai mūs interesē efektivitāte, vai mēs domājam par to, kas notiek ar drošību saistītajiem jautājumiem, ko tomēr kāds pārstāv, un kā beigu beigās, teiksim, tiek risināti uzraudzības, atbildības, pienākumu un visi pārējie jautājumi. Tāds ir šis jautājums! Es tomēr piedāvāju atbalstīt komisijas viedokli, kas iestājas par teorijas principu dziļu, patiesu iedzīvināšanu mūsu normatīvajos dokumentos. Paldies par uzmanību!".
- 1999_12_16-seq905 language "lv".
- 1999_12_16-seq905 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 1999_12_16-seq905 mentions Q822919.