Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_06_10-seq68> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1999_06_10-seq68 type Speech.
- 1999_06_10-seq68 number "68".
- 1999_06_10-seq68 date "1999-06-10".
- 1999_06_10-seq68 isPartOf 1999_06_10.
- 1999_06_10-seq68 spokenAs 49.
- 1999_06_10-seq68 spokenText "Cienījamie deputāti! Vēlēšanas ir pēc trīs gadiem, nevis pēc viena mēneša. Vai tiešām es nevaru apelēt pie jūsu... es nezinu, izpratnes, vai? Protams, tas, ka šeit tā runā parlamentārais sekretārs, ir skaidrs: viņš aizstāv savu nozari. Ir tikai viena problēma - ja kāds aizstāv savu nozari un kopumā nav iespējas atrast finanses, tad beigās iznāks tā kā vienā otrā valstī, kas ir, piemēram, Austrumos. Es jums varu īsumā pateikt, kā notiek tās lietas Ukrainā. Parlaments balso, absolūti nerēķinoties ar ieņēmumiem, balso par visiem izdevumu posteņiem, balso, balso... Vienīgā laime ir tā, ka parlaments faktiski valdību nevar atlaist, jo valdību atlaiž prezidents. Nu, un, protams, ir rezultāts - valdība nepilda absolūti nevienu parlamenta balsojumu. Tā nebūtu pareiza prakse, ja mēs ietu šajā virzienā. Kas attiecas uz manu otro priekšlikumu - panta septītās daļas izslēgšanu -, būtiska loma ir, cienījamie deputāti, vienam apstāklim. Kā jūs domājat?... Tagad būs cīņa par to, kā reformēt algas pedagogiem. Ļoti grūti... Būs precīzi jāizrēķina, cik lielas ir slodzes; būs jāzina, kāds ir katras konkrētās skolas stāvoklis, kāda ir situācija katrā skolā un kā tas viss ir reģionā, kādi tur ir tie koeficienti. Un tagad iedomāsimies, ka mēs atrodam šo variantu un piepeši, tā teikt, parādās šis pants! Pirmie trīs apakšpunkti... Tas ir ģeniāli uzrakstīts teikums, kas absolūti neko neizsaka. Jo - ko tas nozīmē: “izglītības iestādes attīstībai”? Maksāt algas papildus, celt kaut ko papildus, jumtu likt, sporta zāli būvēt - un tā tālāk. Bet ceturtais apakšpunkts? Ceturtais apakšpunkts ir tas, kas vispār pilnīgi visu algu reformu nojauks skolās. Man ir skaidrs, ka, protams, vienmēr pārmetīs: jā, bet kā var aizliegt kādam, kura bērns vai kurš pats ir beidzis šo skolu, ja viņš grib to naudu tagad iedot, lai tagad to naudu tur iztērē? Bet, saprotiet, - kā tad mēs atradīsim no valsts pareizo finansējumu, ja panta septītajā daļā paliks ceturtais apakšpunkts - “pedagogu un izglītojamo materiālajai stimulēšanai”? Kas ir materiālā stimulēšana? Tās ir prēmijas, papildu piemaksas pie algām. Un kā būs tad? Jūs panāksiet tādu situāciju, ka būs ekskluzīvās skolas un skolas, kuras vispār iztiks ar absolūto minimumu? Es nezinu. Es katrā ziņā aicinu, protams, atbalstīt manu priekšlikumu. Šajā gadījumā šis ir finansu disciplīnas jautājums. No otras puses, šis jautājums ir saistīts ar to, ka es negribētu, ka mums Latvijā veidotos zināmi skolu “geto” un kaut kādas zināmas skolu “oāzes”. Es brīnos, ka Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs jums nepauž līdzīga veida pozīciju.".
- 1999_06_10-seq68 language "lv".
- 1999_06_10-seq68 speaker Ivars_Godmanis-1951.
- 1999_06_10-seq68 mentions Q211.
- 1999_06_10-seq68 mentions Q957126.
- 1999_06_10-seq68 mentions Q212.