Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_11_11-seq247> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1999_11_11-seq247 type Speech.
- 1999_11_11-seq247 number "247".
- 1999_11_11-seq247 date "1999-11-11".
- 1999_11_11-seq247 isPartOf 1999_11_11.
- 1999_11_11-seq247 spokenAs 125.
- 1999_11_11-seq247 spokenText "Godājamie kolēģi! Mēdz teikt, ka pedagogam ir jāmācās visu mūžu, taču varbūt neuzsverot šo “visu mūžu”, bet tieši vienkāršojot šo problēmu, var saskaitīt, ka pedagogam, lai kļūtu par skolotāju, minimāli ir jāmācās 16 gadi, bet, ja runa ir par ģimnāzijas vai vidusskolas skolotāju, kam ir vajadzīgs maģistra grāds, viņam ir jāmācās 18 gadi. Un tad pēc šīm 18 gadu ilgajām studijām cilvēks reāli saņem uz pusi mazāku algu, nekā tā vidēji ir tautsaimniecībā. Vai šāda situācija valstij ir izdevīga? Un vai valstij ir izdevīgi šādu situāciju maksimāli paildzināt? Augstākais grāds, ko pedagoģijā var iegūt, ir profesors, bet pagājušajā gadā Kultūras ministrijas augstskolās profesoru algām budžeta līdzekļu pietika tikai pusgadam. Otrajam pusgadam pietrūka 78 000 latu. Valstij naudas, manuprāt, nav ne daudz, ne maz. Valstī naudas ir tieši tik, cik tās ir. Un problēma vienkārši ir tā, kā šī nauda tiek sadalīta. Ja var ticēt publikācijām un ja mūsu augstā kuģu šefa alga ir bijusi trīs reizes lielāka nekā šiem profesoriem vajadzīgā, bet trūkstošā algas daļa, tad acīmredzot šādu situāciju laikam nevarētu nosaukt par normālu. Lieki neuzsverot šeit izglītības nozīmi, es gribu sacīt, ka arī valsts aizsardzība nav sasniedzama bez izglītības, jo jau kopš Spartas laikiem zemei nav labāka aizstāvja par tās pilsoni - patriotu. Taču šis pilsonis ir jāaudzina. Un es nekad neticēšu, ka nabadzībā iedzīts un pazemots skolotājs var būt šā patriota audzinātājs. Paldies par uzmanību!".
- 1999_11_11-seq247 language "lv".
- 1999_11_11-seq247 speaker Osvalds__Zvejsalnieks-1944.
- 1999_11_11-seq247 mentions Q1419663.