Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_11_25-seq1082> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1999_11_25-seq1082 type Speech.
- 1999_11_25-seq1082 number "1082".
- 1999_11_25-seq1082 date "1999-11-25".
- 1999_11_25-seq1082 isPartOf 1999_11_25.
- 1999_11_25-seq1082 spokenAs 77.
- 1999_11_25-seq1082 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Likās, ka otrajā lasījumā mēs it kā diezgan sīki iztirzājām šo problēmu. Es biju cerējis šoreiz ieraudzīt kaut ko vairāk. Taču problēma jau ir plašāka nekā tikai šis viens gadījums, un varbūt nevajag tik daudz koncentrēties uz to, ka nu no šīs institūcijas mēs sāksim valsts sakārtošanu un ka tieši šodien. Es, protams, skatīju šo priekšlikumu kompleksi - kopā ar attiecīgās likuma normas spēkā esamību, kopā ar Ministru kabineta alternatīvo priekšlikumu, kas paredz šīs normas spēkā esamību tikai uz vienu gadu. Faktiski tas ir jautājums, kā Ministru kabinets veic savas reformas, tā ir Ministru kabineta darīšana. Principā piekrītu Salkazanova kunga teiktajam, ka, ja šeit nebūtu teikts, ka pārvalda, un ja te nebūtu teikts, ka šī iestāde izveidota zinātniskai mežu pārvaldīšanai, tad varētu domāt par to, kad kaut kad šī institūcija ir jānodod kādā pakļautībā, nu, teiksim, kaut vai Jelgavā esošajai Latvijas Lauksaimniecības akadēmijai, kura, es domāju, ir daudziem tuva mācību iestāde. Taču nu tā ir valdības darīšana, kurā brīdī viņa to dara, kurā brīdī viņa atceļ šīs valsts pārvaldes funkcijas. Un jautājums ir tāds - vai tur vispār ir tās valsts pārvaldes funkcijas? Varbūt tikai šeit, likumā, ir rakstīts, ka pārvalda. Es gribēju runāt par šo jautājumu un tādēļ nepieteicos debatēs par 3. punktu. Es gribēju runāt par jēdzienu “juridiskās personas statuss”. Es domāju, ka tomēr Ministru kabinetam vajadzētu rīkoties saskaņā ar zināmu sistēmu, vadīties pēc zināmas sistēmas, jo mēs pēdējā laikā vairākos likumos, runājot par valsts pārvaldes iestādēm, šo jautājumu apejam. Jo, ja mēs runājam par valsts pārvaldes iestādēm, tad jāteic, ka tāda iestāde pēc savas būtības ir arī Valsts mežu dienests, ieskaitot attiecīgās teritoriālās iestādes; nav nekādas nozīmes uzsvērt, vai tā ir juridiskā persona vai nav juridiskā persona. Jo tās visas ir valsts varas orgāni, ir valsts varas un valsts ķermeņa sastāvdaļas, un kā juridiskā persona gan privātajās, gan publiskajās tiesībās šeit uzstājas valsts. Atbildētāja ir valsts, prasītāja ir valsts, valsts vārdā rīkojas Valsts meža dienests. Viss tiek kārtots caur valsts budžetu, sodi tiek ieskaitīti valsts budžetā, finansējums tiek saņemts no valsts budžeta. Ministru kabinets rīkojas pareizi un konsekventi, šīs lietas sakārtojot. Tādēļ es domāju, ka šeit ir jārunā par to, ka tādam ierakstam, vai tam ir juridiskas personas statuss vai nav, sava būtība ir zudusi. Taču, kas attiecas uz Mežu pētīšanas staciju, man liekas, ka tā ir, protams, Ministru kabineta darīšana, kad viņš to pārveido un cik ilgi tur, un kurā brīdī atceļ šīs pārvaldes funkcijas, ja tam tādas vispār ir vēl saglabājušās. Tā ka, no vienas puses, es nevaru kā jurists pateikt, ka tas ir nepareizi, bet tajā pašā laikā mums jābūt saprašanai, ka tas ir tikai viens ceļa posms šajā reorganizācijā un šī reorganizācija ir jāturpina, lai pārvaldes iestādes, tā kā tas šobrīd tiek sakārtots ar valsts budžetu, tiktu finansētas no valsts budžeta, iemaksātu visu valsts budžetā un arī saņemtu līdzekļus no valsts budžeta, rīkotos valsts vārdā. Šīs funkcijas ir skaidras. Tātad - vara, pārvalde, administratīvā vara. Un tad nav nozīmes runāt par juridiskās personas jēdzienu, jo tā faktiski ir fikcija. Ir attiecīgi nolikumi, ko ministrija vai Ministru kabinets apstiprina Valsts meža dienestam. Valsts meža dienests savukārt apstiprina savām teritoriālajām struktūrām, un tad tajā nolikumā ģenerāldirektors vai Ministru kabinets attiecīgi pasaka, ja tas nav noteikts likumā, kādas tad ir šīs attiecīgās struktūrvienības direktora tiesības. Savukārt Meža pētīšanas stacijai nevajadzētu nākotnē būt nekādām varas un pārvaldes tiesībām. Tā ir zinātniska iestāde, kura nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu un “barosies” no budžeta. Īstā vieta tai tiešām ir pakļautība Latvijas Lauksaimniecības akadēmijai. Taču nepārspīlēsim! Es nekādā ziņā neaicinu veidot nekādas mistiskas akciju sabiedrības, par kurām mēs esam pietiekami daudz kritikas no Eiropas saņēmuši.".
- 1999_11_25-seq1082 language "lv".
- 1999_11_25-seq1082 speaker Linards_Mucins-1951.
- 1999_11_25-seq1082 mentions Q211.
- 1999_11_25-seq1082 mentions Q193089.
- 1999_11_25-seq1082 mentions Q179830.