Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_03_04-seq222> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1999_03_04-seq222 type Speech.
- 1999_03_04-seq222 number "222".
- 1999_03_04-seq222 date "1999-03-04".
- 1999_03_04-seq222 isPartOf 1999_03_04.
- 1999_03_04-seq222 spokenAs 77.
- 1999_03_04-seq222 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Iepriekšējie runātāji jau tiešām detalizēti apskatīja šo jautājumu, tomēr es gribētu uzsvērt vienu aspektu. Es gribētu uzsvērt šo neskaidrību likumu tulkošanā, kas mums dažreiz veidojas. Un ir svarīgi pieņemt arī šo likumu, izteikt šos viedokļus, lai likuma tulkošanā arī šie viedokļi varētu tikt ņemti vērā. Es domāju, ka Korupcijas novēršanas likumā ir iestrādāts viens svarīgs moments, tas ir, pats deklarēšanas princips. Ja mēs apskatāmies principu, tad redzam, ka cilvēka personiskā dzīve ir aizsargāta, tas ir vispārējs princips, bet, atrodoties publiskā dienestā, valsts un pašvaldību darbā, tātad ir nepieciešama atklātība. Kādā veidā šī atklātība ir sasniedzama? Šī atklātība ir sasniedzama divos veidos: pirmām kārtām pieprasot informāciju un saņemot šo informāciju saskaņā ar Informācijas atklātības likumu. Tātad, ja kādam interesē informācija par izmaksām, par dažādām summām, kas tiek tērētas ierēdņu algām, līgumu samaksām un tā tālāk, tad neatkarīgi no tā, vai šogad šī summa ir iekļauta atsevišķā rindiņā valsts budžetā (kā tas bija iepriekšējā gadā) vai nav, šāda informācija kopumā ministriju griezumā, valsts griezumā ir pieejama, pieprasāma un saņemama. Par to nevarētu būt šaubu. Taču katram cilvēkam ir arī sava personiskā dzīve. Valstiskais un konstitucionālais princips ir šo dzīvi aizsargāt, ciktāl likums neparedz to atklāt. Taču šinī gadījumā cilvēkiem, kuri dodas publiskā dienestā un darbā, ir pienākums atklāt šo informāciju, un šī informācija tiek atklāta caur publiskām deklarācijām. Šeit jau Počas kundze ļoti sīki citēja 24. un 29. pantu, kādā veidā šī informācija tiek dota deklarācijās, kam tās ir pieejamas, kādos termiņos tās ir aizpildāmas, kādā veidā katrs var iepazīties... Es uzsveru - katrs! Jo ne tikai žurnālisti, bet jebkura persona var iepazīties ar šo informāciju. Un tādā veidā zināmos termiņos reizi gadā, atstājot amatu vai stājoties darbā, šī informācija ir pieejama. Šāds priekšlikums, kādu mums piedāvā... Pirmajā acu uzmetienā 19. 1. pants politiski liekas tiešām ļoti svarīgs un it kā atrisina problēmas. Taču tas faktiski problēmas neatrisina. Tas nepasaka, kādos termiņos, - vai katru dienu tas ir iespējams vai, teiksim, tad, kad kādai lielai avīzei sagribas kādu kompromitēt... Tad pēkšņi tā aizskrien un kaut ko dabū vai, teiksim, tad, kad ir kādas baumas paklīdušas. Valstī ir jābūt arī zināmai stabilitātei. Cilvēku personiskās dzīves noslēpums ir jāsabalansē ar publiskās pārvaldes un publiskās informācijas pieejamības principiem. Es domāju, ka šā likuma 24. un 29. pants šobrīd to ir sabalansējis, tāpēc nav pamata šo 19. 1. pantu šeit ievietot. Pretējā gadījumā šeit prasās vēl veseli četri panti, kas regulētu, kādā veidā, kādos termiņos, kādā apjomā un kādā kārtībā ir jāveic šie pieprasījumi. Es tomēr aicinātu atturēties iesniegt šādus neloģiskus likumprojektus un atbalstīt tos šā likuma struktūrā. Paldies.".
- 1999_03_04-seq222 language "lv".
- 1999_03_04-seq222 speaker Linards_Mucins-1951.