Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_04_29-seq309> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1999_04_29-seq309 type Speech.
- 1999_04_29-seq309 number "309".
- 1999_04_29-seq309 date "1999-04-29".
- 1999_04_29-seq309 isPartOf 1999_04_29.
- 1999_04_29-seq309 spokenAs 77.
- 1999_04_29-seq309 spokenText "Augsti godātais sēdes vadītāja kungs! Godātie kolēģi! Šis ir gadījums, kad Satversmes 65. panta kārtībā, tātad realizējot Valsts prezidenta likumdošanas ierosināšanas tiesības, kalns ir dzemdinājis peli. Acīmredzot mūsu un Juridiskās komisijas uzdevums ir no šīs peles iztaisīt vismaz žurku, un ar to mēs sekmīgi tiekam galā. Mēs tagad te ierakstām, kas ir kārtējās vēlēšanas un kas ir ārkārtas vēlēšanas. Neviens to līdz šim nav sapratis. Latvijā nav ievēlēts... septiņreiz vēlēts Valsts prezidents... un vienreiz ir pašu iecelts Valsts prezidents... Neviens ar šiem uzdevumiem nav ticis galā. Beidzot ir 7. Saeima un pēc Valsts prezidenta aicinājuma viņa mēģinās tikt galā, pie tam ierakstot tādus arhaiskus pantus kā šobrīd esošais 2. pants... ka Valsts prezidents nodod lietas, ka vienojas ar iepriekšējo... Nu absolūti nejuridiski... Bet šobrīd es gribu runāt reizē par sesto, septīto un astoto... Jo, kā jau Muciņa kungs norādīja, tie ir pēc būtības līdzīgi, atšķiras tikai ar termiņiem. Tātad: ja tiek rīkotas Valsts prezidenta kārtējās vēlēšanas, kandidatūras Valsts prezidenta amatam deputāti iesniedz Saeimas Prezidijam ne vēlāk kā 40 dienas pirms esošā Valsts prezidenta pilnvaru laika beigām. (Starpsauciens: “Kāpēc?”) Jā, kāpēc iesniedz 40 dienas? Patiesībā viss šis likums attiecas tikai un vienīgi uz Saeimas deputātiem, kas var ierosināt Valsts prezidenta amata kandidatūras, jo citi jau šajā zemē to nevar izdarīt. Tātad visas šīs normas būtu jāieraksta Kārtības rullī, jo tās visas ir Kārtības ruļļa normas, un tas veids, kādā viens Kancelejas vadītājs nodod lietas nākamajam Kancelejas vadītājam, mums patiesībā nav jāapspriež. Kāpēc 40 dienas? Modelēsim situāciju. Latvijas Republikas parlamentā šobrīd ir 6 partijas, un viena partija divus kandidātus neiesniedz. Un viena no partijām iesniedz labum labo Valsts prezidenta amata kandidātu. Nu liekas, ka, tā teikt, ies cauri. Bet 3 dienas pēc iesniegšanas, tātad 37 dienas pirms noteiktajām vēlēšanām, šis kandidāts pēkšņi atrod kādus motīvus un saka: “Nē, es vairs negribu!”... Es nemaz nerunāju par to, ka viņš var nomirt. Nevar nomirt mūsu Valsts prezidenta amata kandidāts. Un tagad šīs partijas pārstāvniecība ir aizliegta, jo tagad ir jāiziet cauri pirmajai tūrei, un tad mēs iesniegsim par jaunu. Tad ir nākamais gadījums. Parlaments, protams, ir likuma institūcija, kas, protams, tik lēti vis katru neatbalstīs. Tātad tagad partijai ir savs... Tad pirmajai tūrei tiek iziets cauri. Mēs izejam pirmo tūri, un attiecībā uz otro tūri Valsts prezidenta amata kandidātam jau ir atviegloti noteikumi - šī kandidatūra jāiesniedz 24 stundas vai 72 stundas pirms... Tad jājautā - kāpēc ir šāda segregācija starp vienu kandidātu un otru kandidātu? Kāpēc vienu kandidātu var iztirzāt 40 dienas, bet otrs kandidāts ir iztirzājams tikai 24 stundas? Es te vispār neredzu konsekvenci, es neredzu jēgas šim likumprojektam kopumā, jo tur ir mēģināts izstāstīt, kas ir pilntiesīgs un kas ir nepilntiesīgs Latvijas Republikas pilsonis. Es domāju, juristiem un tiesai tas būtu jāsaprot. Tā ir acīmredzot vēršanās pret pagājušajā Saeimā Lujāna kunga izdarīto mēģinājumu kā kandidātu nosaukt Rubika kungu. (No zāles deputāts M. Lujāns: “Viņš tika nosaukts. ”) Viņš tika nosaukts, bet netika ievēlēts un nekad nevarētu tikt ievēlēts. Ļausim Lujāna kungam uzstāties ar savām iniciatīvām un mierīgi, godīgi un atklāti pateiksim savu viedokli! Vienam tā kandidatūra patīk, bet deviņdesmit deviņiem ne, un visa problēma! Kāpēc mums par to ir jāraksta likums? Es aicinu noraidīt 4. , 5. un 6. priekšlikumu par 2. pantu, lai 2. pants paliek esošajā redakcijā, kas mēģina pārstāstīt, kā viņi vienojas par lietu nodošanas kārtību... Nav absolūti neviena strikta punkta par to, kādā vietā šīs lietas ir jānodod, kas tur ir klāt, uz kuru arhīvu tās jānes un tamlīdzīgi, nekā tāda te nav. Tikai tas, ka viņi vienojas, un viņi ir vienojušies arī līdz šim. Tā ka es aicinu noraidīt piekto, sesto, septīto... un galu galā noraidīt visu šo absolūti bezjēdzīgo likumprojektu.".
- 1999_04_29-seq309 language "lv".
- 1999_04_29-seq309 speaker Karlis_Leiskalns-1951.
- 1999_04_29-seq309 mentions Q822919.
- 1999_04_29-seq309 mentions Q211.
- 1999_04_29-seq309 mentions Q16363782.