Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_07_29_as-2-seq53> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1999_07_29_as-2-seq53 type Speech.
- 1999_07_29_as-2-seq53 number "53".
- 1999_07_29_as-2-seq53 date "1999-07-29".
- 1999_07_29_as-2-seq53 isPartOf 1999_07_29_as-2.
- 1999_07_29_as-2-seq53 spokenAs 125.
- 1999_07_29_as-2-seq53 spokenText "Godājamo Prezidij! cienījamie klātesošie! Es gribētu pieskarties tikai vienam aspektam, tas ir, ieņēmumu daļai, kas tiek likta mums priekšā. Skaidrs ir viens - grozījumi budžetā ir nepieciešami. Iemesls tam ir gan objektīvie apstākļi, gan neizstrādātās lietas, kas tika ieliktas 1999. gada budžetā. Taču iesniegtajā projektā, man liekas, ir dažas neizmantotas iespējas, kuras vajadzētu nopietni apsvērt. Pirmā neizmantotā iespēja ir ieņēmumu daļā. Kaut kā dīvaini liekas tas, ka mēs šobrīd vēl neplānojam pāriet uz progresīvu iedzīvotāju ienākuma nodokli. Tas mums bija pirmajos neatkarīgās Latvijas gados, un tas ir visā modernajā pasaulē. Visā modernajā pasaulē! Ņemsim, kuru valsti gribam. Mums šobrīd tas ir 25 %. Ja, pieņemsim, ienākumi mēnesī ir no 500 līdz 1000 latiem, tad varētu būt 30% no 1000 vai 1500 latiem... Varbūt 35% ir maksimums? Vai varbūt 40% ir maksimums, kā tas ir virknē moderno valstu? Šis ir iespējamais papildu ieņēmums. Un jāņem vērā arī fakts, ka tas var veidot pamatus stabilākai vidusšķirai. Tā ir pirmā lieta, kura šobrīd netiek skarta, bet tā varētu būt viena no nopietnākajām lietām turpmāk. Varētu atvērt arī likumu par uzņēmumu ienākuma nodokli. Arī pasaules modernajās valstīs firmu ienākumi tiek aplikti ar nodokli, vadoties pēc progresīvas skalas; tur pamatā ir peļņas absolūtā masa. Tā ir parasta parādība. Arī šis moments pagaidām Latvijā netiek ņemts vērā. Man ir tāda ļoti rezervēta attieksme pret šiem grozījumiem tādēļ, ka nav ņemti vērā šie divi iepriekš minētie likumi. Tur mēs varētu rast papildu iespējas attiecībā uz budžetu. Es nerunāšu par visiem likumprojektiem, kas šeit ir iesniegti, bet pieminēšu tikai vienu - teiksim, likumprojektu par akcīzes nodokli alkoholiskajiem dzērieniem. Visus iepriekšējos gadus mēs arī šo rezervi neesam izmantojuši. Paskatīsimies vidējo alkohola cenu - četrdesmitprocentīgā degvīna cenu, kāda tā ir Lietuvā, Igaunijā, Latvijā! Aprīlī Latvijā bija 7,2 ASV dolāri par litru, Lietuvā - 9,64 dolāri par litru, Igaunijā - 8,41 dolārs par litru. Lūk, kā valstis pelnās un dabū naudu savos budžetos! Nākamais moments. Šajā projektā pilnīgi trūkst akcenta uz to jautājumu, ka varētu ar budžeta palīdzību rosināt tautsaimniecības attīstību. Šajā priekšlikumu paketē tāda akcenta nav. Es domāju, ka jāveido tradīcija, ka priekšlikumus par budžeta izmaiņām sniedz ne tikai autonomi finansu ministrs, kurš dod tikai šīs kaili fiskālās lietas, bet arī Ekonomikas ministrija. Tas ir jādara kopā ar Ekonomikas ministriju. Jo atrisināt virkni problēmu un uzlabot finansiālo situāciju mēs varam tad, ja pareizi izmantojam ekonomiskās sviras. Mums ir tas nodeldētais piemērs par cūkgaļu. Bet ko panāca? Tātad ir zināms muitas nodokļa pieaugums, saimnieciskās aprites spirālveida efekts iekšzemē... Aiziet pat tik tālu, ka atdzīvina atsevišķos aspektos mašīnbūvi... Līdz ar to tiek iesaistīts viss nodokļu spektrs... Nu jāpiemin arī neatrisināmais jautājums par autokravu pārvadājumiem. Kādu modeli pielieto Lietuva un kādu Latvija? Tas, ka jautājums nav atrisināts, nozīmē, ka budžetā neienāk nodokļi - ienākuma nodoklis, sociālais nodoklis - no šīs saimnieciskās darbības sfēras, netiek pasūtīti treileri... Mēs žēlojamies, ka nepildās akcīzes nodoklis par naftas produktiem... Tas viss ir, tā teikt, vienā kamolā. Iesniedzot priekšlikumus par budžetu, jābūt kompleksai pieejai, kā to dara jebkurā normālā valstī.".
- 1999_07_29_as-2-seq53 language "lv".
- 1999_07_29_as-2-seq53 speaker Arnis_Kalnins-1935.
- 1999_07_29_as-2-seq53 mentions Q211.
- 1999_07_29_as-2-seq53 mentions Q37.
- 1999_07_29_as-2-seq53 mentions Q191.
- 1999_07_29_as-2-seq53 mentions Q21625222.