Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_11_25-seq626> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1999_11_25-seq626 type Speech.
- 1999_11_25-seq626 number "626".
- 1999_11_25-seq626 date "1999-11-25".
- 1999_11_25-seq626 isPartOf 1999_11_25.
- 1999_11_25-seq626 spokenAs 77.
- 1999_11_25-seq626 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Mani, protams, nemāc tādas šaubas kā opozīciju, ka drīz Saeimas vietā varēs darboties viena liela Budžeta un finansu komisija vai ka, teiksim, Saeimas vietā darbosies Ministru kabinets. Valstī ir jāpastāv zināmai kārtībai un sistēmai. Zināma kārtība un sistēma nevar tikt mainīta, grozot vienu atsevišķu likumu vai tā normu, kā šeit tiek piedāvāts, - 2. pantā ierakstīt, ka nu tagad finansu ministrs izdos instrukcijas un ieteikumus šā likuma detalizētai piemērošanai. Saskaņā ar Latvijā pagaidām vēl neatcelto un spēkā esošo Satversmi (Satversmes 1. pantu) un likumu par Ministru kabineta iekārtu ir spēkā zināma demokrātiska, soli pa solim veicama kārtība, kādā tiek izdoti šādi un cita veida normatīvie akti un citas instrukcijas un ieteikumi. Šī kārtība paredz gan attiecīgas amatpersonas (ne zemākas par ministru), kas šos dokumentus iesniedz attiecīgās institūcijās, kuras izsaka savas pārdomas par konkrētajā dokumenta projektā ietvertajām normām, gan attiecīgu konstitucionālu orgānu, tas ir, Ministru kabinetu, kas attiecīgi akceptē šādu dokumentu. Un ir noteikta zināma kārtība, kādā tas tiek publicēts un kļūst zināms katram. Nevis dažādas slepenas instrukcijas, dažādas valsts ieņēmumu dienestu vēstules, ar kurām paskaidro, izskaidro, pārkārto un visādā ziņā pārmaina likumus, līdz lieta kļūst nepazīstama. Šobrīd Latvijā spēkā ir ne tikai Satversme, bet arī likums par Ministru kabineta iekārtu. Saskaņā ar šo likumu ir noteikta konstitucionālā institūcija, tas ir, Ministru kabinets, kas pieņem šādus lēmumus. Ministri mūsu valstī pagaidām neietilpst šo konstitucionālo institūciju sarakstā. Tādas mums ir tikai sešas - tās ir Saeima, Valsts kontrole, Ministru kabinets, Valsts prezidents, Augstākā tiesa un Satversmes tiesa. Juridiskā komisija rūpīgi izskatīja un izdebatēja šo priekšlikumu un uzskatīja, ka nav šobrīd pieņemama tāda vienas jomas kārtības izgrozīšana, ka kārtība, kādā attiecīgais ministrs rīkojas, atšķiras no citām jomām. Ar ko sliktāka šobrīd ir izglītības sistēma vai aizsardzība, kurā viss mainās dinamiski? Attiecībā uz ražošanu, kur ir jāpieņem masa dažādu tehnisku vai normatīvu dokumentu, varbūt šī nepieciešamība ir vēl svarīgāka un lielāka. Tādēļ Juridiskā komisija nevarēja piekrist šādam viedoklim un aicina jūs šo piedāvājumu noraidīt. Jo likums pietiekami korekti nosaka, ka Ministru kabinets to dara, Ministru kabinetam ir šī atbildība. Ministru kabinetā visām ministrijām un ministriem ir iespēja attiecīgo jautājumu lemt un pieņemt pietiekami koleģiālu šo kārtību, jo Saeima ir uzticējusies Ministru kabinetam kopumā. Tādēļ mēs nevaram piekrist šādai situācijai. Jo pretējā gadījumā veidojas nedemokrātiska valsts pārvaldes iekārta. Ja tas, kā šeit Budžeta un finansu (nodokļu) komisija teica, attiektos tikai uz valsts pārvaldes iestādēm, tad par šo jautājumu varētu vairāk vai mazāk debatēt, bet, tā kā finansu ministra noteiktā kārtība iziet arī ārpus Ministru kabinetam pakļauto, tā padotībā esošo iestāžu loka un attiecas uz daudz plašāku personu loku, šim priekšlikumam mēs nevaram piekrist. Un, protams, arī par to praksi, ka visus likumus nākotnē varētu nodot vienai pašai Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, būtu šeit stingrāk jāpadebatē.".
- 1999_11_25-seq626 language "lv".
- 1999_11_25-seq626 speaker Linards_Mucins-1951.
- 1999_11_25-seq626 mentions Q822919.
- 1999_11_25-seq626 mentions Q211.
- 1999_11_25-seq626 mentions Q2167704.
- 1999_11_25-seq626 mentions Q2498135.