Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_07_16_as-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1999_07_16_as-seq4 type Speech.
- 1999_07_16_as-seq4 number "4".
- 1999_07_16_as-seq4 date "1999-07-16".
- 1999_07_16_as-seq4 isPartOf 1999_07_16_as.
- 1999_07_16_as-seq4 spokenAs 137.
- 1999_07_16_as-seq4 spokenText "Cienījamā Valsts prezidente! Godātais Prezidij un cienījamie kolēģi! 7. Saeimas pirmās darbības gadā nu jau otro reizi mēs, deputāti, lemsim par uzticības izteikšanu kārtējai valdībai. Ko nesīs Latvijā dzīvojošajiem šī valdība, kas atkal vēlas rakstīt jaunu lappusi Latvijas vēsturē? Vai radikālās ekonomiskās reformas palīdzēs pārvarēt valsts tautsaimniecisko krīzi, radīs vēlmi domāt un atbalstīt cilvēkus, kuru dēļ vispār šī valsts eksistē? Pieņemot lēmumu par uzticības izteikšanu valdībai, Jaunā partija izvērtēja gan kārtējās valdības deklarāciju, gan arī situāciju, kādā jaunā valdības koalīcija veidojās. Profesionāli analizējot deklarāciju, mēs nonācām pie secinājuma, ka vismaz 60 punkti no šīs deklarācijas ir iepriekšējo valdību uzsākto aktivitāšu turpinājums. Taču Jaunajai partijai ir grūti izprast, kā varēs koalīcijā sadarboties partijas, kuras nu jau gandrīz astoņus gadus vienā vai otrā salikumā ir mēģinājušas vai centušās šos mērķus īstenot (diemžēl bez acīm redzamiem rezultātiem), ar partiju, kas vēl nesen asi kritizēja iepriekšējās valdības deklarāciju un tās centienus to īstenot. Analizējot iespējamās valdības deklarāciju, redzam, ka ir virkne absolūti deklaratīvu un neskaidru jautājumu, kuru izpildei nav mehānismu, kā arī ir nesaprotama finansējumu bāze, ņemot vērā to, ka kārtējās valdības veidošanas procesā politiķi vairākkārt uzsvēra ārkārtīgi lielo budžeta deficītu un izdevumu nežēlīgu samazinājumu. Nedaudzi piemēri. Piemēram, Latvijas grāmatvedības standartu saskaņošana ar starptautiskajiem standartiem. Es domāju, ka valdības veidotājiem vajadzētu zināt, ka šādi standarti nav apstiprināti un tie, kas ir izveidoti, ir izveidoti, pamatojoties uz starptautiskajiem grāmatvedības standartiem. Ko vēl mums saskaņot? Kā valdība ierobežos negodīgo konkurenci? Kāpēc tas netika darīts iepriekšējo valdību laikā, kad vienā vai otrā brīdī kārtējo valdību veidoja frakcijas, kas bija varas Olimpā? Kā valdība radīs nosacījumus 10 tūkstošu jaunu darba vietu radīšanai - un kāpēc tieši 10 tūkstoši, bet ne 12 vai 8 tūkstoši? Pasaules prakse pierāda, ka jaunas darba vietas pārsvarā rada mazie un vidējie uzņēmēji. Diemžēl, analizējot deklarāciju, nav saprotama šī atbalsta sistēma. Ja kādam no jaunās valdības pārstāvjiem būs nepieciešams padoms, kā veidot tādu skaidru un saprotamu atbalsta sistēmu ar pietiekamu finansējumu, mēs to nekad neliegsim, jo Jaunā partija nedomā par krēslu noturēšanu vai iesēšanos jaunos krēslos, bet gan par godprātīgi un profesionāli pildāmu darbu tautas un valsts labā. Taču, kā vērojams, Latvijas politiķu vidū iecienītāks ir cits princips: kāda starpība - kas ko māk? Galvenais ir saglabāt vietas valdībā, nav svarīga ne ideoloģija, ne mērķi, ne politiskie principi, kur nu vēl runāt par godīgām partnerattiecībām! Bet, atgriežoties pie deklarācijas, domāju, ka visu sabiedrību interesēs jautājums, kā valdība gada laikā samazinās bezdarbu līdz 8%. Nedomāju, ka, palielinot pensijas vecumu līdz 65 gadiem un samazinot skolotāju skaitu uz audzēkņu skaita pieaugumu, šis samazinājums būs panākams. Jo pensijas vecuma palielinājums papildus radīs vismaz 3000 potenciālos bezdarbniekus, bet skolotāju skaita samazinājums - apmēram 5000. Vai dažu miljonu latu ieguvums atsvērs tos izdevumus, kuri neizbēgami radīsies sociālajā budžetā? Jebkuras profesijas pārstāvju prestiža paaugstināšanu var panākt nevis ar likuma, sodu vai piespiedu bijības ieviešanu, bet gan ar to, ka šo profesiju pārstāvji, godprātīgi veicot savus pienākumus, iegūst šo prestižu sabiedrībā. Jaunajai partijai nav skaidrs, kā kārtējā valdība panāks un līdz kuram laikam panāks policijas prestiža paaugstinājumu un ar kādām problēmām minētā valdība cīnīsies, lai palielinātu policistu atalgojumu. Jaunās partijas ieteikums būtu beidzot pārskatīt visas tās izveidotās valsts bezpeļņas akciju sabiedrības un sabiedrības ar ierobežotu atbildību, kurās kā mucā bez dibena pazūd valsts līdzekļi. Varbūt tad mums nebūs jācīnās pašiem ar sevi. Neskatoties uz to, ka līdzīgs atzinums ir arī dažādām starptautiskajām finansu organizācijām, iespējamās valdības deklarācija pat neieminas par šā svarīgā jautājuma - nodokļu maksātāju naudas izlietojuma - sakārtošanu. Tieši pretēji, - valdības deklarācijas izpildes iespējamais rezultāts ir birokrātiskā aparāta papildu palielinājums. Kā piemēru var minēt konsultāciju centra izveidi attiecīgajos valsts dienestos mazo un vidējo uzņēmēju atbalstam. Ja kādam būtu pieticis laika izpētīt šo problēmu, tad valdības veidotāji zinātu, ka pašlaik viena no Valsts ieņēmumu dienesta struktūrām ir konsultāciju nodaļa un Latvijā nu jau četrus gadus ar daļēju valsts atbalstu darbojas vismaz desmit reģionālie uzņēmējdarbības atbalsta centri, kā arī ir izveidots Reģionu attīstības fonds, kas arī nodarbojas ar konsultācijām. Kā jau minēju, pašreiz mazo un vidējo uzņēmēju atbalsta sistēma ir sarežģīta un sadrumstalota, tā būtu jāpārveido vienkāršā un saprotamā, un viegli kontrolējamā veidā, bet, lai to izdarītu, ir nepieciešama politiskā griba, drosme un, protams, arī zināšanas. Analizējot valdības deklarāciju, mūs uztrauc privatizācijas jautājumi. Jo, veicot uzņēmumu privatizāciju, būtu jāizšķir divi mērķi vai arī šo mērķu kombinācija. Pirmais mērķis ir iegūt budžeta līdzekļus, otrais - padarīt efektīvu uzņēmumu darbību, tā palielinot uzņēmumu vērtību. Vai arī šo mērķu kombinācija. Bet galvenais, kā Jaunā partija uzskata, ir tas, ka privatizācija jāveic sabiedrības interesēs, tā, lai privatizācijas rezultātā mēs nepazaudētu kuģošanas uzņēmējdarbību un nepalielinātos telefonu, elektrības vai siltuma tarifi. Tāpēc mūsu partija sekos privatizācijas norisei, sākot ar noteikumu izstrādāšanu, konkursiem (ja tādi būs), investoru izvēli, kā arī tam, vai tiek pildīti privatizācijas nosacījumi.".
- 1999_07_16_as-seq4 language "lv".
- 1999_07_16_as-seq4 speaker Ingrida__Udre-1958.
- 1999_07_16_as-seq4 mentions Q822919.
- 1999_07_16_as-seq4 mentions Q211.
- 1999_07_16_as-seq4 mentions Q80344.
- 1999_07_16_as-seq4 mentions Q2021874.