Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_04_15-seq69> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1999_04_15-seq69 type Speech.
- 1999_04_15-seq69 number "69".
- 1999_04_15-seq69 date "1999-04-15".
- 1999_04_15-seq69 isPartOf 1999_04_15.
- 1999_04_15-seq69 spokenAs 125.
- 1999_04_15-seq69 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Godājamie deputāti! Šajā jautājumā, kas skar radio un televīziju, es sākšu ar konkrētu ziņu. Vakar vakarā LNT ziņās tika pavēstīts, ka Ojārs Rubenis no Latvijas Nacionālās radio un televīzijas padomes netiks atsaukts. Nu ko? Esmu pārliecināta, ka LNT šajā gadījumā zina, ko runā (ja jūs saprotat, ko es ar to domāju). Faktiski secinājums būtu tāds, ka es šeit debatēs varētu arī neuzstāties. Tomēr es savus apsvērumus esmu nolēmusi pateikt, kaut vai tādēļ vien, ka šo pēdējo mēnešu laikā, kopš esmu Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā un arī manā kompetencē ir radio, televīzijas un preses lietas, pie manis ir vērsušies ļoti daudzi tā sauktie vienkāršie cilvēki un televīzijas profesionāļi, kuri, nenoliedzami, uzdod daudzus un dažādus jautājumus. Tieši viņu dēļ es šodien runāšu. Kā galveno panākumu šā lēmuma projekta tapšanā un izskatīšanā es uzskatu faktu, ka mēs esam vismaz pievērsuši uzmanību situācijai šajā nozarē. Radio un televīzijas nozare, precīzāk sakot, elektronisko sabiedrības saziņas līdzekļu nozare, ir ārkārtīgi specifiska. Tā vienlaikus ir gan sabiedrības gara veidotāja un sabiedrības informētāja, gan radoši māksliniecisks izpaudums, gan arī ļoti īpatnēja uzņēmējdarbības forma, ko regulē valstiski un starptautiski normatīvi. Tieši šo manis nosaukto īpatnību dēļ šī nozare nav tieši pakļauta kādai ministrijai vai departamentam. Šai nozarei pilnīgi pamatoti - un tas ir pilnīgi pašsaprotami - pienākas neatkarība. Tā arī ir dota šai nozarei, izveidojot īpašu institūciju, proti, Latvijas Nacionālo radio un televīzijas padomi. Padomei ir dotas ļoti lielas pilnvaras nozares ietvaros. Ja ir lielas pilnvaras, tad, kā jūs zināt, ir jābūt arī ļoti lielai atbildībai. Atbildība sabiedrības priekšā arī ir tieši tas kritērijs, kas nosaka sociāldemokrātu attieksmi pret šo lēmuma projektu. Cienījamie deputāti! Mēs jau aizsākām sarunu par to, ka 6. Saeimas pēdējās sēdēs, pēdējās darba stundās pieņemts parlamentārās izmeklēšanas komisijas galaziņojums; tas ir šīs sēdes dokumentos. Es sīkāk nerunāšu par šo ziņojumu, minēšu vienīgi to, ka komisija pamatojusies uz Valsts kontroles, Ģenerālprokuratūras, Monopoldarbības uzraudzības komitejas un citu avotu sniegtajiem datiem. Ziņojumā uzskaitīto pārkāpumu ir daudz. Ar tiem, manuprāt, pilnīgi pietiktu argumentācijai, lai balsotu par šo lēmuma projektu. Kā ļaunāko šajā ziņojumā minēto pārkāpumu es vērtēju gadiem ilgo bezatbildīgo rīkošanos ar reklāmas raidlaiku Latvijas televīzijā. Tas ir nesis ļoti lielus zaudējumus, un speciālisti rēķina, ka šie zaudējumi gadā (es uzsveru - gadā!) varētu būt sasnieguši 1,5 miljonus latu. Tātad ir nepilnīga un aptuvena uzskaite reklāmas jautājumos, neskaidri bartera darījumi, nepamatotas atlaides. Es vēlos pieminēt, ka neviens uzņēmējs tā nerīkojas ar savu preci. Kad mēs, Saeimas deputāti, Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijā (tās kompetencē, kā jau teicu, ir arī radio, televīzijas un preses nozare) iepazināmies ar galaziņojumu un izpētījām arī citus dokumentus, tad noskaidrojās, ka elektronisko saziņas līdzekļu pārraudzības jomā ir daudz pārkāpumu, kā jau pirms manis minēja iepriekšējie runātāji. Vēl tikai pāris piemēru jūsu uzmanībai. Es ilgi jūs neaizkavēšu. Pāris piemēru no divām jomām, par kurām visvairāk ir sūdzējušies tā sauktie vienkāršie cilvēki. Proti, vislielāko neapmierinātību izraisa fakts, ka pārkāpts Radio un televīzijas likuma 17. un 18. pants, kur runāts par vardarbību. Jā, es piekrītu, padome gan rīko seminārus šajā jautājumā, bet pret likumpārkāpējiem attieksme joprojām ir pārāk maiga. Es gribu vēl pieminēt, ka ļoti daudz kas padomes rīcībā ir vērsts tieši uz ārējo darbību. Praktiski padomes darbu mēs redzam kā prezentāciju daudzos gadījumos. Arī šajā. Otru piemēru es minēšu no tehniskās jomas. Likuma pārejas noteikumi un 27. pants nav ievēroti, joprojām nav izstrādāti raidorganizāciju programmu veidošanas un formēšanas standarti. Jā, patiešām, tas varbūt nav īsti saprotams... Es tikai piebildīšu, ka tehniski nekvalitatīvus raidījumus tālāk no raidītāja vienkārši neredz. Cilvēki brīnās, kādēļ vienā un tajā pašā programmā viens raidījums ir labā kvalitātē, bet otru gandrīz vai nevar saredzēt. Tālāk. Es gribu pieminēt vienu funkciju, par kuru nav runāts likumā. Likums padomei neuztic šo funkciju, tomēr padome to dara. Tas ir ļoti būtisks arguments. Proti, tā ir padomes aktīva darbība reklāmas tirgus regulēšanā valstī. Reklāmas tirgus padomei nav jāregulē, tomēr padome šo funkciju ir veikusi.".
- 1999_04_15-seq69 language "lv".
- 1999_04_15-seq69 speaker Viola_Lazo-1954.
- 1999_04_15-seq69 mentions Q822919.
- 1999_04_15-seq69 mentions Q211.
- 1999_04_15-seq69 mentions Q872.
- 1999_04_15-seq69 mentions Q1092499.
- 1999_04_15-seq69 mentions Q966912.
- 1999_04_15-seq69 mentions Q16348282.