Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_04_29-seq429> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1999_04_29-seq429 type Speech.
- 1999_04_29-seq429 number "429".
- 1999_04_29-seq429 date "1999-04-29".
- 1999_04_29-seq429 isPartOf 1999_04_29.
- 1999_04_29-seq429 spokenAs 77.
- 1999_04_29-seq429 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Godātie deputāti! Es domāju, ka ļoti simptomātisks bija šis balsojums ar 60 balsīm, ar kuru jūs noraidījāt iespēju šeit vismaz diskutēt un izskatīt Juridiskās komisijas piedāvāto alternatīvo lēmuma projektu. Šādi emocionāli balsojumi attālina mūs no tiesiskas valsts, jo jebkurš lēmums ne tikai šajā namā, bet arī visur citur ir jāpieņem likumā un tiesiskā kārtībā, noteiktā sistēmā un noteiktā procedūrā. Ja mēs runājam par to lēmuma projektu, ko ir izstrādājusi izmeklēšanas komisija, tad, kā jūs ievērojāt, Juridiskā komisija neapsprieda tā faktoloģiskos secinājumus. Mēs - tieši otrādi! - visur pielikām klāt, ņemot vērā Saeimas Izmeklēšanas komisijas izdarītos secinājumus. Arī 2. punktā mēs pievienojam, liekot klāt Saeimas izmeklēšanas komisijas izdarītos secinājumus. Mēs Juridiskajā komisijā šo jautājumu neapspriedām pēc būtības, jo mēs nevaram un negribam aizstāt izmeklēšanas komisiju un arī, protams, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju. Diemžēl, neiedziļinoties izmeklēšanas komisijas faktiskajos darba rezultātos un neizsakoties no faktoloģiskās puses par Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas darba rezultātiem, es uzskatu, ka katram lēmumam, ja mēs par tādu balsojam šeit, Saeimā, ir jāatbilst gan Satversmei, gan likumiem, gan juridiskajai doktrīnai, gan arī valsts pārvaldes sistēmai un kārtībai, kura faktiski ir izteikta Satversmes 1. pantā, ka Latvija ir demokrātiska valsts, tādēļ 1. punkts... Es jums gribu atbildēt par prokuratūru. Saeimas izmeklēšanas komisija vai Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija var sūtīt savus materiālus uz prokuratūru, cik vien tās grib, bet vienīgi Saeimas balsojums, ar kuru tiek nosūtīti šie materiāli, piešķir šiem dokumentiem tādu izmeklēšanas un izskatīšanas līmeni, kādu to paredz Prokuratūras likums. Tas būtu par juridisko pusi. Es te vairāk negribētu šim jautājumam pieskarties, jo uzskatu, ka šis jautājums ir konstitucionāls - ko un kā mēs varam kādam norādīt, kādai ir jābūt šai kārtībai un kādā veidā mēs to norādām. Vai mēs varam pāri Ministru kabineta “galvai” norādīt kaut ko satiksmes ministram? Es uzskatu, ka tas ir vismaz nepareizi, bet arī domāju, ka tas ir nekonstitucionāli. Latvija ir demokrātiska valsts. Demokrātiskā valstī ir varas dalīšanas princips, un nekur nav teikts, ka Ministru kabinets ir kaut kas tāds, kas pakļauts Saeimai. Tā ir tikpat pilnvērtīga vara kā tiesu vara, par ko es šeit jau piecas reizes vai vēl biežāk iestājos. Tāpat arī Ministru kabinets ir viena no šīm trim varām. Tātad respektēsim šo varu, nevis uzskatīsim to par mums pakļautu komisiju, kurai mēs dodam norādījumus, ko pieņemt un kā pieņemt, kā izdarīt. Mēs regulējam šo izpildvaru ar pieņemto likumu palīdzību. Kur, lūdzu, ir jūsu vienas vai otras komisijas pieņemtie likumprojekti? Kur tie šeit ir iesniegti? Pieci, seši, septiņi... Kur ir grozījums likuma “Par telekomunikācijām” 9. pantā? Nav! Ir tikai kādas, tā sacīt, varbūt no sliktākā darba stila paņemtas metodes, kādas valdības laikā, kad varbūt bija iespēja kaut ko tādā ceļā regulēt. Es iebilstu pret šādām metodēm kā jurists. Tās nav konstitucionālas. Tās nav arī demokrātiskas un neatbilst nedz likumiem, nedz tiesību doktrīnām. Līdz ar to šie norādījumi par kaut kā atcelšanu, iecelšanu, ņemšanu vai neņemšanu vērā tiesiski ir nepamatoti. Mēs varam šeit ar tikpat jaukām 60 balsīm nobalsot “a” punktu, par kuru būs darbs Satversmes tiesai, “b” punktu, ko Ministru kabinets nevar ņemt un arī neņems vērā... Es gan te nerunāju Ministru kabineta vārdā, bet no juridiskā viedokļa. Un Ministru kabinets pat nedrīkst tādus norādījumus, kas ir Saeimas lēmuma līmenī, izpildīt. Lūdzu, iesniedziet grozījumus likumprojektos, un tad runāsim par atcelšanu! 9. pantā ir tieši runāts, ka šai padomei jābūt neatkarīgai institūcijai, un tieši tādā veidā - ar šiem termiņiem - tas tiek nodrošināts. Cienījamie deputāti! Jūs esat ļoti ātri aizmirsuši visus piedzīvojumus, kas bija saistīti ar neprecizitātēm jautājumā par ģenerālprokurora atcelšanu un Augstākās tiesas priekšsēdētāja stabilitāti, ar šo te sistēmu politisko vētru okeānā. Šeit ir tas pats jautājums. Ir zināma sistēma, un tā ir jāievēro - tā ir jānosaka ar likumiem vai arī jāgroza ar likumiem. Tā ir mana, jurista, svēta pārliecība. Paldies.".
- 1999_04_29-seq429 language "lv".
- 1999_04_29-seq429 speaker Linards_Mucins-1951.
- 1999_04_29-seq429 mentions Q822919.
- 1999_04_29-seq429 mentions Q211.
- 1999_04_29-seq429 mentions Q1092499.
- 1999_04_29-seq429 mentions Q2498135.