Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_10_14-seq87> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1999_10_14-seq87 type Speech.
- 1999_10_14-seq87 number "87".
- 1999_10_14-seq87 date "1999-10-14".
- 1999_10_14-seq87 isPartOf 1999_10_14.
- 1999_10_14-seq87 spokenAs 22.
- 1999_10_14-seq87 spokenText "Cienījamie kolēģi! Šodien esmu spiests jūs aicināt tomēr balsot “pret” mūsu Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšlikumu. Es arī paskaidrošu - kāpēc. Saskaņā ar spēkā esošo Radio un televīzijas likumu, retranslējot kādu ārzemju programmu, ir atļauts aizpildīt reklāmas pauzes ar Latvijas reklāmu. Ja tiks pieņemts priekšlikums nr. 5, tad tādas iespējas vairs nebūs. Šis grozījums izraisa pretrunīgas jūtas. No vienas puses, reklāmas aizvietošanas aizliegšana, bez šaubām, vēl ciešāk pietuvinās Radio un televīzijas likumu Eiropas standartiem. Šis likums ir viens no tiem, kur progress ceļā uz integrāciju Eiropā ir labi manāms. No otras puses, pastāv ekonomiskie un politiskie apsvērumi, kuru dēļ nav vērts tieši šogad steigties ar retranslācijas definīcijas grozīšanu. Reklāmas pauzes aizpildīšana ar Latvijas reklāmu ir svarīgs ienākumu avots vietējām kabeļtelevīzijām. Kā mums izdevās noskaidrot, tad, ja šis avots zudīs, kabeļtelevīzijām nebūs nekādas citas izejas, kā vien paaugstināt abonentmaksu par 15 procentiem. Protams, Latvijā ir tādi televīzijas skatītāji, kuriem abonentmaksas paaugstināšana par 20 vai 50 santīmiem neizraisīs nekādas grūtības, taču Latvijas iedzīvotāju vairākums šodien ir spiests skaitīt katru santīmu. Es esmu dzirdējis arī pretargumentu, ka izvietot savu reklāmu ārzemju programmās ir izdevīgi Latvijas programmām, jo reklāmas tirgus tiks pārdalīts par labu vietējām programmām. Jā, varbūt tā arī notiks, bet es stipri šaubos, vai reklāmas devējs, kurš orientējas uz Ostankino vai NTV auditoriju, tikai noteiktā pilsētā steigsies izvietot savu reklāmu, teiksim, Latvijas pirmajā programmā. Es neesmu pārliecināts, ka būtu vērts sodīt televīzijas skatītājus un reklāmas devējus Eiropas integrācijas interešu dēļ. Pie tam līdz pat šim brīdim arī paši eiropieši mums nav pieprasījuši grozīt reklāmas definīciju. Tā ir tikai mūsu iekšējā iniciatīva. Šim jautājumam ir arī politiskais aspekts. Otrdien notika Eiropas Padomes un mūsu Saeimas pārstāvju tikšanās, kur diskusiju gaitā Krasta kungs ļoti pareizi atzīmēja, ka daļa Latvijas iedzīvotāju diemžēl dzīvo Krievijas informācijas telpā, tāpēc, manuprāt, Krievzemes reklāmas aizvietošana ar Latvijas reklāmu samazina Krievijas informācijas ietekmi. Ja mums tas nepatīk, tad, protams, ir jābalso “par” 5. priekšlikumu, bet, ja mēs esam ieinteresēti paplašināt Latvijas informācijas telpu, tad, lūdzu, balsosim “pret”. Paldies.".
- 1999_10_14-seq87 language "lv".
- 1999_10_14-seq87 speaker Miroslavs_Mitrofanovs-1966.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q822919.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q211.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q193089.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q159.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q2167704.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q872.
- 1999_10_14-seq87 mentions Q8908.