Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_10_28-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1999_10_28-seq6 type Speech.
- 1999_10_28-seq6 number "6".
- 1999_10_28-seq6 date "1999-10-28".
- 1999_10_28-seq6 isPartOf 1999_10_28.
- 1999_10_28-seq6 spokenAs 40.
- 1999_10_28-seq6 spokenText "Godāto priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Vispirms par to, vai šis priekšlikums ir kaut kas jauns un ārkārtējs. Es mazliet atgādināšu situāciju, kā tas bija iepriekšējā Saeimā. Tātad jau 1997. gada sākumā Budžeta un finansu (nodokļu) komisija nāca klajā ar šādu priekšlikumu Saeimā, toreiz tas tika noraidīts, bet 1997. gada decembrī tika pieņemts lēmums, ka šādu komisiju ieviesīs līdz ar 7. Saeimas darbības sākšanu. Tātad tas nav nekas jauns un ārkārtējs, tā ir normāla civilizēto valstu parlamentārās demokrātijas prakse, kas būtībā noslēdz budžeta ciklu. Jo pašlaik ir tā, ka valdībai ir pienākums iesniegt parlamentam budžetu, pēc tam izpildvara šo budžetu realizē un pēc tam Valsts kontrole revidē šo budžetu, kuru atdod atpakaļ Saeimā, bet nekas ar šo rezultātu nenotiek. Tā ir tikai viena no funkcijām, kuru šī komisija varētu veikt. Esmu dzirdējis pēdējā laikā atziņas, ka nav skaidrs, ko šī komisija darīs. Ir skaidrs, godātie kolēģi! Ir sagatavots apmēram tik biezs dokuments, ko izstrādājusi Valsts kontrole kopā ar kompāniju “Sigma” PHARE programmas ietvaros. Tā ka visas funkcijas, ko šī komisija varētu veikt, ir skaidras. Līdz ar to, tā kā Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā ir visu frakciju pārstāvji, es domāju, ka visu frakciju deputāti varētu zināt, kas šai komisijai būtu veicams. Tā nodarbosies ne tikai ar budžeta analīzi, bet veiks arī visu sabiedrisko līdzekļu izmantošanas kontroli, tajā skaitā iesniegs likumdošanas iniciatīvas par to, kā varētu labāk izmantot sabiedrības līdzekļus. Šeit ir jāpadomā par šīs komisijas atbildību vēlētāju priekšā, lai vēlētājiem paskaidrotu, kā tad īstenībā šī nauda ir izmantota, ko vēl varētu darīt un kas ir izdarīts, lai tā tiktu labāk izmantota. Tā ir atbildība arī valdības priekšā, jo būs jāpasaka, kas tad īsti tai ir jāuzlabo. Un tā ir arī atbildība valsts ierēdņu priekšā, kuriem būtu iespējas pamatot vai paskaidrot, kur viņu rīcība bijusi likumīga un kur - ne. Padomājiet par šiem gadījumiem, kas pašlaik ir aktuāli sabiedrībai. Tāpat padomājiet par to, vai šī komisija ir lietderīga. Tiem, kuri saka, ka šo komisiju varētu veidot pēc 2000. gada budžeta pieņemšanas, varu sacīt, ka tā tas arī būs, ja mēs šo likumprojektu nodosim komisijām. Agrāk par 2000. gada sākumu šāda komisija jau nesāks strādāt. Un visbeidzot. Tas gan vairāk attiecas uz opozīciju. Britu parlamentārajā praksē ne tikai Lielbritānijā, bet arī, tā sakot, bijušajās Apvienotās Karalistes sadraudzības valstīs (Austrālijā, Kanādā un tamlīdzīgi), kur šādas komisijas darbojas, ir tāda tradīcija, ka šādu komisiju (un šī ir pastāvīgā komisija) vada opozīcijas pārstāvji. Tā ir normāla demokrātiska prakse. Un es kā pozīcijas pārstāvis to turpinu aizstāvēt jau ilgāk nekā divus gadus. Es aicinu visus deputātus šajā gadījumā domāt par atbildību pret vēlētājiem un aicinu nodot šo likumprojektu komisijām.".
- 1999_10_28-seq6 language "lv".
- 1999_10_28-seq6 speaker Roberts__Zile-1958.
- 1999_10_28-seq6 mentions Q822919.
- 1999_10_28-seq6 mentions Q16.
- 1999_10_28-seq6 mentions Q23666.
- 1999_10_28-seq6 mentions Q408.
- 1999_10_28-seq6 mentions Q20565100.