Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_03_11-seq193> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1999_03_11-seq193 type Speech.
- 1999_03_11-seq193 number "193".
- 1999_03_11-seq193 date "1999-03-11".
- 1999_03_11-seq193 isPartOf 1999_03_11.
- 1999_03_11-seq193 spokenAs 77.
- 1999_03_11-seq193 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Šeit, es domāju, izskanēja tādi diezgan pārsteidzīgi deputāta Lujāna paziņojumi. Par ko tad šobrīd ir runa? Runa ir par to, kādi ierobežojumi būtu jānosaka attiecībā uz sabiedrisko organizāciju un to apvienību nosaukumu un simboliku. Es pilnīgi piekrītu Lujāna kungam, ka ierēdnim šis jautājums varbūt būtu grūti saprotams un izlemjams. Jau ilgus gadus mana svēta pārliecība ir bijusi tā, ka lēmumi par juridisko personu dibināšanu, par komersantu reģistrēšanu, par sabiedrisko organizāciju un partiju dibināšanu, viņu statūtu apstiprināšanu un grozījumu izdarīšanu ir jālemj neatkarīgam, tiesu sistēmā esošam tiesnesim un ka reģistrācijai kā ļoti svarīgam cilvēktiesību jautājumam, tāpat kā tai reģistrācijai, kas attiecas uz īpašumu uz zemi un kas šodien notiek zemesgrāmatu nodaļās pie apgabaltiesām, kur lēmumus izdara tiesneši, arī šajā gadījumā ir jābūt tiesu varas kompetencē. Tas ir jālemj neatkarīgam tiesnesim. Tieši tiesnesis ir tas, kas daudz labāk nekā ierēdnis spēs piemērot šādas sarežģītas juridiskās konstrukcijas: “pretrunā ar sabiedrisko kārtību vai tikumību”. Jā, diemžēl, ņemot vērā, ka mūsu Saeimā nav varbūt tik liels skaits juristu, kā man un citiem gribētos (kaut gan Lujāna kungs iepriekšējā Saeimā strādāja Juridiskajā komisijā), es sapratu, ka arī darbs Juridiskajā komisijā ir palīdzējis šo izpratni attīstīt un papildināt. Diemžēl tagad es konstatēju, ka šeit iebildumi tiek izteikti par tādām juridiskām lietām kā kārtība un tikumība. Šis formulējums nav ņemts no zila gaisa. Mēs nevaram likumus pārvērst par ļoti sīku kazuistisku instrukciju apkopojumiem. Tiklīdz atgadās kaut notikums ar kaut kādu sabiedrisko organizāciju, mēs tūlīt skrienam un izdarām šajā likumā vai Reģistra likumā labojumus, un tā mēs spējam tikai noskatīties “uz aizejošajiem vilcieniem”. Likumā ir jāiestrādā tādi formulējumi, kuri atbilst vispārējai juridiskajai izpratnei un kurus spētu un mācētu pielietot cilvēki ar juridiskām zināšanām, ar tiesneša statusu, un veidotos zināma prakse, kura pēc tam tiek apkopota, analizēta un atstāj iespaidu uz likumdošanu, ja tas ir nepieciešams. “Pretrunā ar sabiedrisko kārtību vai tikumību” - šis formulējums ir ņemts no cilvēktiesību dokumentiem, un Lujāna kungam kā deputātam, kura frakcijas nosaukumā ir vārds “cilvēktiesības”, to vajadzētu, es domāju, pietiekami skaidri zināt. Tātad šī ir tā juridiskā, diezgan universālā un tajā pašā laikā diezgan elastīgā juridiskā formula, kas ļauj, vadoties pēc situācijas, pēc tiem jautājumiem, kas ir jārisina tam juristam, kas par to atbild, lemt šos jautājumus, lai tos attiecīgi atspoguļotu un motivētu, tajā pašā laikā neveidojot pārliecīgu kazuistiku un nemēģinot aprakstīt pārāk konkrētus gadījumus. Es aicinu atbalstīt šo Juridiskās komisijas priekšlikumu, jo tas ir pietiekami skaidrs, konkrēts un arī pietiekami universāls un spējīgs ietvert sevī vēsturiski mainīgus formulējumus.".
- 1999_03_11-seq193 language "lv".
- 1999_03_11-seq193 speaker Linards_Mucins-1951.
- 1999_03_11-seq193 mentions Q822919.