Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_11_25-seq908> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1999_11_25-seq908 type Speech.
- 1999_11_25-seq908 number "908".
- 1999_11_25-seq908 date "1999-11-25".
- 1999_11_25-seq908 isPartOf 1999_11_25.
- 1999_11_25-seq908 spokenAs 37.
- 1999_11_25-seq908 spokenText "Kolēģi, gribētu runāt par divām lietām. Viena ir tāda, kas varbūt ir paslīdējusi garām jūsu uzmanībai. Likumā ir ielikta norma, ka 2002. gada 1. janvārī sociālās apdrošināšanas maksājums pāriet uz jaunu likmi - 33%. Par šo normu ir diskutēts jau kop� 1993. gada. Likumā bija ielikta “trepe” - katru gadu samazināt par vienu procentu, nonākot līdz šai likmei. Diemžēl politiskās gribas trūkums bija tas iemesls, kādēļ no šīs “trepes” atteicās, bet galamērķis - 33%, šī nodokļa likme, kas Latvijai ir optimāla un kas nebremzē ražošanas attīstību, - ir saglabājusies. Protams, ja šī norma paliek spēkā, lēcienveidīgi pa 4% to nav iespējams samazināt. Šajā ziņā tiešām piekrītu Salkazanova kungam. Saduras divas filozofijas. Viena - sociāldemokrātiskā, kas problēmas risina tādā veidā, kādu viņi jau piedāvāja: sākot no 60 latiem, būtu progresīvais ienākuma nodoklis, augsti sociālie nodokļi, augsti citi nodokļi. Anglijā uzreiz 32 nodokļus, tā teikt, pamainīja uz augšu. Tas ir viens risinājums. Otrs risinājums ir veidot optimālu nodokļu lielumu, kas ļauj attīstīties ekonomikai. Un tieši samazinot sociālo nodokli… Jūs redzat, ka ieņēmumi nav samazināti. Es esmu pārliecināts, ka tas izraisīs ķēdes reakciju un nākamgad šī likme ļaus saglabāt un turpmāk pat palielināt ieņēmumus. Jo tuvākie konkurenti tirgos mums ir, teiksim, Lietuva un Igaunija. Ja darbaspēka izmaksas ir 6%-7% augstākas nodoklī, var maksāt daudz mazākas algas. Es domāju, ka neviens to negrib. Ja cena produktam ir augstāka, produktu ir grūtāk pārdot. Samazinās realizācija, samazinās ieņēmumi, samazinās alga, nav nodokļu ieņēmumu. Otrs ceļš ir tas, ka produkts ir konkurētspējīgs, kvalitatīvs, lētāks, tāds, kuru var pārdot, “pieaudzēt” pārdošanas apjomus, palielināt algas, palielināt nodokļu ieņēmumus. Es uzskatu - un tā uzskata arī visa Tautas partija un Ministru kabinets -, ka viens no “atslēgas punktiem” šinī budžetā ir īpašuma nodokļa samazināšana un sociālās apdrošināšanas maksājumu samazināšana. Gribu teikt, ka tas dod efektu arī visiem darba ņēmējiem. Tur, kur budžets nosaka algu fondu, piemēram, skolotājiem, šis procents aizies skolotāju algām. Jo nodokļi… kopā alga un sociālais nodoklis… Sociālais nodoklis nedaudz gan samazinās, bet palielinās summa, ko var izmaksāt algās. Šis ir būtisks lēmums. Latvija šobrīd pārdala caur budžetu - izdevumu daļā - 42% no nacionālā kopprodukta. Tas valstij, kas grib strauji attīstīties, neapšaubāmi, ir daudz par daudz. Es tomēr aicinu atbalstīt šo kursu, ko ir izvēlējusies valdība, jo tas dod būtisku grūdienu ekonomiskajai attīstībai. Valsts jau nākamā gada maijā vai jūnijā sasniegs strauju (35%) kopprodukta pieauguma tempu, tas ļaus risināt sociālās un arī visas citas problēmas. Es aicinu atbalstīt valdības viedokli.".
- 1999_11_25-seq908 language "lv".
- 1999_11_25-seq908 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 1999_11_25-seq908 mentions Q211.
- 1999_11_25-seq908 mentions Q37.
- 1999_11_25-seq908 mentions Q191.
- 1999_11_25-seq908 mentions Q1250133.