Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_10_28-seq305> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1999_10_28-seq305 type Speech.
- 1999_10_28-seq305 number "305".
- 1999_10_28-seq305 date "1999-10-28".
- 1999_10_28-seq305 isPartOf 1999_10_28.
- 1999_10_28-seq305 spokenAs 77.
- 1999_10_28-seq305 spokenText "Augsti godātie deputāti! Godātais priekšsēdētāja kungs! Godātais ziņotāja kungs! Acīmredzot komisijai ir pamats neatbalstīt deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikumus, jo tie ir nākuši tikai uz trešo lasījumu. Tie pēc savas būtības ir konceptuāli priekšlikumi, kas izriet no mūsu Satversmē noteiktajām normām, no Valsts prezidenta un arī no parlamenta tiesībām. Un jūs jau labi zināt, kas Satversmē ir ierakstīts 48. pantā, - tas, ka Valsts prezidentam ir tiesības ierosināt parlamenta atlaišanu, bet 50. pants nosaka tautas nobalsošanu šajā gadījumā. Pie tam tā acīmredzot ir vienīgā reize, kad tautas nobalsošanā nav vajadzīgs kvorums. Vismaz, lasot Satversmi, tas tā izskatās, ka nav vajadzīgs kvorums, lai atlaistu parlamentu. Pietiek vienam deputātam balsot “par” vai “pret”. Taču 50. pants nosaka, ka gadījumā, ja vairāk nekā puse no balsotājiem izsakās “pret” Saeimas atlaišanu, tad tādā gadījumā atlaists tiek Valsts prezidents. 51. pantā situācija jau ir skaidrāka. Tātad ne mazāk kā pusei Saeimas deputātu ir tiesības ierosināt Prezidenta atlaišanu, un Prezidents ir uzskatāms par atlaistu, ja par šo priekšlikumu nobalsojušas ne mazāk kā divas trešdaļas, - respektīvi, 67 Saeimas deputāti. Tas būtu tas, ko padomju terminoloģijā teica: “Atlaists ar pantu no darba. ” Taču patiesībā šī situācija ir tīri teorētiska, jebšu diez vai bez ļoti nopietniem iemesliem parlaments ķersies pie šāda līdzekļa. Tātad tā būtu vai nu kriminālvajāšana, kas ir uzsākta Satversmē noteiktajā kārtībā pret Valsts prezidentu… Taču, ja šī kriminālvajāšana ievilktos, bet parlamentam būtu pilnīgs priekšstats par Prezidenta vainu, tad Prezidents varētu tikt atlaists līdz notiesājoša sprieduma spēkā stāšanās brīdim, kas, kā jūs zināt, tiesiskā valstī ir diezgan garš process. Es vienkārši domāju, ka tās ir problēmas, par kurām mums ir jādomā. Arī par to, vai privilēģijas pienākas arī no darba atlaistam Valsts prezidentam, bet, ja šādas privilēģijas nepienākas, tad, Ādamsona kungs, mums acīmredzot būtu jāpieņem mans priekšlikums. Taču, tā kā šis ir trešais lasījums un tā kā mans priekšlikums acīmredzot ir pārsteidzīgs - vismaz tajā daļā, kas attiecas uz Satversmes 50. pantu, tad acīmredzot mans pienākums, ja reiz esmu bijis pārsteidzīgs, ir šo priekšlikumu šobrīd atsaukt. Aicinu deputātus rūpīgāk studēt Satversmi un ieskatīties arī tajā pantā, kas nodrošina deputātiem imunitāti par administratīvu atbildību. Arī tas pants, man liekas, ir novecojis, tas būtu labojams vai pat svītrojams no Satversmes, jo deputātam ir jābūt sodāmam tāpat kā jebkuram Latvijas Republikas pilsonim vai jurisdikcijā esošam cilvēkam. Vismaz administratīvi jau nu noteikti. Ar šo es paziņoju, ka es atsaucu savus priekšlikumus no minētā likumprojekta. Paldies.".
- 1999_10_28-seq305 language "lv".
- 1999_10_28-seq305 speaker Karlis_Leiskalns-1951.
- 1999_10_28-seq305 mentions Q822919.
- 1999_10_28-seq305 mentions Q211.
- 1999_10_28-seq305 mentions Q6454285.